روضه‌خوانی حنیف طاهری برای حضرت ام‌البنین(س)


روضه‌خوانی حنیف طاهری برای حضرت ام‌البنین(س)

حضرت ام‌البنین(س) در قبرستان بقیع به خاک سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، روایت است، قمربنى هاشم به هنگام شهادت سی‌و چهار ساله بود و حضرت امّ‌البنین مادر آن حضرت در ماتم او و سه برادر دیگر حضرت عباس(ع) به بقیع مى‌رفت و چنان ندبه و گریه می‌کرد بگونه‌ای که هر شخصى از آنجا مى‌گذشت گریان مى‌شد، گریستن دوستان عجبى نیست، مروان بن حکم که از بزرگترین دشمنان خاندان نبوّت بود، چون بر ماتم حضرت امّ‌البنین (س) عبور مى‌کرد، از اثر گریه او گریه مى‌کرد.

حضرت ام‌البنین(س)، بعد از زینب‌کبری (س) دار‌فانی را وداع گفت، امّا تاریخ ‌نگاران سال ارتحال او را متفاوت نگاشته‌اند، به‌طوری که عده‌ای آن را سال 70 هجری قمری بیان کرده ‌اند و عده‌ دیگری، تاریخ وفات آن مادر فداکار را سیزدهم جمادی‌الثانی سال 64 هجری قمری دانسته‌اند که نظر دوم از شهرت بیشتری برخوردار است.

حضرت ام‌البنین(س) در قبرستان بقیع و در کنار سبط رسول خدا، امام حسن(ع) و فاطمه بنت اسد و دیگر چهره‌های درخشان شریعت محمدی(ص) به خاک سپرده شد. اگر چه جسم او در خاک است اما روح بلند او و صفات کریمه و عظیمه وی نام او را به بلندای آفتاب زنده نگاه داشته است و در پرتو صفات این بانوی فاضله انسان‌هایی تربیت شده‌اند که در تاریخ ماندگار خواهد بود.

در ادامه مداحی حنیف طاهری در وصف حضرت ام‌البنین (س) را می‌شنوید.

روضه‌خوانی حنیف طاهری برای حضرت ام‌البنین(س)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !