نماز خواندن در دوران بارداری چگونه است و چطور خوانده می شود؟


تا وقتی که زن باردار توانایی استاده نماز خواندن را دارد نباید نشسته نماز بخواند، اما در بعضی از شرایط فرد مجبور می شود در حین نماز خواندن به چیزی تکیه دهید، با بدن خود را کج کند و یا اینکه پاها را بیش از حد معمول باز کند، به صورت کلی نماز خواندن به … نوشته نماز خواندن در دوران بارداری چگونه است و چطور خوانده می شود؟ اولین بار در مجله تاپ‌ناز‌...

نماز خواندن در دوران بارداری چگونه است و چطور خوانده می شود؟

تا وقتی که زن باردار توانایی استاده نماز خواندن را دارد نباید نشسته نماز بخواند، اما در بعضی از شرایط فرد مجبور می شود در حین نماز خواندن به چیزی تکیه دهید، با بدن خود را کج کند و یا اینکه پاها را بیش از حد معمول باز کند، به صورت کلی نماز خواندن به حالت ایستاده برای او سخت می باشد، باید راست بنشیند و نشسته نماز بخواند، نحوه نماز خواندن در بارداری برای بعضی از مادران هم اینگونه می باشد.

نماز خواندن یکی از اعمال واجب است که تا زمانی که انسان سالم می باشد و مشکلی برای ایستادن ندارد باید آن را به شکل ایستاده بخواند ولی گاهی خانم های باردار در هنگا بارداری امکان ایستادن را ندارند که در این صورت باید نماز را به صورت نشسته بخوانند که در این مطلب در مورد نحوه نماز خواندن در باررداری توضیحاتی را ارائه می کنیم که برای شما مفید است.

آموزش نماز خواندن در زمان بارداری

نماز یکی از واجبان است و می تواند باعث نزدیکی شخص به خدا شود و از رحمت خداوند بهره مند شود. هر کدام از حرکات نماز می توانند برای بدن فوایدی داشته باشند به طور مصال، ایتساده نماز خواندن باعث تقویت حالت تعادلی بدن و همچنین قسمت مرکزی مخچه که محل کنترل اعمال و حرکات ارادی است خواهد شد. خیره شدن چشم ها در هنگام نماز خواندن به یک نقطه، می تواند نقایص نزدیک بینی را رفع کند و با تمرکز کردن در نماز، جریان فکر شما آرام و متعادل بشود. در واقع خداوند بدون دلیل نماز خواندن را واجب نکرده است زیرا فواید زیادی برای بدن انسان دارد و باعث رشد و تکامل فردی و اجتماعی انسان می شود.

علم پزشکی ثابت کرده است که نماز تاثیرات زیادی در سلامت جسمی، روحی و روانی افراد دارد و نماز خواندن، جسم و روح را شفا می دهد و باعث می شود که عمر طولانی شود. بنابراین از آنجا که دوران جنینی از مهمترین دوران حیات انسان به شمار می آید و بسیاری از عادات و رفتارهای انسان در همین دوران شکل می گیرد، لذا توصیه می شود مادران در هنگام بارداری حتما این فرضیه واجب را به جا آورند و از این طریق با خدا انس بیشتری داشته باشند. در ادامه در رابطه با نحوه نماز خواندن در بارداری شما را بیشتر آشنا خواهیم کرد.

به طور کلی نحوه نماز خواندن در دوران بارداری بستگی به شرایط جسمانی مادر دارد. برخی از مادران، بارداری راحتی دارند و از نظر نشست و برخاست مشکلی نداشته و به راحتی می توانند بلند شده و خم و راست شوند، در این صورت نماز خواندن برای این قبیل افراد راحت بوده و از این نظر مشکلی ندارند. اما گاهی برخی از خانم های باردار هنگام بلند شدن و همینطور خم و راست شدن، احساس فشار و سنگینی می کنند و دچار کمر درد های شدید می شوند که در این صورت برای اینکه فشاری به جنین وارد نشود و مشکلی نیز برای خود آنها پیش نیاید می توانند نماز را به صورت شکسته بخوانند.

ببینید : عکس پروفایل نماز

نماز خواندن در دوران بارداری چگونه است و چطور خوانده می شود؟

روش خواندن نماز به حالت نشسته، به این صورت است که به جای قیام بنشیند و در حالت نشسته بعد از نیت، تکبیره الاحرام گفته و سپس حمد و سوره را بخواند ، و پس از آن به رکوع برود و برای انجام رکوع خود را کمی به جلو متمایل سازد، سپس خود را راست کند و سمع الله خوانده و به سجده برود. در رکعت دوم هنگام انجام تشهد دستها را بر روی ران ها قرار دهد، مانند حالت عادی و به همین روش نماز را تا پایان ادامه دهد .

در اینجا توجه شما را به سوال یکی از کاربران عزیز در رابطه با مساله نحوه نماز خواندن در بارداری و پاسخ یکی از مراجع تقلید به آن، جلب می نماییم.

سلام من خانمی باردار هستم و در ماه هشتم بارداری ام. نماز خواندن بصورت ایستاده برایم مشکل است می خواستم بدانم آیا می توانم نمازهای واجب خود را بصورت نشسته بخوانم . اگر جواب مثبت است به چه صورت؟ آیا نماز خواندنم روی صندلی و میز صحیح است؟

۱- می توانید نشسته بخوانید .

۲- روی صندلی و میز صحیح است، اگر می توانید پیشانی بر مهر بگذارید و اگر نتوانستید مهر را بر پیشانی بگذارید .

پس در دوران حاملگی هم می توانید نماز بخوانید و از برکات آن بهره مند شوید.

بخوانید : آموزش تصویری و کامل نماز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق