بررسی برنامه تاکتیکی ویژه قطبی؛ چگونه فولاد متحول شد؟


بررسی برنامه تاکتیکی ویژه قطبی؛ چگونه فولاد متحول شد؟

قطبی برای پیاده‌سازی تفکرات تاکتیکی‌اش، معدل مالکیت توپ فولاد را در همین مدت کوتاه 20درصد کاهش داده است.

قطبی برای پیاده‌سازی تفکرات تاکتیکی‌اش، معدل مالکیت توپ فولاد را در همین مدت کوتاه 20درصد کاهش داده است.

به گزارش وبسایت نود، کسب ده امتیاز از چهار مسابقه، نتیجه‌ای بود که فولاد را به حضور در جمع مدعیان کسب سهمیه آسیا امیدوار کرد. حالا فولاد از زمان حضور افشین قطبی سه رتبه صعود کرد و فاصله‌اش با استقلال را چهار امتیاز کاهش داد. ولی چطور قطبی تیمی را که در 14 هفته فقط 15 امتیاز جمع کرده بود، متحول کرد و در چهار هفته حضورش روی نیمکت این تیم، 3 برد و یک تساوی کسب کرد؟

افشین قطبی بدون اینکه آرایش این تیم را دست بزند، تغییری بنیادی در برنامه تاکتیکی فولاد ایجاد کرد. همچنان آرایش غالب فولاد مانند قبل از حضور قطبی، 1-3-2-4 است. با این تفاوت که قطبی برخلاف مربیان قبلی فولاد علاقه‌ای به تملک توپ ندارد. طبق آمار متریکا، فولاد این فصل را با مالکیت 57 درصدی مقابل پارس‌جم استارت زده بود، در هفته چهارم مالکیت این تیم به 65درصد رسیده بود و در بازی مقابل دو تیم قعرجدولی سپیدرود و استقلال‌خوزستان هم که اوج تملک این تیم بود، آماری نزدیک به 70درصد مالکیت را ثبت کردند. آمارهایی که میانگین مالکیت توپ فولاد را تا قبل از حضور افشین قطبی به 51درصد رساند. قطبی اما با حضور روی نیمکت این تیم، فلسفه خودش را به این تیم تزریق کرد.

آمار مالکیت فولاد در اولین مسابقه‌ای که افشین قطبی را روی نیمکت داشت، فقط 28درصد بود. فولادی‌ها با همین مالکیتِ حداقلی ولی دو برابر بازیکنان تراکتورسازی شوت در چارچوب زدند تا نشان دهند که برنامه‌های ذهنی قطبی را خیلی زود توانستند پیاده کنند. به خصوص اینکه نتیجه پایان این مسابقه هم با برد فولادی‌ها همراه بود. فولاد با مالکیت 31.3درصدی توانست پارس‌جم را هم به تله بیاندازد و در خانه‌اش متوقف کند. حریف بعدی قطبی، پرسپولیس بود. فولاد در میزبانی از پرسپولیس هم آنقدر مهربان بود که 68درصد از زمان مسابقه توپ را به شاگردان برانکو داد، ولی ضدحمله‌های مهار نشدنی و زهردار مهاجمان فولاد، اولین شکست فصل پرسپولیس در لیگ را رقم زد. در بازی دیروز حتی مقابل نفت مسجدسلیمان که جزو قعرنشینان جدول مالکیت توپ هست هم فولاد با اختلاف کمتر از حریف مالک توپ بود و اتفاقا باز هم با همین فوتبال واکنش‌گرا برنده شد. دیداری که فولادی‌ها یک پنالتی هم خراب کردند و به حریف اجازه ثبت حتی یک شوت در چارچوب هم ندادند. قطبی نشان داده که فعلا بهتر از هر مربی باشگاهی می‌تواند فوتبال ری‌اکتیو مبتنی بر ضدحملات را پیاده‌سازی کند. برنامه‌ای که پیشرفت چشمگیری در فوتبال فولادی‌ها به همراه داشته است.

14001

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا