با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید


با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

ترس در زندگی روزمره بسیاری از ما وجود دارد و کاملا طبیعی است اما زمانی که زمانی که ترس پیشرفت کند به نوعی اختلال ذهنی روانی به نام فوبیا تبدیل می شود که تاثیرات منفی زیادی در زندگی فرد می گذارد. قدرت کنترلی که فوبیا روی ذهن...

به گزارش بهداشت نیوز: زانتوفوبیا یا ترس از رنگ زرد

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

ترس از رنگ مخصوصا رنگ زرد یکی از عجیب ترین انواع فوبیا می باشد و کسانی که دچار زانتوفوبیا هستند این رنگ را با خاطرات آزار دهنده ارتباط می دهند. آن ها زمانی که با رنگ زرد مواجه می شوند چشم ها را به کلی بسته و دچار احساس اضطراب و وحشت می شوند. آن ها همانطور که شرح داده اند قادر به خوردن پنیر، لیموناد، تخم مرغ و موز به علت زرد رنگ بودنشان نیستند و عجیب تر این که هنگام ادرار کردن چشم های خود را می بندند تا رنگ ادرار خودشان را نبینند.

تروفوبیا یا ترس از پنیر

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

همانطور که گفتیم کسانی که فوبیای رنگ زرد دارند نمی توانند پنیر بخورند اما ظاهرا نوعی فوبیا مختص محصولات لبنی وجود دارد به نام تروفوبیا. کیتی وستون یکی از افراد مبتلا به تروفوبیا است. او بعد از این که در دوران کودکی به خاطر پا گذاشتن روی یک قطعه پنیر به زمین خورد گرفتار این نوع فوبیا شد. او حتی از بوی پنیر هم ترس دارد و بارها و بارها دست هایش را می شوید تا بوی پنیر را احساس نکند.

هایلوفوبیا یا ترس از طبیعت

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

هایلوفوبیا یکی از معقولانه ترین ترس های این لیست است زیرا خیلی ها با دیدن تصویر جنگل دچار ترس و وحشت می شوند. تصویر جنگل در حالت عادی ترسناک است و کمتر کسی وجود دارد که از تنها ماندن در دل جنگل نترسد. اما تنها ماندن در جنگل با فوبیا کاملا متفاوت است. کسانی که دچار هایلوفوبیا هستند مبتلا به اضطراب اجتماعی و تمایل زیادی به فرار نشان می دهند.

اومفالوفوبیا یا ترس از اعضای بدن خود

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

یکی از عجیب ترین انواع فوبیا در این لیست اومفالوفوبیا یا ترس از ناف نام دارد. افرادی که دچار این نوع فوبیا هستند هیچ واکنشی به ناف دیگران نشان نمی دهند بلکه تنها از ناف خودشان می ترسند به حدی که نمی توانند قسمت شکم و ناف خودشان را لمس کنند و با دیدن آن دچار احساس اضطراب و نگرانی می شوند.

نوموفوبیا نتیجه پیشرفت تکنولوژی

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

نوموفبیا یا ترس جدایی از تلفن همراه یکی از انواع فوبیاست که در قرن ۲۱ بوجود آمده است. همانطور که می دانید جوانان امروزی بیش از حد به تلفن همراه وابسته هستند و جدایی از تلفن همراه آن ها را دچار استرس و اضطراب می کند. تحقیقات نشان داده است بیش از ۶۵ درصد آمریکایی ها بدون تلفن همراه خوابشان نمی رود. آن ها ترجیح می دهند بدون کفش بیرون بروند اما موبایل را همراه خود داشته باشند.

اومبروفوبیا یا ترس از باران

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

از صحنه های عاشقانه در فیلم ها گرفته تا احساس خوبی که یک پیاده روی دو نفره زیر باران دارد به ندرت ممکن است باران احساس بدی در کسی ایجاد کند اما این موضوع در مورد کسانی که مبتلا به اومبروفوبیا هستند کاملا فرق می کند. این افراد حتی از نم نم باران هم می ترسند. برخی از نظریه پردازان می گویند این نوع فوبیا ریشه در ترس های اجدادمان از زمین لرزه ها و سیل هایی دارد که خانواده های زیادی را بی خانمان کرده است. اما بسیاری معتقدند که این نوع فوبیا نیز مثل موارد دیگر به این علت است که فرد باران را به تجربیات تلخ و ناخوشایند زندگی اش ارتباط می دهد.

پاپافوبیا یا ترس از پاپ

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

کسانی که دچار این نوع فوبیا هستند از هر چیز مقدسی می ترسند. از نشانه های پاپافوبیا می توان به مواردی چون ترس یا اضطراب شدید، کوتاهی تنفس، تنفس سریع و تپش قلب بالا اشاره کرد که هنگام دیدن پاپ ایجاد می شوند.

اورانوفوبیا یا ترس از جهان بعدی

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

می توان گفت اورانوفوبیا عیجب تر از پاپافوبیا است. مبتلایان این نوع فوبیا از بهشت می ترسند و هنگامی که به جهان بعدی فکر می کنند دچار حالت تهوع، سرگیجه و ترس بسیار شدیدی می شوند. همانطور که می گویند عظمت جهان بعد است که این ترس را در انسان ها ایجاد کرده است.

ترایپوفوبیا یا ترس از سوراخ

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

یکی از بحث برانگیزترین انواع فوبیا در این لیست ترایپوفوبیا یا ترس از سوراخ نام دارد. کسانی که دچار این نوع فوبیا هستند هنگام دیدن اجسامی که دارای سوراخ های ریز هستند دچار احساس اضطراب و نا آرامی می شوند. آن ها چنان چه هر جسمی مثل کندوی عسل یا اسفنج که دارای سوراخ های ریز باشد ببینند به دل درد و خارش پوست می افتند. می توان گفت دلیل ترایپوفوبیا نیز مثل تمام موارد دیگر ارتباط دادن این اشیاء با یک اتفاق ناگوار است.

تریسکایدکافوبیا یا ترس از عدد سیزده

با عجیب ترین انواع فوبیا آشنا شوید

معروف ترین فوبیا در این لیست که همه با آن آشنا هستیم تریسکایدکافوبیا یا ترس از عدد سیزده است. این ترس به قدری شایع است که کمتر کسی به خریدن یا اجاره کردن خانه ای در طبقه سیزدهم فکر می کند. این نوع فوبیا در جامعه آمریکایی بیشتر شایع است. نظریه های زیادی در رابطه با ریشه این ترس داده شده است و حتی یکی از این نظریه ها در کتاب مقدس آمده است. در قرن ۱۹ برخی معتقد بودند که ترس از عدد سیزده از ادیات نشات گرفته است زیرا یهودا سیزدهمین نفری بود که مسیح را به چند سکه نقره فروخت.

نظریه دیگر از دوران حمورابی نشات گرفته است. زمانی که بند سیزدهم قانون حمورابی حذف شد. علاوه بر تمام این ها نحس بودن عدد سیزده به علت اتفاقات ناگوار زیادی است که عدد سیزده در آن ها نقش بسیار مهمی داشته است. یکی از این اتفاقات ناگوار که در تاریخ ثبت شده است حادثه انفجار در آپولو ۱۳ می باشد که یک سفر ناموفق ناسا به کره ماه بود و فضانوردان مجبور به فرود اضطراری شدند.

بدونیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی