ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در شهر رم


ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در شهر رم

شهرداری رم برای مقابله با آلودگی هوا، تردد خودروهای دیزلی را در این شهر ممنوع می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، ویرجینیا راجی، شهردار رم با بیان این که هر سه روز در پایتخت ایتالیا یک نفر به علت الودگی هوا جان خود را از دست می دهد، اعلام کرد که تردد خودروهای دیزلی تا استاندارد یورو 3 از پائیز اینده در سطح شهر ممنوع خواهد شد. این در حالی است که شهردار رم پیشتر نیز با تاکید بر این که خودروهای دیزلی نقش زیادی در ایجاد الایندگی و ذرات معلق دارند از ممنوعیت کامل تردد این خودروها از سال 2024 میلادی یعنی تا 5 سال دیگر خبر داده بود و خواستار جایگزین کردن انها با خودروهای هیبریدی و الکتریکی شده بود.

شهردار رم گفت:« برای تشویق مردم به استفاده از خودروهای برقی تا یک سال دیگر تعداد ایستگاه های شارژ این خودروها را از 120 ایستگاه فعلی در شهر رم وحومه ان به 700 ایستگار شارژ افزایش خواهیم داد».
فعالان محیط زیست نیز بر نقش خودروهای الکتریکی در کاهش الودگی هوا تاکید دارند. استفانو چافانی، رئیس اتحادیه محیط زیست ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت:« دولت باید برای کمک به حل مشکل الودگی هوا و تشویق مصرف کنندگان به استفاده از خودروهای برقی باید مشوق های جدید وجذابی را ارائه کند تا مردم تمایل بیشتری به خرید این خودروها داشته باشند».
یک شهروند ایتالیایی هم گفت: «به اعتقاد من برای کاهش ترافیک و مرگ و میر ناشی از الودگی هوا علاوه بر استفاده از خودروهای برقی باید ناوگان حمل و نقل شهری نیز گسترش و بهسازی شود».
در شهر رم با جمعیت 3 میلیونی نزدیک به 2 میلیون خودرو وجود دارد که شمار قبل توجهی از انها خودروهای دیزلی هستند.
شهرداری رم در حالی در مورد خطر الودگی هوا در پایتخت ایتالیا هشدار داده که شهرهای تورینو و میلان در شمال این کشور به عنوان 2 مرکز استانهای صنعتی ایتالیا الوده ترین شهرهای این کشور محسوب می شوند.­
باصداها:
1- ویرجینیا راجی، شهردار رم
2- استفانو چافانی، رئیس اتحادیه محیط زیست ایتالیا
3 - شهروند ایتالیایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!