نسل جدید کامیون‎های بنز؛ تکنولوژی در بالاترین سطح!


با نزدیک شدن به جشنواره سالیانه IAA که در آن اکثر دستاوردهای تکنیکی رونمایی می‌شوند، شرکت مرسدس بنز از کامیون جدید خود یعنی آکتروس رونمایی کرد. این کامیون درست در هانوفر آلمان و در سپتامبر 2018 رونمایی شد و قرار است...

با نزدیک شدن به جشنواره سالیانه IAA که در آن اکثر دستاوردهای تکنیکی رونمایی می‌شوند، شرکت مرسدس بنز از کامیون جدید خود یعنی آکتروس رونمایی کرد. این کامیون درست در هانوفر آلمان و در سپتامبر 2018 رونمایی شد و قرار است نسل پرچم‌دار کامیون‌های مرسدس بنز باشد. با نمایش این کامیون خیلی زود هواداران مدهوش ویژگی‌ها و قدرت فوق‌العاده آن شدند و منتظر عرضه نهایی این کامیون فوق‌العاده شدند. اکتروس قرار است تا شیوه حمل‌ونقل را برای صاحبان تجارت و شرکت‌های بزرگ تغییر دهد. کاهش مصرف سوخت و امنیت بیشتر رانندگان قولی است که اکتروس به مشتریان خود می‌دهد.

نسل جدید کامیون‎های بنز؛ تکنولوژی در بالاترین سطح!

خرید و فروش کامیون‎های بنز همیشه بخش پرسودی از هر تجارت بوده و چنین تجارتی بدون رضایت حاملان این اتومبیل‎ها صورت نمی‏گیرد. بنز معمولاً به همه رانندگان قول یک رانندگی آسوده را می‎دهد. با این حال سیستم هدایت رانندگان قرار است تا این رضایت را افزایش دهد. اولین تفاوت آکتروس جایگزین شدن آینه‌های کوچک آن با دوربین‎هایی است که به صورت هولوگرافیک تصاویر را به رانندگان نشان می‎دهند. این صفحات نمایش با رزولوشن 720x1920 بهترین کیفیتی است که می‎توان به رانندگان ارائه کرد. سیستم میکروکم همچنین به رانندگان اجازه می‎دهد تا با نمایی بازتر به مشاهده اطراف پرداخته و در صورت نیاز محیط را بررسی کنند. پس از به اتمام رساندن بررسی‎ها راننده می‎تواند تصمیم بگیرد که برای استراحتی کوتاه در جاده توقف کند یا نه. در کنار تمامی این مزایا، به کارگرفتن سیستم رانندگی خودکار، از عمده دلایل خرید بنز آکتروس خواهد بود.

براساس تحقیقات جدید خرید کامیون بنز اکتروس باعث کاهش پنج درصدی مصرف سوخت می‎شود و توانایی ادامه مسیرهای ترانزیت به میزان 120 هزار کیلومتر در هر سال را دارد! این میزان حتی در مدل‎های قدیمی بنز نیز چیزی مانند رویا است و اکثر کامیون‎ها با رسیدن به نیمی از این مسافت نیازمند تعمیرات بسیار جدی می‎شدند. همچنین در راستای کاهش انرژی، حجم قسمت میانی این کامیون کاهش یافته و در نتیجه سیستم تعلیق و دنده مقاوم‎تر و بهینه‌تری برای آن در نظر گرفته شده است. به غیر از این‌ها چیزی که خرید و فروش کامیون های بنز را متحول خواهد کرد سیستم ترمز پنج‌گانه جدید این بنز است. این سیستم که جایگزین سیستم چهارگانه قبلی است، به تنهایی می‎تواند تمام چیزهایی را ارائه کند که هیچ شرکت سازنده کامیونی قادر به ارائه آنها نیست.

نسل جدید کامیون‎های بنز؛ تکنولوژی در بالاترین سطح!

در کنار تمامی این موارد، قابلیت تغییر میزان تنش در هنگام عبور از جاده‎های پرخطر، تغییر میزان وزن ورودی بر هرکدام از لاستیک‎ها، مسافت‎های طولانی و صعب‎العبور را هموار می‎کند. همین موضوع استهلاک بخش‎هایی از اتومبیل مانند بدنه اصلی، زیر کابین و محرک و متصل کننده بار را کاهش می‎دهد. این بخش‎ها و تعویض قطعاتشان معمولاً جزو پرهزینه‎ترین قسمت‎های یک کامیون هستند و این موضوع خرید و فروش کامیون‎های بنز را ساده‎تر می کند. به معنای ساده‎تر، مسافت بیشتر و سخت‎تر به همراه هزینه و اسهلاک کمتر. این قولی است که مرسدس با خرید کامیون بنز جدیدش به شما می‎دهد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که خرید و فروش کامیون‎های بنز مدت‌ها است که برند آکتروس را به خود دیده و این تنها نسخه‎ای جدید از خانواده است. آکتروس جدید در کنار اکتروس SLT مخصوص جاده‎ها و همچنین آکتروس‎های مخصوص ساخت‎و‎ساز آماده‌اند تا اکثر نیازهای ترانزیت دنیا را فراهم کنند و در هر زمینه‎ای سرویس‎دهی کنند. مدل‎های بیشتری از این اکتروسدر حال ساخت هستند اما هیچ‎گونه اطلاعات جدیدتری از آن‌ها به بیرون درز نکرده است. احتمالاً باید منتظر اطلاعات بیشتری در کنفرانس‎های مطبوعاتی از این کامیون‎ها باشیم. هنوز قیمت کامیون‎های جدید بنز مشخص نشده اما حداقل قیمت 100 هزار دلاری انتظار خریداران را می‎کشد.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا