گزارش جالب گاردین از اردوگاه زنان خارجی داعش


گزارش جالب گاردین از اردوگاه زنان خارجی داعش

یک روزنامه انگلیسی گزارشی را از وضعیت محل نگهداری زنان گروه تروریستی داعش بعد از دستگیری تهیه کرده است که در خود نکات جالب توجهی دارد.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه انگلیسی گاردین در گزارش خود به قلم مارتین شولوف و بیثان مک رنان از یک اردوگاه نگهداری عناصر گروه تروریستی داعش و خانواده‌های آن‌ها بعد از دستگیری نوشت: هدی المثنی تنها آمریکایی در بین ۱۵۰۰ مرد و زن خارجی در اردوگاه الحول است. او می‌گوید که عمیقا از سفر به سوریه برای پیوستن به داعش پشیمان است و می‌خواهد به او اجازه بازگشت به آغوش خانواده اش در ایالت آلاباما را بدهند.

هدی المثنی از کسانی بود که در شبکه‌های آمریکایی بیشتر از دیگران تشویق به کشتن آمریکایی‌ها می‌کرد، اما امروز می‌گوید که اشتباه بزرگی مرتکب شد که چهار سال پیش آمریکا را ترک کرد. هدی ۲۴ ساله درحالی که پسر ۱۸ ماهه اش جلوی پایش بازی می‌کند، می‌افزاید که در شبکه‌های اجتماعی شستشوی مغزی شده است.

هدی تنها زن آمریکایی در بین ۱۵۰۰ زن و کودک خارجی در اردوگاه الحول است. در این اردوگاه که فاصله اندکی با آخرین میدان نبرد با گروه داعش دارد، ۳۹ هزار آواره زندگی می‌کنند.

براساس این گزارش، هدی المثنی بعد از چند ماه برنامه ریزی در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی خانه خود در آلاباما را ترک کرد و به ترکیه رفت و از آنجا به سوریه رفته و در شهر رقه به عنوان یکی از دو مرکز تمرکز داعش زندگی کرد. دومین مرکز تمرکز داعش شهر موصل عراق بود. هدی با یک عنصر استرالیایی به اسم سوهان رحمان ازدوج کرد. این اولین ازدواج از سه ازدواج او بود. سوهان در جریان نبرد کوبانی کشته شد. هدی به مدت یک سال همچنان شور داعشی داشت و خواهان خونریزی بود، اما امروز می‌گوید که مطالب توییترش را خودش نمی‌نوشته است و صفحه اش دست دیگران بوده است. او سپس با یک عنصر تونسی داعش ازدواج کرد و از او یک فرزند به نام آدم به دنیا آورد. این همسرش نیز در موصل کشته شد. اندکی بعد سال گذشته با یک عنصر سوری داعش ازدواج کرد.

هدی المثنی شش ماه پیش از شهر سوسه در فاصله اندکی از آخرین جبهه نبرد با داعش در منطقه باغوز فرار کرد. دو شب را با دیگرانی که از نبرد فرار کرده بودند، گذراند و سپس دستگیر شد و به اردوگاه الحول منتقل شد. او در آنجا با زنان و بیوه‌های عناصر داعش خارجی دریک جا مستقر شد. این زنان قادر به ترک اردوگاه نیستند و با محافظ به جلسات برده می‌شوند و غذا و کمک دریافت می‌کنند.

برپایه این گزارش، زنان داعشی خارجی در داخل اردوگاه به سه دسته شامل روسی‌ها و تونسی‌ها و اتباع سایر کشور‌ها تقسیم شده اند.

این گزارش به نقل از یک زن داعشی سوئدی به نام لیزا اندسون نوشت: زنان داعشی تونسی و روسی زندگی ما را جهنم کرده اند.. اگر بدون نقاب چادر را ترک کنی یا با مدیریت اردوگاه حرف بزنی تو یا کودکت را می‌زنند و تهدید می‌کنند که خیمه ات را آتش می‌زنیم. دختر یک ساله لیزا ماه گذشته در اردوگاه مُرد و او تقصیر را به خدمات بد بهداشتی می‌اندازد.

خدیجه سلیمان از زنان داعشی آفریقای جنوبی از دو کودک آلمانی سرپرستی می‌کند که پدر آن‌ها در یک مرکز دیگر نگهداری عناصر داعش به سرمی برد و مادر آن‌ها مرده است. او همچنین یک کودک داعشی یتیم فرانسوی را سرپرستی می‌کند.

هدی می‌گوید که هیچ یک از مسئولان آمریکایی از زمان بازداشت با من تماس نگرفته اند. به آن‌ها خواهم گفت که به خاطر نادانی ام مرا ببخشند. دختر نادان ۱۹ ساله‌ای بودم که تصمیم به فرار از خانه گرفتم، اما فکر می‌کنم که آمریکا فرصت دوباره‌ای به من خواهد داد. می‌خواهم برگردم. دیگر به خاورمیانه برخواهم گذشت و ممکن است که آمریکا مرا از گذرنامه ام محروم کند. توجهی نخواهم کرد. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس