راهنمای خرید جیپ رنه‌گید کارکرده


جیپ‌ها یکی از اولین و پرطرفدارترین شاسی بلند‌های ایران محسوب می‌شوند که از حدود 50 سال پیش در بازار خریدوفروش خودرو‌های ایران جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

راهنمای خرید جیپ رنه‌گید کارکرده

جیپ‌ها یکی از اولین و پرطرفدارترین شاسی بلند‌های ایران محسوب می‌شوند که از حدود ۵۰ سال پیش در بازار خریدوفروش خودرو‌های ایران جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. یکی از موفق‌ترین خانواده جیپ‌ها در جهان و ایران خانواده جیپ سی جی است که شهباز و صحرا دو مدل مونتاژ شده این خانواده در ایران محسوب می‌شوند. این خانواده که در دهه ۳۰ و ۴۰ وارد ایران شده بود، در ادامه نیز در دهه ۵۰ با اضافه شدن امکانات جدید و تغییر نام به رنه‌گید وارد بازار‌های جهان و ایران شد. موتور قدرتمند، چهره جذاب و امکانات خوب سبب شده بود جیپ رنه‌گید به یک خودروی نسبتاً لوکس و درعین حال بسیار قدرتمند تبدیل شود که از پس هر کاری برمی‌آمد. نمونه‌های موجود در ایران اغلب مربوط به همان خودرو‌های واردشده دهه ۵۰ هستند که بعد از گذشت زمان‌های طولانی همچنان باصلابت و پرقدرت به‌کار خود ادامه می‌دهند. اگر قصد خرید جیپ رنه‌گید کارکرده را داشته باشید بهتر است کمی بیشتر با این خودرو سخت‌جان آشنا شوید.

آشنایی با جیپ رنه‌گید؛ غارتگر واقعی!
در دهه ۷۰ میلادی جیپ از مدل جدیدی در خانواده CJ‌ها رونمایی کرد. خودرو جدید که رنه‌گید یا غارتگر نامیده شده بود، دارای طراحی جذاب‌تر و امکانات بیشتری نسبت به خودرو‌های قبلی تولید شده توسط جیپ بود و درواقع یک نسخه خاص از CJ۵ یا همان جیپ شهباز محسوب می‌شد. این خودرو به دلیل استفاده از تریم مخصوص و رنگ‌های جدید به همراه چند مورد بهبود در عملکرد فنی، جزو نمونه‌های لوکس جیپ محسوب می‌شد که تنها ۲۵۰ تا ۵۰۰ عدد از آن تولید شد. بعد از یک سال نوبت به رنه‌گید ۲ رسید که با همان ویژگی‌های قبلی و به همراه رینگ‌های استیل جدید و رنگ‌های جدید به بازار عرضه شد.

راهنمای خرید جیپ رنه‌گید کارکرده

اما در بازار خریدی و فروش جیپ رنه‌گید ایران خبری از این دو نسخه نیست و نسخه سوم و محبوب رنه‌گید ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۳ به‌جای آن‌ها وارد ایران شده است. این مدل برخلاف نسخه‌های قبلی به تولید انبوه‌تری رسید و برای ۱۰ سال محصول خاص خانواده جیپ CJ محسوب می‌شد. بعد از گذشت مدت‌زمان زیادی از سال ۲۰۱۴ نسخه‌های جدید این خودرو بار دیگر توسط جیپ به بازار عرضه‌شده است که توانسته در مدت کمتر از ۵ سال به فروش ۱ میلیون دستگاه نیز برسد که نشان از محبوبیت این خودرو دارد.

مشخصات فنی جیپ رنه‌گید کارکرده در ایران
با بررسی آگهی‌های فروش جیپ رنه‌گید در سایت دیوار می‌توانید نمونه‌های مربوط به نسل سوم رنه‌گید‌های دهه هفتاد میلادی را در ایران پیدا کنید. این خودرو‌ها دارای موتور‌های قدرتمند ۵، ۵.۵ و ۶.۵ لیتری V۸ یا ۴.۲ لیتری ۶ سیلندر هستند که اکثراً به جعبه‌دنده‌های ۵ یا ۶ سرعته دستی مجهز شده‌اند.
در موارد خاص رنه‌گید‌های دنده اتومات نیز موجود هستند که البته کمی یافتن این نمونه‌ها سخت‌تر است. اگر تجهیزات خودرو فابریک باشد تقریباً همه تجهیزات خودرو در کارخانه‌های آمریکایی جیپ و فورد ساخته‌شده‌اند که از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند و بعد از استفاده طولانی‌مدت نیز دچار مشکلی نمی‌شوند.

راهنمای خرید جیپ رنه‌گید کارکرده

مزایا و معایب خرید جیپ رنه‌گید کارکرده
اگر قصد خرید جیپ رنه‌گید کارکرده را داشته باشید باید بدانید که نگهداری ازاین‌گونه خودرو‌ها با سایر مدل‌ها کمی تفاوت دارد. جیپ رنه‌گید‌های ایران سنی حدود ۴۰ سال دارند و به دلیل کاربرد آفرود مدت‌ها است که در شرایط سخت مورداستفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل استهلاک بالایی دارند و نگهداری از آن‌ها نیازمند داشتن دانش فنی و آشنایی با خودرو‌های آفرودی است. تجهیزات خودرو نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید، زیرا بعضی از قطعات این خودرو بسیار کمیاب هستند و حتی قیمت بالایی دارند.
اما با خرید جیپ رنه‌گید شما صاحب یک خودرو آفرودی بسیار قدرتمند و درعین‌حال زیبا خواهید شد که از پس هر کاری در جاده‌های صعب‌العبور ایران بر خواهد آمد. اصالت آمریکایی خودرو و عدم مونتاژ آن در داخل کشور نیز می‌تواند خیال شما را از کیفیت ساخت خودرو و بازدهی بالای آن راحت کند. در حال حاضر قیمت جیپ رنه‌گید در ایران در بازه قیمتی ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار دارد.

منبع: ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس