کنفرانس«ورشو» محور اصلی سخنان«نصرالله»


کنفرانس«ورشو» محور اصلی سخنان«نصرالله»

سید«حسن نصرالله» قرار است امروز در سخنانی به مناسبت سالروز «فرماندهان شهید» درباره کنفرانس«ورشو» سخنرانی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، منابع حزب الله لبنان به الجمهوریه گزارش داد: سید«حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان قرار است بعداز ظهر امروز(شنبه 27 بهمن 1397) در سالروز «فرماندهان شهید» سخنرانی کند.

این منابع اعلام کردند: کنفرانس «ورشو» که درباره خاورمیانه و مقابله با فعالیت ایران در منطقه بود، یکی از محور های اصلی سخنان امروز نصرالله خواهد بود.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان درباره برگزاری این کنفرانس گفته بود که کنفرانس ورشو، اشتباه است.

بری افزود: می بینید که در این کنفرانس نه چین، نه روسیه، نه فرانسه نماینده ای اعزام نکردند. این کنفرانس تنها ایستگاهی برای نزدیکی عرب ها به اسرائیلی هاست نه بیشتر نه کمتر.

کنفرانس ورشو که به دعوت آمریکا و با حضور بیش از 60 کشور جهان برگزار شد، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (24 و 25 بهمن) با عنوان «صلح و امنیت در خاورمیانه» آغاز شد.

این کنفرانس با حضور کشورهایی از خاورمیانه بود که خودشان از حامیان تروریسم و جنگ افروزان خاورمیانه بودند. کشورهایی همچون سوریه، عراق، ایران که با تروریسم مبارزه کردند، حضور نداشتند.

در این کنفرانس کشورهایی همچون عراق، ترکیه و لبنان، آلمان، فرانسه، روسیه و چین شرکت نکردند و آن را بایکوت کردند. همچنین وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در این نشست ضد ایرانی شرکت نخواهد کرد.

عدم حضور برخی از کشورهای اروپایی و منطقه ای در این کنفرانس را می توان موفقیت کم نظیر برای ایران توصیف کرد. به همین دلیل می توان گفت که آمریکا و متحدانش نتوانستند در این کنفرانس به دستاورد دست یابند.

در همین حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیستی که در کنفرانس حضور داشت، پیش از ترک ورشو اعلام کرده بود که لهستانی ها با نازی ها در جنگ جهانی دوم همکاری کردند.

این سخنان باعث شده است تا «ماتیوس موراویسکی» نخست وزیر لهستان حضور خود در اجلاس ویسگارد که قرار است 18 فوریه در تل آویو برگزار شود، لغو کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»