تشخیص جنسیت جنین، توسط ویار مادر


تشخیص جنسیت جنین، توسط ویار مادر

تشخیص جنسیت جنین قبل از زایمان برای بسیار از مادران مهم است و یکی از راههای تعیین جنسیت جنین از روی ویار زن حامله است.

تشخیص جنسیت جنین قبل از زایمان برای بسیار از مادران مهم است و یکی از راههای تعیین جنسیت جنین از روی ویار زن حامله است در اینجا روشهای تشخیص جنسیت جنین از روی ویار مادر باردار را بیان خواهیم کرد.

تشخیص جنسیت جنین از روی ویار مادر
تعیین جنسیت جنین از روی ویار مادر حامله ممکن است رویایی باشد اما برخی به این موضوع عقیده دارند. هنگامی که باردار هستید؛ خانواده، دوستان و حتی غریبه‌ها دوست دارند جنسیت جنین شما را پیش بینی کنند. بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌های مادر بزرگ‌ها به تشخیص جنسیت جنین از روی ویار مادر می‌پردازد. هم‌چنین نحوه بالا آمدن شکم، داشتن تهوع صبحگاهی و حتی سلامت و درخشندگی پوست و مو‌های مادر در بارداری را به جنسیت جنین مرتبط می‌دانند.
یک مطالعه جالب بر روی تعدادی از زنان در در سه ماهه دوم بارداری نشان داد که ۱۳ ٪ آن‌ها معتقد به تعیین جنسیت از روی ویار زن حامله و تمایلشان به غذا بودند. در حالی که بیشتر مادران باردار حاضر در این پژوهش آرزوی دختر دار شدن داشتند، مادران تحصیل کرده و دارای مدرک دانشگاهی، تمایل بیشتری به پسر دار شدن داشتند. متاسفانه این پژوهش مادران را تا زمان زایمان دنبال نکرد، بنابراین نمی‌دانیم که آیا این زنان جنسیت فرزندشان را درست پیش بینی کرده خود بودند یا خیر.
آنچه که مشخص است، این است که بیشتر زنان در دوران بارداری تمایل به خوردن غذا‌های شور و نمکی دارند و از غذا‌های شیرین استقبال نمی‌کنند. بنابراین، اگر افسانه تعیین جنسیت از روی ویار مادر حقیقت داشت، بایستی تعداد نوزادان پسر چندین برابر دختران می‌بود!
برای دهه‌ها افسانه‌هایی با مضمون تشخیص جنسیت جنین از روی ویار زن باردار دهان به دهان نقل شده است. با این تصور که از روی تمایلات غذایی مادر جنسیت جنین را تعیین کنند. گفته می‌شود که اگر شما به خوردن غذا‌های شیرین مانند شکلات، میوه‌ها و لبنیات تمایل دارید، جنین‌تان دختر است. اگر احساس می‌کنید که نیاز به خوردن غذا‌های شور، ترش، غذا‌های گوشتی، چیپس یا پیتزا دارید، در انتظار یک پسر هستید! اما نکته مهم در این بین این است که آیا دلایل علمی در تعیین جنسیت جنین از روی ویار وجود دارد یا خرافه‌ای بیش نیستند؟

آیا نوع ویار مادر حامله جنسیت جنین را تعیین می کند؟
بگذارید همین حالا خیالتان را آسوده کنیم تشخیص جنسیت جنین از روی ویار مادران باردار پشتوانه علمی ندارد! پژوهش‌های اندکی که پیرامون ارتباط میان ویار زنان و جنسیت فرزندانشان انجام شده، هیچ رابطه معنادارای را نشان نداده است. بدین معنی که تعیین جنسیت از روی ویار زنان حامله تقریبا غیر ممکن است. البته بدین معنا نیست که تمایل غذایی شما کاملا بی‌معنی است! تمایلات غذایی زنان باردار نشان از نیاز‌های جسمی-تغذیه‌ای آنان دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. اما اگر علاقه‌مند به دانستن جنسیت فرزند خود هستید، بهترین زمان و راه تعیین جنسیت جنین انجام سونوگرافی در هفته شانزدهم بارداری و پس از آن است. نتیجه این سونوگرافی ۹۹ تا ۱۰۰ درصد دقیق است.
در حال حاضر شواهد کافی برای درستی تعیین جنسیت از روی ویار مادران وجود ندارد.
ویار در دوران بارداری اطلاعاتی در مورد جنسیت جنین به شما نمی‌دهد، اما کمک می‌کند تا نیاز‌های تغذیه‌ای خود را بشناسید.
داشتن یک رژیم متعادل و سرشار از مواد مغذی، موجب رشد سالم جنین می‌شود.
با ایجاد تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود علاوه بر حفظ تمایلات غذایی، می‌توانید بارداری سالمی داشته باشید.

تعیین جنسیت جنین از روی ویار زن حامله
آیا جنسیت جنین از روی ویار زن حامله قابل تشخیص است؟ تغییرات ذائقه و اشتهای شما هم می‌تواند به جای دستگاه سونوگرافی عمل کند و جنسیت جنین‌تان را فاش کند. مادربزرگ‌ها می‌گویند زنانی که قرار است دختردار شوند، ویار زیادی به مصرف مرکبات دارند. از نظر آنها جنین دختر ویار مرکبات می‌آورد، درحالی که پسردارها ویار زیادی به این میوه‌ها ندارند. حالا که فصل، فصل مرکبات است، احتمالا کار شما برای بررسی این موضوع و تعیین جنسیت جنین از روی ویار زن باردار آسان‌تر است. کلید تشخیص جنسیت جنین در نوع ویار زن حامله نهفته است. اگر خوراکی‌ های شیرین ویار کنید، صاحب دختر می شوید. اگر به سراغ چیپس و خیارشور رفتید، پسر دار خواهید شد.

ویار دختر چگونه است
خیلی ها می گویند که هوس های غیرطبیعی و ویار مادران در دوران بارداری در واقع ربط به جنسیت بچه دارند. به عنوان مثال اگر یک خانم باردار در ابتدا هوس چیزهای شیرین نظیر شکلات و آب نبات یا محصولات لبنیاتی به خصوص شیر بکند، می گویند که او صاحب فرزند دختر می شود. اما متاسفانه هیچ مدرکی برای اثبات تعیین جنسیت جنین از روی ویار زنان باردار وجود ندارد. بنابراین حتی اگر در کل دوران بارداری خود هوس کیک شکلاتی کرده اید، هنوز احتمال اینکه صاحب فرزند پسر شوید زیاد است. تنها شیوه علمی برای اثبات جنسیت بچه انجام آزمایش هایی نظیر سونوگرافی در هفته بیستم بارداری مادر است. در حالیکه ماهیت هوس های غذایی در زمان بارداری ممکن است حقایقی در خود به صورت نهفته داشته باشد ولی بهر حال دلیلی برای اثبات قطعی جنسیت بچه نیست. این ویارها و هوس های غذایی تنها نتیجه تغییرات هورمونی و ذهنی روانی و نیازهای غذایی هستند.

ویار پسر چگونه است
جالب است بدانید هنگامی که مادر بارداری نوزاد پسری را در رحم خود پرورش دهد، ویار زیادی به خوردن مواد غذایی ترش و یا غذاهای شور خواهد داشت. در اینجا برخی از ویارهای غذایی در هنگام بارداری جنین پسر ذکر شده است. این لیست به شما کمک می کند جنسیت جنین را حدس بزنید:
علاقه به غذاهای ترش مزه:
اگر ویار مواد غذایی ترش مزه را دارید، احتمال بارداری پسر خیلی زیاد است. اگر ویار خاصی ندارید، به برنامه غذایی خود دقت کنید و متوجه می شوید به چه چیزی بیشتر تمایل دارید.
علاقه به نمک:
در حالی که اشتیاق برای غذاهای شیرین به جنین دختر مربوط می شود، غذاهای شور به جنین پسر مرتبط هستند. بنابراین اگر ویار غذاهای شور دارید نوزاد شما پسر خواهد بود.
علاقه به ادویه های تند:
شایع است که برخی از زنان که هرگز غذای تند نمی خورند، در طول بارداری تمایل به غذاهای تند پیدا می کنند. اگر شما یکی از آنها هستید، به احتمال زیاد پسر باردار هستید. مادران زیادی هستند که می گویند در حین بارداری پسر ویار تندی داشته اند.
علاقه به لیمو:
آیا عاشق لیموی خام هستید؟ سپس به احتمال زیاد فرزند شما پسر خواهد بود. در صورتی که قبلا لیمو را به این شکل نمی خوردید احتمال پسر بودن جنین بیشتر می شود. اما تنها اثبات این فرضیه، تجربیات مادران دیگر است که پسر باردار بوده اند و در طول بارداری به لیمو علاقه داشته اند.
علاقه به گوشت:
اگر دوست دارید رژیم بارداری شما بدون سبزیجات باشد، مطمئنا از گوشت خوشتان می آید. ویار گوشت در مادران یک عامل تعیین کننده برای پسر بودن فرزند شما است.
علاقه به ترشی جات:
اگر ویار ترشیجات داشته باشید به احتمال زیاد فرزند شما پسر است. دلیل این امر حضور نمک افزوده شده در ترشی است. ویار نمک به عنوان ویار حاملگی برای بارداری پسر محسوب می شود بنابراین ترشی جات نیز جزو ویار پسر هستند.
علاقه به پرتقال:
اگر ویار شما نسبت به مرکبات، مانند پرتقال، بیشتر باشد، ممکن است فرزند شما پسر باشد. ممکن است این موضوع پشتوانه علمی نداشته باشد، اما بسیاری از زنان آن را تجربه کرده اند. با این حال باز هم باید گفت که هیچ مدرک علمی برای اثبات این فرضیه وجود ندارد.

علت ویار مادر در دوران بارداری چیست
خیلی از مادران باردار در مقطعی از بارداری خود با ویار و هوس های غذایی گوناگون روبرو می شوند. در حالیکه این هوس ها ممکن است برای یک نوع غذاهای مشخص یا غیرمعمول باشد، معمولا علاقه به خوردن چیزهای شیرین، شور، تند یا غذاهای چرب را شامل می شود. گاهی اوقات حتی محصولات غیرغذایی هم شامل هوس و ویار می شوند. درحالیکه این هوس ها معمولا نتیجه تغییرات هورمونی و متابولیکی بدن هستند، عده ای می گویند که می توان جنسیت جنین را بر اساس ماهیت این ویارهای مادرانه تعیین کرد.
ویار مادر باردار یکی از شناخته شده ترین و قابل پیش بینی ترین علایم بارداری است. تغییرات هورمونی می توانند موجب تغییر ذائقه و بو شده و علاقه به یک غذای خاص یا گاهی اوقات غیرمعمول را توضیح دهد. نوعی احساس کمبود غذایی موقت به دلیل نیاز بالای غذایی بچه هم می تواند یک احتمال دیگر باشد. عدم وجود یک سری مواد غذایی ممکن است بدن را به نیاز بالای مصرف غذاهای بسیار مقوی ازنظر غذایی ترغیب کند. خوردن غذا در عین حال به احساسات و عواطف زنان هم مرتبط می شود. در دوران بارداری ممکن است یک خانم آگاهانه یا به طور ناخودآگاه در پی واکنش به یک سری نیازهای احساسی هوس غذاهای متفاوتی بکند. در بعضی موارد ویارهای او را به جنسیت جنین هم ربط می دهند.
با اینکه حدود سه چهارم زنان باردار به ویار مبتلا می‌شوند، هنوز دلیل قطعی آن مشخص نشده است. با این حال، بیشتر پزشکان متخصص مراقبت‌های بارداری بر این باورند که ویار به احتمال زیاد در نتیجه تغییرات هورمونی و یا کمبود‌های تغذیه‌ای ایجاد می‌شود.
بارداری و تغییرات هورمونی همگام با هم پیش می‌روند و موجب بروز اتفاقات زیادی در بدن زنان باردار می‌شوند. ویار در بارداری مادر موجب بروز تهوع صبحگاهی، تغییر در سلیقه غذایی و مشام زنان می‌شود که ممکن است نتیجه تغییرات هورمونی باشد؛ برای نمونه، اگر هر روز صبح یک تخم مرغ آبپز برای صبحانه می‌خوردید، اکنون از فکر کردن به آن هم حالتان بد می‌شود!
ویار بارداری موجب می‌شود که تمایل به غذا‌هایی پیدا کنید که قبلا سمتشان هم نمی‌رفتید! بسیاری از زنان حامله، برای اولین بار هوس کله پاچه در بارداری می‌کنند! تغییرات هورمونی بر احساسات شما نیز تاثیر می‌گذارد، بنابراین میل به خوردن غذا‌های چرب نیز ممکن است تحت تاثیر هیجانات درونی شما باشد.
کمبود مواد غذایی توضیح منطقی دیگری برای ویار دوران بارداری است. تمایل به خوردن برخی از غذاها، به دلیل نیاز‌های تغذیه‌ای بدن در دوران بارداری است. گرایش به غذا‌های خاص ممکن است راه بدن شما بیان کمبود‌های تغذیه‌ای باشد. برای نمونه، به طور ناگهانی متوجه می‌شوید که همین حالا نیاز به خوردن استیک دارید، دلیل این حالت شما ممکن است کمبود آهن باشد. و لزوم مصرف آهن در بارداری را به شما یادآوری کند. یکی دیگر از ویار‌های معمول در بارداری خوردن شور است. ممکن است به این دلیل باشد که بدن شما نیاز به آب بیشتری دارد. خوردن نمک باعث تشنگی شده و موجب مصرف بیشتر مایعات می‌شود.
بنابراین، بایستی رژیم غذایی بارداری مناسب و متنوعی از سبزیجات تازه، میوه‌ها و چربی‌های سالم داشته باشید تا مطمئن شوید که تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنید.

مدیریت ویار زن حامله در بارداری
فارغ از اینکه تمایل به خوردن غذا‌های شور یا شیرین در دوران حاملگی دارید، انتخاب‌های سالمی را برایتان معرفی می‌کنیم. بدین ترتیب هم تمایل خود را برآورده می‌سازید و هم مواد مغذی را به بدنتان می‌رسانید.
1 – اگر ویار به خوردن شیرینی دارید، به جای خوردن یک ظرف بزرگ بستنی، گزینه‌های زیر را در نظر بگیرید:
- یک کاسه ماست یونانی به همراه یک قاشق غذاخوری عسل
- ریختن سس شکلات بر روی میوه‌های تازه
- اسموتی توت فرنگی، تمشک و موز به همراه عسل
2 – اگر ویار به خوردن غذا‌های شور دارید. به این گزینه‌ها فکر کنید:
- تهیه پاپ کورن در خانه با نمک کافی
- افزودن تعدادی زیتون به سالاد
- تهیه یک میان وعده سالم از برش‌های سیب و پنیر چدار ورقه‌ای
تعیین جنسیت جنین از روی ویار ممکن است تا حدی صحیح باشد اما از نظر پزشکان متخصص تشخیص جنسیت جنین از روی ویار مادران کار صحیحی نیست و نمی توان به این مورد اکتفا کرد بهترین روش تعیین جنسیت جنین انجام سونوگرافی برای زن حامله است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس