کامیون‌های گران‌قیمت بنز در ایران را بشناسید


کامیون‌های گران‌قیمت بنز در ایران را بشناسید

شرکت خوش آوازه آلمانی بنز که همواره در عرصه خودروسازی جهان جزو برترین‌ها بوده است، سال‌هاست که درزمینه تولید و ساخت خودروهای سواری، خودروهای سنگین و همین‌طور ساخت لوازم‌یدکی فعالیت می‌کند. در کشور عزیزمان نیز شرکت ایران‌خودرو دیزل (تأسیس در سال 1341) واردکننده انواع ماشین‌آلات سنگین ازجمله کامیون و کشنده تولید کارخانه بنز (همین‌طور ولوو، رنو،...

نحوه نام‌گذاری کامیون های بنز

نحوه نام‌گذاری این خودروها اکثراً تشکیل‌شده از 3 یا 4 رقم می‌باشد؛ که یک یا دو رقم سمت چپ، نشان‌دهنده بیشترین وزن باری قابل‌حمل است؛ که شاسی هر خودرو قادر به تحمل آن است. به‌عنوان‌مثال عدد 1924 نشان‌دهنده قابلیت بارگیری تا 19 تن بوده و عدد 24 نشان‌دهنده 240 (24 ضرب‌در 10) اسب بخار به‌عنوان قدرت تولیدی این خودرو می‌باشد. در برخی از مدل‌ها نیز شاهد حروفی نظیر LS هستیم که حرف L، نشان‌دهنده سیستم فنربندی و تعلیق بادی و حرف S به معنی کشنده بودن خودرو است. در ادامه این مقاله به بررسی برخی از امکانات و قیمت نمونه‌های کامیون بنز موجود در ایران خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا با غول‌های جاده های ایران بیشتر آشنا شویم.

کامیون‌های گران‌قیمت بنز در ایران را بشناسید

کامیون کشنده بنز آکسور

کامیون کشنده بنز آکسور که به‌نوعی نمونه ساده‌تر و سبک‌وزن‌تر آکتروس می‌باشد، دارای امکانات رفاهی قابل قبولی است. ازجمله آن‌ها می‌توان به تنظیم فرمان، سانروف برقی، ساعت آلارم دار، آینه‌های برقی، کروز کنترل و یخچال اشاره نمود. ازنظر فضای داخل کابین نیز مقداری برابر با 300 لیتر (زیر تخت) در اختیارتان قرار می‌دهد و تخت موجود در آکسور نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. به همین دلیل خرید و فروش کشنده بنز آکسور بین تمام ماشین های سنگین از آمار بالاتری برخوردار است.

اگر بخواهیم ازنظر فنی نگاهی به این خودرو داشته باشیم باید گفت جعبه‌دنده 8 سرعته و موتور شش سیلندر کشنده بنز آکسور با حداکثر توان تولیدی 428 اسب بخار باعث عبور راحت از مسیرهای ناهموار در این خودرو شده است. علاوه بر این گشتاور تولیدی توسط این موتور قدرتمند نیز به 2100 نیوتون متر در 1100 دور در دقیقه می‌رسد. قیمت کشنده بنز آکسور در بازار خریدوفروش خودروهای سنگین حدود 450 میلیون تومان می‌باشد.

کامیون‌های گران‌قیمت بنز در ایران را بشناسید

کامیون کشنده نیاز بنز جفت محور و تک‌محور

گشتاور بالا در دور موتور پایین کشنده ماز باعث بهینه‌تر شدن مصرف سوخت به میزان 28 لیتر در هر صد کیلومتر شده است. این خودرو از جعبه‌دنده 8 سرعته باقابلیت سبک و سنگین شدن برخوردار است. سیستم فنربندی آن نیز از نوع دو بالنی بوده و ترکیب آن با صندلی نرم و بادی، کشنده ماز را به گزینه مناسبی در خرید کامیون بنز برای مسافت‌های طولانی تبدیل کرده است.

کامیون‌های گران‌قیمت بنز در ایران را بشناسید

کامیون باری بنز 1924

این خودرو رایج‌ترین کامیون باری بنز در ایران بوده و از موتور 6 سیلندر باقابلیت تولید 240 اسب بخار بهره می‌برد. جعبه‌دنده از نوع سنکرونیزه دستی به همراه 6+1 دنده بوده و از امکاناتی نظیر ترمز ABS و فرمان هیدرولیک، جک بالابر، آفتاب‌گیر داخلی و رادیوپخش CD خور برخوردار است و قیمتی معادل 195 میلیون تومان دارد. خریدوفروش کامیون بنز نسخه کمپرسی1924 نیز باقیمت 203 میلیون تومان انجام می‌شود.

کامیون‌های گران‌قیمت بنز در ایران را بشناسید

کامیون باری بنز 2624

این سواری سنگین بیشتر برای جابجایی موادی همانند شن، بسته‌های حاوی نخاله‌های معدنی، سنگی ریزه و ماسه مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌منظور خالی کردن کفه پشتی این خودرو، بیشتر مدل‌ها از جک هیدرولیکی بهره می‌برند. مشخصات فنی موجود در این نسخه شامل موتور 6 سیلندر خطی باقابلیت تولید 240 اسب بخار می‌باشند.

امکانات رفاهی این خودرو نیز شامل کولرگازی، بخاری و آینه‌های داخلی است. قیمت خریدوفروش کامیون بنز 1926 در بازار ایران برای نسخه باربری معادل 265 میلیون تومان و برای نسخه کمپرسی مبلغ 276 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

2121

کد خبر 1233648

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در