دانشگاه صنعتی‌ شریف و شهید بهشتی از سوی کشورهای خارجی تحریم شدند


دانشگاه صنعتی‌ شریف و شهید بهشتی از سوی کشورهای خارجی تحریم شدند

وزیر علوم از تحریم دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف به دلیل فعالیت‌های علمی در عرصه‌ی انرژی هسته‌ای از سوی کشورهای خارجی خبر داد.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، از تحریم دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی‌ شریف از سوی کشورهای خارجی خبر داد. او همچنین اعلام کرد این موضوع را در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه‌ی اروپا مطرح کرده و رایزنی‌هایی در خصوص رفع این تحریم‌ها انجام داده است.

به گفته‌ی وی مراکز بین‌المللی، فعالیت و مقالات دانشگاه‌ها در زمینه‌ی فیزیک هسته‌ای را به فعالیت‌های هسته‌ای کشور ربط داده‌اند و به دلیل این سوءتفاهم آن‌ها را در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار داده‌اند. غلامی عنوان کرد:

متأسفانه برخی دانشگاه‌های داخلی کشور از سوی کشورهای خارجی تحریم شدند و در واقع یک سوءتفاهمی بین مراکز بین‌المللی و دانشگاه‌های ما اتفاق افتاده مبنی بر اینکه هر دانشگاه داخلی ایران که در زمینه‌ی فیزیک هسته‌ای فعالیت کرده یا مقالاتی را چاپ کرده باشد که نشان از یک دستاورد خوب علمی باشد، به دلیل سوءظنی که مقامات این کشورها به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارند، کشورمان را در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار داده‌اند. درحال‌حاضر دو دانشگاه صنعتی‌ شریف و شهید بهشتی به دلیل همین سوءظن مورد تحریم خارجی قرار گرفته‌اند که امیدوار هستیم تحریم دانشگاه‌های کشور از سوی کشورهای خارجی رفع شود.

دانشگاه صنعتی‌ شریف و شهید بهشتی از سوی کشورهای خارجی تحریم شدند

وزیر علوم همچنین اعلام کرد این موضوع را در نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه‌ی اروپا مطرح کرده و مذاکراتی را برای رفع تحریم‌های دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی‌ شریف انجام داده است. وی در این نشست توضیح داد که دانشگاه‌های ایران تنها فعالیت‌های علمی انجام می‌دهند و به‌دنبال دستاوردهای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای هستند. وی گفت:

ما در حال رایزنی برای رفع تحریم‌های دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی‌ شریف هستیم و امیدواریم به‌زودی این تحریم‌ها رفع شوند. به‌طوری‌که در سفر اخیرم به اروپا ضمن شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه‌ی اروپا، در این زمینه با مسئولان اروپایی صحبت کردم و توضیح دادم که دانشگاه‌های ما صرفا فعالیت علمی انجام می‌دهند ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست. دانشگاه‌های ما نیز دنبال فعالیت علمی برای استفاده دستاوردهای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا