همسایگی مدارس علمیه و مساجد، شمشیر دولبه است


همسایگی مدارس علمیه و مساجد، شمشیر دولبه است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیبویه گفت: همسایگی مدارس علمیه و مساجد منافع متقابل برای طالب و آحاد مردم دارد از اینرو علما در گذشته، اصرار بر ساخت حوزه در دل مساجد داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی سیبویه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه حوزه علمیه مجد تهران پس از مدتی تعطیلی، با نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه و تلاش های آیت الله یحیی عابدی زنجانی، تولیت این حوزه، از نیم سال دوم تحصیلی 1397-98 کار خود را دوباره آغاز کرده است، گفت: تلاش داریم حوزه علمیه مجد در ادامه فعالیت های خود به گونه ای عمل کند که دچار مشکلاتی مانند تعطیلی نشود.

مدیر حوزه علمیه مجد افزود: رویکرد ما در دوره جدید فعالیت این حوزه، اخلاق مداری است، به این معنا که ما ضمن توجه ویژه به موضوع فراگیری علوم دینی و حوزوی و پژوهش از سوی طلاب، تاکید ویژه تری به موضوع تهذیب نفس و رعایت اخلاق اسلامی از سوی طلاب این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه ما سه برنامه را برای حوزه علمیه مجد درنظر گرفته ایم، اضافه کرد: در گام نخست، حوزه علمیه مجد برای نیم سال دوم تحصیلی 1397-1398 اقدام به پذیرش طلبه کرده و طبق نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه، کار خود را با حضور همین طلاب آغاز کرده است.

این استاد حوزه علمیه گفت: ما در گام دوم، کلاس های حوزوی را در ترم تابستانه برگزار می کنیم که امیدواریم با حضور گسترده تر طلاب، انجام شود.

مدیر حوزه علمیه مجد گفت: حوزه علمیه مجد در گام سوم که مهم ترین اقدام ما است، برنامه ویژه ای برای جذب طلاب با استعداد برای سال تحصیلی 1398-99 دارد که نحوه و زمان پذیرش طلاب، متعاقبا اعلام می شود.

همسایگی مدارس علمیه و مساجد، شمشیر دولبه است

سیبویه ادادمه داد: طلاب علاقمند به ادامه تحصیل، می توانند برای ثبت نام در حوزه علمیه مجد می‌توانند به دفتر حوزه علمیه مجد واقع در تهران، خیابان امام خمینی (ره)، نرسیده به میدان حسن آباد، مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۶۶۷۵۸۶۹۵ و ۶۶۷۴۰۵۵۵ تماس بگیرند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه درباره نقش همسایگی مدارس علمیه و مساجد در تعالی معنوی آحاد مردم و طلاب، خاطرنشان کرد: واقع شدن حوزه های علمیه در دل مساجد یا در همسایگی مساجد، یکی از ابتکارات سازنده و مفید علما از دیرباز تاکنون بوده است.

وی اظهار کرد: هرگاه مدارس علمیه در دل مساجد تاسیس شوند، وظیفه مسئول و مدیر حوزه های علمیه افزایش می یابد زیرا مردم متوجه رفتار و گفتار طلاب هستند و هرگونه قصور در انجام اعمال عبادی از جمله عدم حضور یا دیر حضور یافتن در نماز جمعه را به خاطر می سپارند و این ممکن است، در باورهای دینی آنان، اثر بدی بر جای بگذارد.

مدیر حوزه علمیه مجد اظهار کرد: از سوی دیگر، عملکرد درست استادان و طلاب حوزه علمیه می تواند موجب تعمیق باورهای دینی مردم و انتشار معنویت طلاب و حوزه های علمیه به مساجد و در میان نمازگزاران شود. بنابراین همسایگی مدارس علمیه و مساجد مانند شمشیر دولبه ای است که در صورت مدیریت صحیح آن، برکات فراوانی برای جامعه به ویژه اهالی مساجد و حوزه های علمیه خواهد داشت.

سیبویه در ادامه با اشاره به تاسیس حوزه علمیه مجد در فضای مسجد مجدالدوله، اظهار کرد: این موضوع وظیفه ما را در آموزش و پرورش طلاب بیشتر می کند از اینرو اولویت ما در این حوزه علمیه، تهذیب نفس و تعالی معنوی طلاب است.

همسایگی مدارس علمیه و مساجد، شمشیر دولبه است397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول