بنز کوپه کلاس E؛ پرطرفدارترین کوپه لوکس ایران را بشناسید


همه امکانات استاندارد کلاس E شامل کنترل تعلیق هوشمند مرسدس، سیستم کنترل پایداری و کشش، کنترل خودرو در سربالایی و سیستم هوشمند کمکی ماندن در بین خطوط که در سایر خودروهای این کلاس دیده می‌شود در مرسدس بنز E350 کوپه نیز حضور دارند.

بنز کوپه کلاس E؛ پرطرفدارترین کوپه لوکس ایران را بشناسید

مرسدس بنز کلاس E یکی از پر فروش ترین و پر طرفدارترین کلاس‌ها در ایران و جهان محسوب می‌شود. این کلاس در سه دسته سدان، کوپه و کروک به بازار عرضه شده است از این بین کلاس سدان فروش خوبی در ایران داشت؛ و حتی بعد از ممنوعیت ورود خودروهای لوکس در ایران شاهد فروش مرسدس بنز E200 و E250 با موتورهای 2 لیتری 4 سیلندر توربو در ایران بودیم. حتی بعضاً مدل‌های روز این خودروها را نیز می‌توانید در خیابان‌های سطح شهر مشاهده کنید. اما از مدل کوپه یا همان دو درب در این کلاس فقط تعداد کمی در ایران موجود است. به همین دلیل اگر قصد خرید مرسدس بنز کلاس E کوپه را داشته باشید باید به سراغ E350 های کوپه بروید. در ادامه با این کوپه لوکس ایران بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با مرسدس بنز E350 کوپه

مرسدس بنز E350 کوپه موجود در ایران از نسل 4 خانواده کلاس E محسوب می‌شود. به دلیل وضع قوانین ممنوعیت ورود خودرو از سال 2013 به بعد این خودرو نتوانست به ایران وارد شود به همین دلیل خبری از فیس‌لیفت 2014 در نمونه‌های موجود در ایران نیست. این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مدل سدان دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و تفاوت‌های این خودرو با سدان های کلاس E را بیشتر خواهیم شناخت.

بنز کوپه کلاس E؛ پرطرفدارترین کوپه لوکس ایران را بشناسید

بنز کوپه کلاس E؛ پرطرفدارترین کوپه لوکس ایران را بشناسید

طراحی مرسدس بنز E350 کوپه

اگر به ظاهر مرسدس بنز E350 کوپه نگاه کنیم کاملاً ما را به یاد سایر خودروهای سدان کلاس E که با کد w212 ساخته شده‌اند خواهد انداخت. با این حال مدل‌های کوپه و کروک کلاس E نسل چهارم با کد C207 شناخته می‌شوند. علاوه بر دو درب بودن، جلو پنجره کرومی و متفاوت یکی از اصلی‌ترین راه‌های شناخت این خودروها است. طراحی مرسدس بنز E350 کوپه به طور کلی بسیار جذاب و لوکس است. اندازه این خودرو و فاصله دو محور در آن از خودروهای سدان کلاس E کمتر است که ظاهری اسپرت تر به آن بخشیده است. انحنای پشتی خودرو بسیار لذت بخش است و کیفیت ساخت آن نیز در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

در داخل اتاق فضای کلی طراحی داشبورد کاملاً مشابه نسخه سدان است و از لحاظ کیفیت نیز چیزی کم ندارد. تنها تفاوت در صندلی‌های عقب است که ارتفاع کمتر سقف و فضای کوچک برای قرار گیری پاها نسبت به سدان ها دیده می‌شود. با این حال متریال و طراحی داخلی خودرو نیز همچون بیرون آن کاملاً لوکس و چشم‌نواز است.

متاسفانه نسخه AMG برای این خودرو ارائه نشده است اما کیت AMG به عنوان یک آپشن برای آن در نظر گرفته شده است که با کم کردن ارتفاع خودرو و چرخ‌های 18 اینچی پهن‌تر ظاهری تهاجمی و اسپرت تر به آن می‌بخشد. از این لحاظ اگر به عنوان یک خودرو خانوادگی به آن نگاه نکنیم، خرید مرسدس بنز E350 کوپه شما را صاحب یک خودرو جذاب و لوکس خواهد کرد و انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

بنز کوپه کلاس E؛ پرطرفدارترین کوپه لوکس ایران را بشناسید

بنز کوپه کلاس E؛ پرطرفدارترین کوپه لوکس ایران را بشناسید

امکانات مرسدس بنز E350 کوپه

همه امکانات استاندارد کلاس E شامل کنترل تعلیق هوشمند مرسدس، سیستم کنترل پایداری و کشش، کنترل خودرو در سربالایی و سیستم هوشمند کمکی ماندن در بین خطوط که در سایر خودروهای این کلاس دیده می‌شود در مرسدس بنز E350 کوپه نیز حضور دارند. مجموعاً 9 ایربگ جلو، بقل و زانو در این خودرو برای امنیت سرنشینان در نظر گرفته شده است. به دلیل حضور سیستم‌های پیشرفته مانند تابلو خوان و پشت سری فعال و یک دوجین سیستم امنیتی برای ترمز این خودرو توانسته 5 ستاره امنیت را دریافت کند. به این امکانات تعداد زیادی امکانات رفاهی دیگر مانند کروز کنترل و کی لس، سانروف و ... اضافه کنید تا متوجه شوید با یک خودرو لوکس فول امکانات رو به رو هستیم.

توان فنی مرسدس بنز E350 کوپه

این خودرو در دو مدل دیفرانسیل عقب و 4 ماتیک به بازار ایران وارد شده است. اما در هر دو مدل موتور 3.5 لیتری V6 با توان 302 اسب بخار وظیفه به حرکت در آوردن دو چرخ عقب یا 4 چرخ را به همراه یک گیربکس 7 دنده اتومات بر عهده دارد. در پشت فرمان نیز شیفتر برای تغییر دنده دستی قرار داده شده است. این ترکیب پر قدرت شتاب مرسدس بنز کوپه E350 را به کمتر از 6.4 ثانیه رسانده است. مصرف سوخت این خودرو بر حسب نوع دیفرانیسل آن بین 4.8 تا 5.8 لیتر در 100 کیلومتر است.

قیمت مرسدس بنز E350 کوپه

بازار خرید و فروش مرسدس بنز کوپه در کلاس E همچون سدان های آن چندان پر جنب و جوش نیست. به همین دلیل قیمت این خودرو در مقایسه با مدل سدان آن حدود 100 میلیون تومان تفاوت دارد. در حال حاضر با توجه به آگهی فروش مرسدس بنز E350 کوپه موجود در سایت دیوار می‌توان محدوده 800 تا 850 میلیون را برای این خودرو در ایران در نظر گرفت.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا