تجلیل از 4 مادر شهید در مراسم سوگواری «مادر مدافعان حرم حسین (ع)»


تجلیل از 4 مادر شهید در مراسم سوگواری «مادر مدافعان حرم حسین (ع)»

در مراسم سوگواری حضرت ام البنین (س) از مادر شهیدان «سید مظفر موسوی، ابراهیم پیکار، فردین احمدی فر، ابراهیم تلیانی» از سوی هیئت مذهبی رزمندگان اسلام در محل آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) کوی شغاب منطقه 2 بوشهر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، طی آئینی مراسم سوگواری حضرت ام البنین (س) مادر حضرت ابوالفضل العباس (س) شامگاه 30 بهمن ماه، از سوی هیات امنا آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) کوی شغاب منطقه 2 بوشهر و با مشارکت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان در محل این آستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم عنوان کرد: لذت های دنیایی زندگی انسان ها زودگذر است و می بایست لذت های بهشتی در زندگی ما در اولویت قرار داشته باشد و انسان باید یک طوری زندگی کند که در زندگی نشاط ایمانی و معنوی جریان داشته باشد.

نویسنده کتاب «شکوه امر خدا» در ادامه افزود: لذت ارتباط با پروردگار سبحان یکی از راه های لذت دنیوی است که ثمره اش بهشت است و در این رابطه خداوند قادر انسان را طوری آفریده که از وجود خداوند خوششان می آید و این یک نعمت الهی به انسان است.

وی به فلسفه برقراری عدالت توسط امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: امام زمان (عج) کشتی نجات، پرچم دار عدالت و هدایت تمامی مردم ادیان الهی به نور ایمان و قرآن، حق مبین و حقیقت آفرینش است و همچنین هدف از برقراری عدالت در دوران حکومت مهدوی این است که انسان فراغت پیدا کند تا به سمت معنویت برود.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: خوشبختی بر پایه زندگی مادی این نیست که هیچ مشکلی نداشته باشید، بلکه خوشبختی یعنی اینکه بتوانی با وجود تمام مشکلات باز هم شادمانه و بر پایه معنویت و نشاط ایمانی زندگی کنید.

وی با ابراز اینکه ناامیدی وزنه سنگینی است که در راه رسیدن به موفقیت به پاهای خود می بندید، گفت: برخی ها از شما متنفرند نه به این خاطر که کار بدی انجام داده اید، بلکه به این خاطر که انجام کارهای خوبی که به راحتی از پس آن برمی آیید، آرزوی آنها است و به این نکته اجتماعی توجه کنید که زندگی شما محصول انتخاب لحظه به لحظه شما است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار کرد: ایمان باید درون قلب باشد و این که پروردگار عالم در آیه 7 سوره حجرات بیان فرمود: «وَ لکِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإیمانَ وَ زَیَّنَهُ فی‏ قُلُوبِکُمْ»، نکته بسیار مهمّی است که ایمان در قلب است؛ یعنی به لسان نمی‌شود بیان کرد، «الْإِیمَانُ مَا وَقَرَ فِی الْقُلُوبِ» و حالا باید از خودمان بپرسیم که ایمان در چه چیزی دیده می‌شود؟ و پاسخ این است که اعمالمان «وَ صَدَّقَتْهُ الْأَعْمَالُ»؛ یعنی اعمال باعث می‌شود که انسان ببیند راست می‌گوید، واقعاً مؤمن است، یا مؤمن نیست و یا ایمان به پروردگار عالم دارد یا ندارد.

زندگی معنوی لذت دنیوی و اخروی را در بر دارد

وی با اظهار به اینکه گرفتاری مادی آزمون الهی خداوند رحمان از انسان است، بیان کرد: انسان ها در زندگی گرفتاری معنوی ندارند زیرا در زندگی معنوی این نسبت وجود ندارد و بلکه لذت دنیوی و اخروی را در بر دارد و همچنین هر کس که دیندار نیست زندگی اش سخت تر است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه جهنم جرم لذت نبردن از معنویت و همچنین بهشت پاداش لذت بردن بیشتر از معنویات است، افزود: لذت انسان از معنویت موجب می شود که انسان سریع تر به بهشت راه داده می شود و همسایه صالحین، شهدا و نیکوکاران می گردد.

وی با تاکید بر اینکه سعی کنید جلسات روضه های هفتگی را در منازل خود برپا کنید، گفت: برای رسیدن به لذت های معنوی در زیارت عاشورا و دیگر مناسبت های مذهبی و شعائر دینی باید منتظر بود و درب خانه اهل بیت خاتم الانبیاء (ص) را محکم بکوبیم و بدین جهت است که هر کس از لذت های معنوی بهره ببرد سریع تر به پاداش های الهی در بهشت می رسد.

مفسر قرآن در پایان اشاره کرد: خداوند رحیم در آیه 60 سوره مبارکه الرحمن «هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ» به آداب احسان و نیکی پرداخته و پرسشگرانه بیان می کند که آیا پاداش احسان جز احسان است؟؛ ما نیز با استفاده از علم تفسیر پاسخ می دهیم، بله خداوند رحمان خوشحال می شود که انسان از نعماتش بهره برداری کرده است و به خاطر همین احسان و نیکی، خداوند سبحان یک بهشت برایت می خرد.

مردم مومن بوشهر با مرثیه سرایی و نوحه خوانی میثم بهرامی و محمدرضا رازقی پور در سوگ «مادر مدافعان حرم حسین (ع)» به عزاداری پرداختند.

تجلیل از 4 مادر شهید در مراسم سوگواری «مادر مدافعان حرم حسین (ع)»

تجلیل از 4 مادر شهید در مراسم سوگواری «مادر مدافعان حرم حسین (ع)»

گفتنی است، در این مراسم از مادر شهیدان «سید مظفر موسوی، ابراهیم پیکار، فردین احمدی فر، ابراهیم تلیانی» از سوی هیئت مذهبی رزمندگان اسلام تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی