سناریوی نابودی اسرائیل در حال شکل‌گیری است


سناریوی نابودی اسرائیل در حال شکل‌گیری است

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: در حال حاضر سناریوی نابودی اسرائیل شکل گرفته زیرا در منطقه هیچکس اسرائیل را نمی‌خواهد و این تنفر بعد از شکل‌گیری داعش افزایش یافته است.

سناریوی نابودی اسرائیل در حال شکل‌گیری استغلامرضا خواجی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص علت گسترش مرزهای ایران و نزدیکی آن به اسرائیل اظهار کرد: هرکشوری باید مواظب مرزهای خود باشد. اینکه در چند ماه گذشته عملیات تروریستی در کشور صورت گرفته به معنای به مخاطره افتادن امنیت نیست.
وی افزود: آمارهای زیادی از این قبیل اتفاقات در کشورهای دیگر وجود دارد؛ به عنوان مثال جاسوسی‌های زیادی تاکنون در کاخ سفید رخ داده است. اخیرا در یکی از کشورهای اروپایی در نزدیکی نخست وزیر تیراندازی شد؛ بنابراین چنین اتفاقاتی در تمام دنیا وجود دارد. البته نمی‌گویم خوب است ولی اتفاقی نیست که بخواهد بزرگ شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی خاطر نشان کرد: نباید وقوع چنین اتفاقاتی منجر به این تفکر شود که مرزهای خود را تا اسرائیل بردیم ولی مرز داخل را از دست دادیم؛ این حرف‌ها علمی نیست زیرا نزدیکی مرز تا اسرائیل دارای امتیاز 90 و بمب گذاری در رژه نظامی امتیاز 5 دارد. در حال حاضر میان روسیه و آمریکا دشمنی وجود دارد ولی آیا مرزهای آمریکا جابه جا شده است؟
مرزهای اسرائیل در تیررس مقاومت
وی در خصوص نقش رسانه‌ها در انعکاس این آگاهی ها به مردم تصریح کرد: کار رسانه ها آگاهی دادن مردم نسبت به این مسائل است. ما در برابر کشوری که قصد نابودی ما را در سر دارد، قرار گرفتیم و معتقدند که ما نیروهای خود را در مرز اسرائیل یا قنیطره مستقر کرده ایم؛ در صورتی که قنیطره مرز سوریه است. واقعیت این است که موفقیت ما در برابر اسرائیل بالاست و راه‌ هایی که رفته ایم نیز موفقیت آمیز بوده و باید آن را تقویت کنیم و در کنار آن به فکر راه های جدید نیز باشیم.
عصبانیت نتانیاهو از موقعیت ایران
خواجی با بیان اینکه تمام طرح های نظامی و موشک های اسرائیل در ایران نیز وجود دارد، گفت: ما در نظر داریم که اسرائیل را در سازمان ملل تضعیف کنیم و در مقابل نیز بتوانیم روابط خود را با اروپا تقویت کنیم. همین سبب عصبانیت اسرائیل از ما شده و نمونه آن را می توان در سخنرانی های نتانیاهو و عصبانیت وی مشاهده کرد.
وی در رابطه با هدف آمریکا از تجزیه منطقه و علت ممانعت ایران از آن اظهار کرد: آمریکایی ها معتقد به خاورمیانه بزرگ هستند و کشورهایی چون عربستان سعودی و قطر شکننده هستند و در داخل این کشورها پر از از جاسوس های اسرائیلی وآمریکایی است. در حال حاضر آمریکا به دلیل حمایت از عربستان مورد تمسخر کشورهای اروپایی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: هزینه ای که آمریکا بر روی عربستان می‌کند، بسیار زیاد است و ممکن است برای آن ها فایده ای نداشته باشد. آمریکایی ها در صدد تغییر دموکراسی مردم هستند ولی این امر ممکن نیست زیرا از ایران هراس دارند.
تجزیه همیشه به نفع غربی هاست
خواجی بیان کرد: تجزیه همیشه به نفع غربی هاست زیرا هر چه کشورها بیشتر تجزیه شوند، اداره آنان بهتر است. مشابه همین رفتار را در رابطه با کردها مشاهده کردید اما نتوانستند و علت آن نیز وجود مقاومت بود. آمریکا در نظر دارد که عراق را به کشورهای شیعه و سنی و ملی تقسیم کند.
وی ادامه داد: کوچک شدن کشورهای دیگر سبب بزرگ شدن آمریکا می شود. کشور های بحرین و کویت بسیار کوچک هستند و دائما می گویند که ما کشوری مستقل هستیم. تکرار این حرف ها عمدی است زیرا آمریکا از بزرگی ایران هراس دارد زیرا ایران از یک طرف به روسیه از یک طرف خلیج فارس از دیگر طرف به افغانستان و یمن دسترسی دارد و 85 میلیون نیز جمعیت دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: با تجزیه کشورهای منطقه اسرائیل بزرگ می شود زیرا اسرائیل بسیار کوچک بوده و جمعیتی ندارد و به اندازه کشورهای کوچک عربی است. برای گسترش اسرائیل چند راهکار وجود دارد که شامل حمایت اروپایی ها و تجزیه کشورهای اروپایی است. ما تجزیه را قبول نداریم زیرا مقام معظم رهبری نیز فرمود هرچه آمریکا بگوید را قبول نداریم.
عراق یکپارچه
خواجی در رابطه با راهکارهای مقاومت تصریح کرد: یکی از این راهکارها وحدت عراق است. ما دائما با مسئولین عراقی ارتباط داریم تا به آنان این آگاهی را بدهیم که مستقل شدن آن‌ها فایده‌ای ندارد و سبب نابودی آن ها می شود؛ به همین دلیل همیشه می گوییم عراق باید یکپارچه باشد.
وی اضافه کرد : بحث تجزیه خطرناک است. اگر تجزیه خوب است چرا اسرائیل را تجزیه نمی کنند و آن را به غزه، بیت المقدس شرقی و... تقسیم نمی کنند؟
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی در رابطه با آینده فلسطین عنوان کرد: زمانی که یک سناریو شکل بگیرد، عملی می شود و برای شکستن آن زمانی مورد نیاز است. در حال حاضر سناریو نابودی اسرائیل شکل گرفته است زیرا در منطقه هیچ کس اسرائیل را نمی خواهد و این تنفر بعد از شکل گیری داعش افزایش یافته است.
خواجی با بیان تفاوت ظاهر و باطن غربی ها گفت: در حال حاضر غربی ها متوجه این شده اند که داعش همچون لکه ننگی برای اسرائیل و آمریکاست. نکته بعدی این است که فلسطین تسلیم نمی شود و هرگز آن را به رسمیت نمی شناسند. در حال حاضر اسرائیل شدیدا به دنبال دفاع از خود است.
وی افزود: به عقیده من اسرائیل هرگز وارد جنگ با ایران نمی شود ولی اگر جنگی بین جبهه مقاومت، آمریکا و اسرائیل رخ دهد، اسرائیل له می شود. در حال حاضر نیز آمریکا بر روی عربستان سرمایه گذاری کرده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: در حال حاضر ما درگیر مسائل فرهنگی و اجتماعی هستیم. ما باید از تجربه گذشته استفاده کنیم زمانی که اروپایی ها وارد کشورهای شرقی شدند 30 درصد از اختلاف استفاده کردند. امروز عده ای معتقدند که دولت باید تعویض شود. این مباحث بسیار خطرناک است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا