شهروندان از صحت آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی مطمئن شوند
منبع خبر /
مهر /
حوادث /
01-12-1397
منبع خبر
/
مهر /
حوادث
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت گفت: شهروندان در ارتباط با افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی و قانونی بودن فعالیت عناوین اعلامی با آگهی های تبلغیاتی، اطمینان حاصل کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ بابک نمک شناس رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در خصوص خبر شناسایی دختران جوان از طریق شبکه اینستاگرام در پرونده آزار و اذیت دختران جوان در پوشش شرکت فیلم سازی عنوان کرد : به دلیل ماهیت فضای مجازی، ارتباط با افراد غریبه و جعل عناوین مختلف نسبت به فضای حقیقی بسیار آسان تر است. در چنین شرایطی، با عدم انتشار عکسهای خصوصی و اطلاعات شخصی میتوان از وقوع بسیاری از جرایم مشابه خبر آزار و اذیت دختران جوان در پوشش تست بازیگری و دیگر جرایم همچون کلاهبرداری و ... جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: اما در ارتباط با افراد ناشناس در شبکههای اجتماعی نیز باید به این نکته مهم توجه جدی داشت که نباید بهظاهر عکسهای منتشرشده و عناوین اعلامی در چنین فضایی اعتماد کرد و قبل از انجام هرگونه تعامل با افراد و شرکتهای ناشناس میبایست با پرهیز از شتابزدگی نسبت به احراز دقیق هویت افراد و شرکتها اقدام نمود بهویژه در برخورد با آگهیهای تبلیغاتی، از قانونی بودن فعالیت آنها اطمینان حاصل کرده و اطلاعات مشاهدهشده در فضای مجازی با اطلاعات بهدستآمده از فضای حقیقی تطابق داده شود .
نمکشناس تأکید کرد: قبل از پرداخت هرگونه هزینه ثبتنام یا شرکت در همایشها و کلاسهای تبلیغشده در فضای مجازی، مجوز فعالیت و صحت آنها را از مراجع ذیصلاح استعلام کنید و بعد از بررسیهای لازم جهت شرکت در همایشها و کلاسها با همراهی افراد قابلاعتماد به آدرسهای اعلامشده مراجعه کنید.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ بابک نمک شناس رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در خصوص خبر شناسایی دختران جوان از طریق شبکه اینستاگرام در پرونده آزار و اذیت دختران جوان در پوشش شرکت فیلم سازی عنوان کرد : به دلیل ماهیت فضای مجازی، ارتباط با افراد غریبه و جعل عناوین مختلف نسبت به فضای حقیقی بسیار آسان تر است. در چنین شرایطی، با عدم انتشار عکسهای خصوصی و اطلاعات شخصی میتوان از وقوع بسیاری از جرایم مشابه خبر آزار و اذیت دختران جوان در پوشش تست بازیگری و دیگر جرایم همچون کلاهبرداری و ... جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: اما در ارتباط با افراد ناشناس در شبکههای اجتماعی نیز باید به این نکته مهم توجه جدی داشت که نباید بهظاهر عکسهای منتشرشده و عناوین اعلامی در چنین فضایی اعتماد کرد و قبل از انجام هرگونه تعامل با افراد و شرکتهای ناشناس میبایست با پرهیز از شتابزدگی نسبت به احراز دقیق هویت افراد و شرکتها اقدام نمود بهویژه در برخورد با آگهیهای تبلیغاتی، از قانونی بودن فعالیت آنها اطمینان حاصل کرده و اطلاعات مشاهدهشده در فضای مجازی با اطلاعات بهدستآمده از فضای حقیقی تطابق داده شود .
نمکشناس تأکید کرد: قبل از پرداخت هرگونه هزینه ثبتنام یا شرکت در همایشها و کلاسهای تبلیغشده در فضای مجازی، مجوز فعالیت و صحت آنها را از مراجع ذیصلاح استعلام کنید و بعد از بررسیهای لازم جهت شرکت در همایشها و کلاسها با همراهی افراد قابلاعتماد به آدرسهای اعلامشده مراجعه کنید.
کد خبر 4547803
حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث
برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!