چرا کنسول بازی ایکس باکس 2 می‌تواند موفق‌تر از پلی استیشن 5 باشد؟


چرا کنسول بازی ایکس باکس 2 می‌تواند موفق‌تر از پلی استیشن 5 باشد؟

شواهدی وجود دارد که همگی نشان می‌دهند ایکس باکس 2 (Xbox 2)، برنده‌ی نبرد بزرگ کنسول های مایکروسافت و سونی خواهد بود. در ادامه شما را با برخی از جزئیات نسل آینده‌ی کنسول ایکس باکس بیشتر آشنا می‌کنیم. ایکس باکس 2 شاید بتواند رقیب واقعی پلی استیشن 4 باشد! فراتر از آن، این کنسول بازی... نوشته چرا کنسول بازی ایکس باکس 2 می‌تواند موفق‌تر از پلی...

شواهدی وجود دارد که همگی نشان می‌دهند ایکس باکس 2 (Xbox 2)، برنده‌ی نبرد بزرگ کنسول های مایکروسافت و سونی خواهد بود. در ادامه شما را با برخی از جزئیات نسل آینده‌ی کنسول ایکس باکس بیشتر آشنا می‌کنیم.

ایکس باکس 2 شاید بتواند رقیب واقعی پلی استیشن 4 باشد! فراتر از آن، این کنسول بازی حتی می‌تواند طیفی از بازی‌های جذاب را به انحصار مایکروسافت دربیاورد. باید باور کنیم که ایکس باکس 1 یک تجربه‌ی شکست خورده از سوی مایکروسافت بود. با این حال، در نسل بعدی نبرد کنسول‌ها، همه چیز می‌تواند متفاوت باشد.

حتی در هنگام معرفی نیز ایکس باکس وان ناموفق بود. به طور مثال، این کنسول در ابتدا با باندل کینکت عرضه شد که خواهان زیادی نداشت. اما الان دیگر برای آنکه ایکس باکس بتواند به طور جدی پلی استیشن 4 را به چالش بکشد خیلی دیر است. با این حال مایکروسافت می‌تواند از همین حالا برای عرضه‌ی یک کنسول موفق‌تر در آینده، برنامه ریزی کند.

آیا مایکروسافت در جهت درستی حرکت می‌کند؟

چرا ما می‌گوییم کنسول آینده‌ی ایکس باکس می‌تواند پلی استیشن بعدی را چه در میزان فروش و چه در عملکرد شکست دهد؟ یکی از بهترین دلایل، مجموعه‌ای از عناوین انحصاری برای ایکس باکس 2 است. این برکسی پوشیده نیست که سونی صاحب مجموعه‌ای از استودیوهای قدرتمند است که در حال کار برای ساخت بازی‌های خود هستند.

چرا کنسول بازی ایکس باکس 2 می‌تواند موفق‌تر از پلی استیشن 5 باشد؟

Uncharted 4

ما پیشتر عناوین جذابی نظیر The Last of Us و Uncharted ساخت ناتی داگ را دیده‌ایم که منحصر به استودیوی اصلی خود سونی هستند. علاوه بر این ما از اجرای بازی‌هایی همچون God of War 4 ساخت استودیو سانتا مونیکا یا مجموعه بازی‌های Infamouse ساخت ساکر پانج پروداکشنز نیز در کنسول پلی استیشن لذت برده‌ایم.

چرا کنسول بازی ایکس باکس 2 می‌تواند موفق‌تر از پلی استیشن 5 باشد؟

The Last of Us

جدا از Forza Horizon، مایکروسافت همیشه در بخش بازی‌های انحصاری ضعف داشته است. هیچ عنوان انحصاری در ایکس باکس وجود ندارد که صاحبان پلی استیشن حسرت آن را بخورند. یا مایکروسافت موفق نشده عنوان انحصاری را منتشر کند که باعث شود یک کاربر اقدام به خرید یک کنسول برای اجرای آن بازی بکند. Halo یا Gears of War نیز به اندازه‌ی کافی گیرا نبوده‌اند.

استودیو‌ها به مایکروسافت ملحق می‌شوند

خوشبختانه مایکروسافت برنامه‌های برای عرضه‌ی عناوین انحصاری جدید از طریق Xbox Game Pass خود دارد. این کمپانی اعلام کرده که در سال 2018 چند شرکت بازی‌سازی را خریداری کرده است. یکی از آن‌ها Ninja Theory نام دارد که سازنده‌ی بازی Hellblade هستند. این بازی به صورت انحصاری در اختیار گیمرهای ویندوزی قرار دارد.

چرا کنسول بازی ایکس باکس 2 می‌تواند موفق‌تر از پلی استیشن 5 باشد؟

دیگر استودیوهای به خدمت مایکروسافت درآمده شامل دو سازنده‌ی مطرح بازی‌های سبک RPG یعنی inXile و Obsidian هستند. از بازی‌های مهم ساخت آبسیدینت انترتینمنت می‌توان به Fallout: New Vegas و South Park: The Stick of Truth و همچنین Pillars of Eternity Bioware اشاره کرد. این استودیوی بازی‌سازی همچنین توسعه‌ی دو عنوان Knights of the Old Republic و Neverwinter Nights 2 را نیز در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است.

در سمتی دیگر، انام ستودیو InXile Entertainment را نیز با مجموعه بازی‌های شناخته شده‌ی Wasteland، شنیده‌ایم. پس از این دو نیز استودیوهای Playground Games و Undead Labs و همچنین Compulsion به خدمت مایکروسافت درآمده‌اند. تصاحب این استودیوهای بزرگ بازی‌سازی، می‌تواند منجر به افزایش تعداد بازی‌های انحصاری در کاتالوگ معرفی کنسول ایکس باکس 2 شود.

سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass)

بازی‌های درخواستی کاربران در سرویس ایکس باکس پس قرار می‌گیرد. ایکس باکس پس یک سرویس اشتراکی است که به کاربران وعده می‌دهد تا به بازی‌های انحصاری و کلاسیک مجموعه کنسول‌های ایکس باکس، درسترسی پیدا کنند. با قرارگیری هر چه بیشتر بازی‌های انحصاری در این سرویس، ایکس باکس گیم پس نزد کاربران محبوب‌تر می‌شود.

چرا کنسول بازی ایکس باکس 2 می‌تواند موفق‌تر از پلی استیشن 5 باشد؟

سرویس Xbox Game Pass

اگر همه چیز آنطور که ما انتظار داریم پیش برود، مایکروسافت حتی می‌تواند در آینده این سرویس را همراه با سرویس استریم بازی خود ارائه کند. علاوه بر این، مایکروسافت به دنبال اجرای پروژه‌ی بازی‌های بین پلتفرمی است تا نه تنها کاربران ویندوز، بلکه کاربران گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا حتی پلی استیشن نیز بتوانند بازی‌های ایکس باکس را اجرا کنند. بازی‌هایی همچون PUGB یا Fortnite به خوبی می‌توانند به ما نشان دهند که عناوین بین پلتفرمی می‌توانند چه محبوبیتی را به دست بیاورند.

ایکس باکس 2 ، قدرتمندترین کنسول بازی

هرچند خیلی برای مایکروسافت دیر است، اما ایکس باکس وان ایکس را باید قدرتمندترین کنسول بازی حال حاضر بازار بدانیم. در واقع اگر شما بخواهید زیبا‌ترین و نرم‌ترین نسخه از بازی‌های محبوب و پرطرفدار را اجرا کنید، هیچ انتخابی بهتر از نسخه X کنسول ایکس باکس وان پیش روی شما نخواهد بود. اگر مایکروسافت در آینده از ابتدا اینچنین قدرتمند ظاهر شود، ایکس باکس 2 می‌تواند پلی استیشن 5 سونی را به دردسر بی‌اندازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس