کتایون ریاحی و همسران فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی

کتایون ریاحی از بازیگران زن معروف ایران است که دو بار در زندگی خود ازدواج کرده و همچنین در فیلم های متعددی نقش آفرینی کرده است که وی را بسیار مشهور و محبوب کرده است .

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

کتایون ریاحی

بیوگرافی کتایون ریاحی بازیگر زن معروف ایران در سینما و تلویزیون می باشد از درخواست های طرفداران این بازیگر توانمند بوده است که ما در مجله سرگرمی اولی ها بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش را منتشر می کنیم .

زندگینامه کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی را می توانید از سایت اولی ها مشاهده بفر مایید .

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی متولد10 دی 1340، تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و انسان شناسی است. او خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

پدر و مادر وی شیرازی -گیلانی تبار هستند. پدر وی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد و مادرش گیتی ریاحی می باشد .

وی دارای دو فرزند به نام های پوریا و نوید می‌باشد. پوریا که موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است و اولین آلبوم بی کلام خود را با نام پژواک سکوت به نفع بنیاد نیکوکاری کیش مهر کتایون ساخته‌است.

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

کتایون ریاحی و همسرش

همسران کتایون ریاحی

کتایون ریاحی دو بار ازدواج کرده است که فرشید رحیمیان همسر اول وی و مسعود بهبهانی همسر دوم وی می باشد .

فرشید رحیمیان همسر اول کتایون ریاحی است که البته در رسانه های ایرانی کمتر نام و نشانی از فرشید رحیمیان دیده میشود و بیشتر سایت ها و رسانه ها به همسر دوم وی اشاره کرده اند .

کتایون ریاحی و همسرش فرشید رحیمیان صاحب یک پسر شده اند که بیشتر با کتایون ریاحی دیده شده است و آن پوریا رحیمیان می باشد .

مسعود بهبهانی همسر دوم کتایون ریاحی است که همانطور که گفته شد بیشتر از فرشید رحیمیان نامش در رسانه ها اعلام شده است .

مسعود بهبهانی از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است و بیشتر در آن طرف آب ها حضور دارد و بر طبق گفته ها از میلیاردهای ایرانی است .

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

کتایون ریاحی و پسرش

فرزندان کتایون ریاحی

پوریا رحیمیان فرزند کتایون ریاحی و فرشید رحیمیان متولد 1362 است. وی از 11 سالگی آموزش موسیقی و نوازندگی گیتار را شروع کرد و به پیشنهاد استاد چکنواریان و کمک های مادرش برای تحصیل عازم کشور ارمنستان شد و دوره های آهنگسازی و رهبری ارکستر را در کنسرواتوار کمیتاس در ایروان ارمنستان و دانشگاه برونل در لندن گذرانده و همچنین دوره آهنگسازی فیلم را در دانشگاه کینگستون لندن سپری کرده است.

وی همچنین به مدت 4 سال در کالج آکسبریج و مدرسه ویژه چانتری در لندن موسیقی تدریس می کرد و هم اکنون در دانشگاه تهران در پردیس بین المللی کیش به آموزش موسیقی و آهنگسازی مشغول است.

رحیمیان در جشنواره موسیقی فجر در سال 91 با قطعه پژواک سکوت موفق به دریافت لوح افتخار و تقدیر شد.

نوید ریاحی دیگر نامی است که از فرزندان کتایون ریاحی برده میشود اما هیچ عکس یا اطلاعاتی در مورد وی وجود ندارد و اینگونه که پیداست یا اصلا چنین شخصی وجود خارجی ندارد یا همراه پدر در کشورهای خارجی بیشتر سیر میکند و به همین دلیل کمتر در ایران دیده شده است .

فعالیت در عرصه هنر و بازیگری

ریاحی کارش را با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد. اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد. در آن زمان در سینما چندان موفق نبود اما با بازی در مجموعه «پدرسالار» توانست خود را مطرح کند .

آخرین بازی

آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. در خرداد ۱۳۸۸ طی یاداشتی به سایت سیما فیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد.

بازگشت به تلویزیون :

او پس از مدت‌ها در سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵، با برنامه خندوانه به تلویزیون برمیگردد و اعلام می‌کند که می‌تواند کار خود را مجدداً، ادامه دهد.

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

همزاد کتایون ریاحی و ابی

کتایون ریاحی در کنسرت ابی

در فروردین ۹۲ تصاویری از کنسرت ابی در شهر لس‌آنجلس منتشر شد که نشان دهنده حضور بدون حجاب خانمی در کنار ابی بود که شباهت زیادی با کتایون ریاحی داشت. انتشار این تصاویر با حاشیه‌هایی از سوی سایت‌های خبری، معاون اجتماعی پلیس و فرج‌الله سلحشور همراه بود.

در واکنش به این بحث‌ها کتایون ریاحی انتساب این عکس‌ها به خود را تکذیب کرد او در این باره گفت: «عکس‌های منتشر شده از من در فضای مجازی صحت ندارد. متأسفم از اینکه در جامعه مترقی ایران، برخی از مردم از روی بی‌خبری و بی‌اطلاعی در صدد تخریب چهره‌های شناخته شده هستند».

همچنین برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این تصاویر متعلق به مهشید برومند، همسر دوم ابی است.

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

زلیخا یوسف

آثار کتایون ریاحی

فیلم‌ سینمایی

۱۳۸۷ – دعوت (ابراهیم حاتمی کیا)

۱۳۸۲ – تارا و تب توت فرنگی (سعید سهیلی)

۱۳۸۱ – این زن حرف نمی‌زند (احمد امینی)

۱۳۸۱ – بانوی من (یدالله صمدی)

۱۳۸۱ – جایی دیگر (مهدی کرم پور)

۱۳۸۰ – شام آخر (فریدون جیرانی)

۱۳۷۵ – لاک پشت (علی شاه حاتمی)

۱۳۷۴ – ماه مهربان (قاسم جعفری)

۱۳۷۱ – قافله (مجید جوانمرد))

۱۳۷۱ – تماس شیطانی (حسن قلی زاده)

۱۳۶۹ – حکایت آن مرد خوشبخت (رضا حیدرنژاد)

۱۳۶۹ – آپارتمان شماره ۱۳ (یدالله صمدی)

۱۳۶۷ – کشتی آنجلیکا (محمدرضا بزرگ نیا)

۱۳۶۷ – آخرین لحظه (فرخ انصاری بصیر)

۱۳۶۶ – غریبه (رحمان رضایی)

۱۳۶۶ – خبرچین (نصرت الله زمردیان، مازیار پرتو)

۱۳۶۶ – پاییزان (رسول صدرعاملی)

مجموعه‌های تلویزیونی
سال مجموعه
۱۳۸۶–۱۳۸۷ یوسف پیامبر
۱۳۸۴ مرده متحرک
۱۳۸۱ عروج
۱۳۸۰ شب دهم
۱۳۷۸–۱۳۸۱ روشن‌تر از خاموشی
۱۳۷۸–۱۳۷۹ پس از باران
۱۳۷۷–۱۳۷۸ روزهای زندگی
۱۳۷۷-۱۳۷۶ خبرنگار خارجی
۱۳۷۷-۱۳۷۶ فردا دیر است
۱۳۷۶–۱۳۷۷ شرکت
۱۳۷۶ بازگشت پرستوها
۱۳۷۵ صدای صنوبر
۱۳۷۴ پهلوانان نمی‌میرند
۱۳۷۴ شیخ مفید (خورشید شب)
1373 عاطفه
۱۳۷۳ پدرسالار
1372 همسایه‌ها
۱۳۷۱ دردسر
۱۳۶۴ سایهٔ همسایه
کتاب هاکتایون ریاحی طی سال ۹۳، دو کتاب منتشر کرد. اولی با عنوان «یک پنجره برای من» با طرح جلدی از عباس کیارستمی و شامل هشت نمایشنامه است که از سوی انتشارات شمع و مه منتشر شده‌است. به علاوه، رضا درستکار در مقدمه این کتاب، بخش‌های مختلف زندگی ریاحی را شرح داده. کتاب دوم او نیز یک داستان کودکانه است باعنوان «ماهی قرمز کوچولو» با تصویرگری نگین احتسابیان که از سوی انتشارات شمع و مه به بازار آمده‌است.
بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

بیوگرافی کتایون ریاحی

جایزه ها

۲۰۰۲: جایزه بهترین بازیگر از جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره برای فیلم شام آخر (فریدون جیرانی)

افتخارات کسب شده برای فیلم‌های سینمایی:

جایزه بهترین بازیگر از جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره برای فیلم شام آخر

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (شام آخر) – دوره ۲۰ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۸۰

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (این زن حرف نمی‌زند) – دوره ۷ جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۸۲

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (شام آخر) – دوره ۶ جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۸۱

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن (شام آخر) – دوره ۳ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۸۲

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن (این زن حرف نمی‌زند) – دوره ۴ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۸۳

بازیگر نقش اول زن سال (این زن حرف نمی‌زند) – دوره ۱۸ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۸۲

بازیگر برگزیده منتقدان و جشن سینمایی دنیای تصویر (جشن حافظ) ۱۳۹۰ (نقش اول زن سریال درام، یوسف پیامبر)

بازیگر برگزیده منتقدان و جشن سینمایی دنیای تصویر (جشن حافظ) ۱۳۸۲ (بازیگر نقش اول زن، این زن حرف نمی‌زند)

بازیگر برگزیده منتقدان و جشن سینمایی دنیای تصویر (جشن حافظ) ۱۳۸۱ (نقش اول زن سریال درام، شب دهم)

افتخارات کسب شده برای مجموعه‌های تلویزیونی:

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه پس از باران

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه فردا دیر است

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه روزهای زندگی

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه شب دهم

بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای مجموعه یوسف پیامبر

بهترین بازیگر مردمی برگزیده جشنواره سیما

نقل قول و خاطرات:

یادداشت کتایون ریاحی در سفر به سومالی: «روز اول مهرماه 1390 است؛ و من در شصت کیلومتری مرز کنیا و سومالی در شهر گارسیا خیابانی دیدم با انبوه آلونک و حجره‌هایی که از نایلون و پلاستیک ساخته شده است! شهری و جایی که جای زندگی نیست و فقط آنهایی که توان بیشتری دارند و یا می‌توانند از ورقه‌های حلبی و قوطی‌های خالی استفاده کنند به نفس‌های شمرده و آرام خود رنگ می‌دهند و زندگی می‌کنند! تکان دهنده‌ترین نکته سفرم در این است که من کشوری دیدم فقیر که در اوج فقر و نداری، به خنده و نگاهی گرم، میزبانی و مهربانی می‌کند؛ مردمی در حال اضمحلال، اما خوشرو و امیدوار. پس ما هم می‌خندیم تا روشنای خنده‌ها، تن نحیف و سوی این نگاه‌ها را کم‌رنگ و بی‌اثر نکند. خدایا؛ امید این مردم را ناامید مکن، خدایا این مردم را دریاب و عزیز بدار».

همچنین ریاحی پس از سومالی به کنیا، یکی دیگر از کشور‌های آفریقایی که با فقر دست و پنجه نرم می‌کند، سفر کرده است.

او در ادامه سفر بشر دوستانه‌اش در یادداشت دیگری درباره کنیا نوشته است: «من کتایون ریاحی در کنیا هستم؛ برای کمک به قحطی زدگان سومالی که بعد از طی روزها، گاه هفته‌ها راهپیمایی، گرسنه و تشنه خود را به کمپ «داداب» می رسانند، هر چند که تعدادی هرگز به مقصد نمی‌رسند».

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

کتایون ریاحی در دورهمی

مصاحبه کتایون ریاحی در دورهمی

گفتگوی مهران مدیری با کتایون ریاحی از نویسندگی این بازیگر آغاز شد و کتایون ریاحی در این باره گفت:من از وقتی سواد خواندن و نوشتن پیدا کردم رویاهایم را می نوشتم و این ادامه پیدا کرد و بعد از آن فیلمنامه نویسی را آغاز کردم و بعدها سراغ بازیگری رفتم و زیر سایه همسایه اولین کار من بود و بعد از آن یک فیلم سینمایی کار کردم که به دلایلی نیمه کاره ماند و بعد از آن پاییزان را کار کردم و دوباره سراغ همان فیلم رفتم اما اولین فیلم سینمایی من پاییزان شناخته میشود.

مهران مدیری به عصبانی شدن خانم ریاحی اشاره کرد و از او پرسید که شما خیلی بد عصبانی میشوید که گفت :بله من عصبانی نمیشوم ولی اگر بشوم خیلی بد میشوم و بی انصافی خط قرمز من است . وی در ادامه در خصوص سن خود گفت: سن من را همه می دانند و هرچقدر که به نظر می آیم، همان را می گویند. من متولد دی ماه هستم و دی ماهی ها بی نظیر، صبور و خیلی خانواده دوست هستند و کمی خاصیت رهبری دارند.

ریاحی در ادامه درباره روند بازی خود اظهار کرد: بعد از زیر سایه همسایه یک سینمایی بازی کردم که بنا به دلایلی نصفه کاره ماند و بعد فیلم پاییزان را بازی کردم. وی در خصوص کم کاری خودخواسته در این سالها گفت: الان ۱۵ سال است که بازی نکرده‌ام؛ گفتم که دیگر بازی نمی‌کنم و یادم است شما در آن زمان گفتید نهایتاً دو سال بتوانم دوام بیاورم! اما اگر بدانم بازی در کاری نقطه عطف بازیگری و کارنامه هنری من می شود، باز هم بازی می‌کنم. هنوز این اتفاق نیفتاده است.

ریاحی در خصوص دلایل خداحافظی اش از بازیگری گفت: دلایل خیلی زیادی داشت؛ خیلی از آنها مربوط می شود به شرایط سینما و دلایل شخصی و … . بخشی که مربوط به سینما می شود، هنوز ادامه دارد و احساس می کنم آن بلوغی که سینما و سینماگران ما باید به آن برسند را نداریم.‌

انتقاد کتایون ریاحی از مهران مدیری درباره رفتن هنرمندان به کرمانشاه

کتایون ریاحی در بخشی از صحبت هایش به ماجرای رفتن هنرمندان به کرمانشاه برای کمک به زلزله زده ها اشاره کرد و از مهران مدیری انتقاد کرد و گفت:در روزهایی که ما هنرمندان که من هم جزوشان بودم به کرمانشاه رفته بودیم من خیلی اتفاقی در یک برنامه دیدم که شما از رفتن هنرمندان به کرمانشاه میگویید و از اینکه برخی از هنرمندان به دلیل خودنمایی به کرمانشاه رفته اند و این صحبت با توضیحات مهران مدیری به نتیجه رسید.

مهران مدیری درباره نقطه عطف بازیگری کتایون ریاحی پرسید که گفت :نقطه عطف بازیگری من هنوز اتفاق نیفتاده است و آن کاری که بعد از ۱۵ سال بتواند من را جذب کند باید ویژگی های خاصی داشته باشد و یکی از مهم ترین ویژگی آن نقش این است نقش اول فیلم باشد.

سریال پس از باران و یوسف پیامبر دو کاری بود که مهران مدیری به عنوان مهم ترین کارهای کتایون ریاحی به آنها اشاره کرد و زلیخای یوسف پیامبر درباره مهم ترین نقشش گفت:من همه این نقش ها را خیلی دوست دارم اما زلیخا در یوسف پیامبر چیز دیگری بود و بعدها متوجه شدم که از بین چندین نفر که تست دادند و کاندید شده بودند من انتخاب شدم.

در ادامه این صحبت ها کتایون ریاحی به پسرش که اکنون ۳۴ سال دارد اشاره کرد و درباره ارتباط خوب مادر و فرزندی صحبت کرد و در ادامه درباره اوضاع حال حاضر سینما و روی کار آمدن فیلمسازان جوان گفتگویی به میان آمد .

ماجرای عاشق شدن کتایون ریاحی

مهران مدیری در ادامه گفتگو به سوال معروف دورهمی یعنی عاشق شدن رسید و این سوال را از کتایون ریاحی هم پرسید که گفت:من بخاطر این سوال شما میخواستم به برنامه نیام و حتی زیر سرم هم رفتم ، اما پاسخ این سوال را با یک داستان برایتان تعریف میکنم :یک روز ماری عاشق میشود و مدتها در فکر عشقش باقی ماند تا اینکه یک روز جرات پیدا میکند که به مار مورد علاقه اش داستان را تعریف کند ، اما وقتی بعد از مدتها برای گفتن رازش نزدیک آن مار میرود میبیند که مار مورد علاقه اش خیالی بوده و او تمام این مدت عاشق یک شلنگ بوده است . عشق های امروزی ما هم اینگونه شده اند .

مجری دورهمی به صحبت کتایون ریاحی درباره پیر شدن اشاره کرد و گفت :شما جایی گفته بودید که از پیر شدن نمیترسید ، درسته ؟ کتایون ریاحی گفت:بله چون من به پیر شدن به عنوان بزرگ شدن نگاه میکنم و به نظرم وقتی فکر بزرگ شدن باشی پیر شدن معنایی ندارد .

در ادامه این صحبت ها به کتاب های کتایون ریاحی اشاره شد و درباره صفت انسان دوست بودن او حرف هایی به میان آمد و به معضل کمبود آب ، ترافیک و آلودگی هوا که در جامعه بیداد میکند اشاره کرد و در این باره در برنامه دورهمی صحبت کرد.

در بخش پایانی این گفتگو کتایون ریاحی به ۵ سال کار کردن برای ناشنوایان اشاره کرد و گفت : من تنها بنیاد کاشت حلزونی را اداره میکنم و در طی این ۵ سال آمار ما تفاوت قابل ملاحظه ای با قبل کرده است و در پایان با یک دعا و هدیه ای عجیب از برنامه دورهمی خداحافظی کرد. کتایون ریاحی به موزه برنامه دورهمی ۱۰ پسر و ۱۰ دختر و دو کودک افغان که موزه دورهمی هزینه شنوایی آنها را تقبل کند هدیه داد و گفت:من فکر میکنم با این هدیه دیگر در هیچ برنامه ای دعوت نشوم .

عکس های کتایون ریاحی

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

زندگی کتایون ریاحی

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

همسر کتایون ریاحی

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

پسر کتایون ریاحی

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

کتایون ریاحی و برادرش

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکسبیوگرافی کتایون ریاحی و همسرانش فرشید رحیمیان و مسعود بهبهانی + عکس

کتایون ریاحی و همسرش مسعود بهبهانی