علت اصلی گرانی قیمت ارز از نگاه رئیس کل بانک مرکزی


علت اصلی گرانی قیمت ارز از نگاه رئیس کل بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی علت اصلی گرانی را به مصوبه آزادی ورود ده‌ها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملونان نسبت داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از هیئت وزیران با فوریت تجدید نظر در این مصوبه را خواهم داشت. نوشته علت اصلی گرانی قیمت ارز از نگاه رئیس کل بانک مرکزی اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

بازار ارز طی چند روز گذشته نوسان قیمتی داشته و تا ساعت ۱۲ ظهر امروز (دوم اسفند ماه سال جاری) قیمت دلار به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

دقایقی قبل عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی در صفحه شخصی خود نوشت: در حالی که از اوایل هفته با مجوز صادره به آن بخش از صادرکنندگانی که در خصوص نحوه بازگردانی ارز خود به چرخه اقتصاد عملکردخوبی داشته‌اند، قاعدتا باید شاهد عرضه بیشتر ارز و کاهش نرخ آن می‌بودیم.

وی درباره علت اتفاق نیفتادن عرضه بیشتر و کاهش نرخ ارز با اشاره به مصوبه آزادی ورود ده‌ها قلم کالا نوشت: یک دلیل برمی‌گردد به مصوبه آزادی ورود ده‌ها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملونان. در ظرایط تحریم و محدودیت‌های ارزی، این دسته از تصمیمات واردات اجناس غیرضروری در موقعیت زمانی تحریم را افزایش داده و قطعا موجب افزایش تقاضای ارز در سلیمانیه، دوبی، هرات و… و متعاقبا در بازار ایران شده است.

همتی در ادامه نوشت: از هیئت محترم وزیران با فوریت تجدید نظر در این مصوبه را خواهم خواست. باید روش دیگری برای این کار یافت. امروز ثبات بازار ارز برای کشور امری بسیار ضروری است. البته عامل مهم روانی اجلاس FATF هم مزید بر علت شده است، که البته اطلاعات دریافتی حاکی است در این مقطع نیز احتمال تمدید تعلیق زیاد است.


علت اصلی گرانی قیمت ارز از نگاه رئیس کل بانک مرکزی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت