خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی


خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی

مرسدس بنز رودستر کوچک SLK که چند وقتی است به SLC تغییر نام داده را برای اولین بار در سال 1996 به بازار عرضه کرد که با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه گردید اما با گذشت زمان محبوبیت آن کاهش پیدا کرد. بیشترین فروش SLK در ایالات‌متحده در سال 2000 با 12,930 دستگاه رخ داد اما فروش... The post خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی appeared...

مرسدس بنز رودستر کوچک SLK که چند وقتی است به SLC تغییر نام داده را برای اولین بار در سال 1996 به بازار عرضه کرد که با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه گردید اما با گذشت زمان محبوبیت آن کاهش پیدا کرد. بیشترین فروش SLK در ایالات‌متحده در سال 2000 با 12,930 دستگاه رخ داد اما فروش این رودستر آلمانی طی سال‌های اخیر بشدت کاهش یافته به‌گونه‌ای که در سال 2018 فقط 1,993 دستگاه فروش داشته است. به همین دلیل، مرسدس بنز قصد دارد اواخر امسال به تولید SLC خاتمه دهد بدون آنکه برنامه‌ای به‌منظور ساخت جانشینی برای آن داشته باشد.

خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی

حالا به‌منظور خداحافظی با SLC، مرسدس بنز نسخهٔ ویژه‌ای بنام نسخهٔ پایانی یا Final Edition را برای آن ارائه کرده است. نسخهٔ نهایی این رودستر از ویژگی‌های منحصربه‌فردی سود می‌برد که مهم‌ترین آن‌ها رنگ زرد خورشیدی است که به رنگ اولین نسل SLK اشاره دارد. دیگر ویژگی‌های بیرونی خاص این خودرو نیز تریم مشکی براق و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی سبک‌وزن با تریم مشکی مات هستند. نسخهٔ پایانی SLC به پکیج AMG Line هم مجهز شده که شامل سپرهای اسپرت، ترمزهای ارتقاءیافته و تنظیم اسپرت تعلیق می‌شود.

خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی

در داخل SLC نسخهٔ پایانی صندلی‌های اسپرت با روکش چرم ناپا دورنگ، کمربندهای ایمنی خاکستری و تریم چرم کربنی به چشم می‌خورد. ازجملهٔ سایز ویژگی‌های داخلی این نسخهٔ ویژه نیز می‌توان به تریم آلومینیومی براق، غربیلک فرمان D شکل، کف‌پوش‌های ویژه، گرم‌کن صندلی‌ها، سیستم AIRSCARF با گرم‌کن گردن و نشان‌های Final Edition در قسمت‌های مختلف کابین اشاره کرد.

خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی

نسخهٔ پایانی SLC در ایالات‌متحده مثل نسخه‌های معمولی در دو مدل مختلف عرضه می‌شود. مدل اول که SLC300 نام دارد، به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 244 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور مجهز است. SLC300 با استفاده از این پیشرانه ظرف 5.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را هم دارد. مدل دوم اما از نوع AMG بوده و قدرتمندتر است. این مدل بنام SLC43 از یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که 390 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه، رودستر کوچک مرسدس را ظرف 4.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن تغییری ندارد.

خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی

در اروپا اما علاوه بر این دو مدل، دو مدل دیگر با پیشرانه‌های ضعیف‌تر هم ارائه می‌گردد. مدل اول با نام SLC160 به یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو با 156 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالی‌که در زیر کاپوت مدل دوم که SLC200 نام دارد یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی

قیمت SLC Final Edition در آلمان از 41,536 یورو برای مدل SLC180 آغاز شده و نهایتاً به 65,045 یورو برای مدل SLC43 می‌رسد. تحویل این نسخهٔ ویژه به خریداران در اروپا از ماه آینده آغاز می‌شود اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا سال آینده صبر کنند. قیمت این نسخهٔ پایانی برای بازار ایالات‌متحده نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

خداحافظی با مرسدس بنز SLC با معرفی نسخهٔ پایانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی