احکام کامل درباره خوردن آلت تناسلی از نظر شرعی و اسلامی


احکام اسلامی درباره خوردن آلت تناسلی چیست و چه حکمی دارد؟ بسیاری از همسران به خوردن آلت تناسلی در حال رابطه جنسی علاقه دارند که از نظر شرعی درباره آن احکامی وجود دارد که برای خیلی از ماها که در مملکت اسلامی زندگی می کنیم خیلی از مسائل وجود دارد که از درست بودن یا غلط بودن آنها آگاهی نداریم و سوالاتی مانند : از نظر مراجع حکم خوردن آلت تناسلی از...

احکام اسلامی درباره خوردن آلت تناسلی چیست و چه حکمی دارد؟

بسیاری از همسران به خوردن آلت تناسلی در حال رابطه جنسی علاقه دارند که از نظر شرعی درباره آن احکامی وجود دارد که برای خیلی از ماها که در مملکت اسلامی زندگی می کنیم خیلی از مسائل وجود دارد که از درست بودن یا غلط بودن آنها آگاهی نداریم و سوالاتی مانند :

از نظر مراجع حکم خوردن آلت تناسلی از نظر شرعی چیست؟ آیا ساک زدن زن برای مرد در اسلام گناه کبیره محسوب می شود؟ ساک زدن توسط همسر با رعایت بهداشتی چه حکمی دارد؟ درخواست مکرر شوهر برای خوردن آلت تناسلی چیست؟ حکم شرعی لیسیدن و خوردن آلت همسر از دیدگاه اسلام چه شرایطی دارد؟

و بسیاری سوالات دیگر مثل ” آیا خوردن پیشاب ضرر دارد ” که ما قصد داریم تا در این مطلب بطور کامل به آنها بپردازیم و نظر مراجع را درباره این اعمال جویا شویم.

احکام کامل درباره خوردن آلت تناسلی از نظر شرعی و اسلامی

سوال شرعی : آیا در اسلام خوردن آلت جنسی مرد توسط همسرش اشکالی دارد توضیح دهید؟

پاسخ: خوردن آلت تناسلی مرد توسط همسرش اشکال شرعی ندارد و حلال است؛ ولی منی نجس است و خوردنش حرام است.ترشحات دیگری که در موقع لذت بردن های جنسی از آلت تناسلی مرد یا زن بیرون می آید، پاک است؛ اما بنا به احتیاط واجب نباید خورده شود. این کار از کامجویی های غیر متعارف محسوب می شود و بر زن واجب نیست که در این گونه موارد خواسته شوهر را اجابت کند. (آیت الله مکارم شیرازی، بخشی از مسائل کثیر الابتلا، مسئله ۹۳)

سوال شرعی : حکم خوردن الت تناسلی از نظر شرعی

سوال: چرا زوج های جوان بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی دیگر آن شور و شوق دوران نامزدی را ندارند و مانند سابق از همسرشان لذت نمی برند؟ و به قول خیلی ها : چرا زندگی فقط 6 ماه اوّلش زیباست؟…!

پاسخ : مطلبی که باید مدّ نظر قرار گیرد این است که در آغاز آشنایی ها هر دو نفر از طرف مقابل تنها یک ظاهر و یا باطن کلّی می بینند و به جزئیات آن توجهی ندارند که این امر به علّت کمی مدّت آشنایی کاملاً طبیعی است، ولی بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی کم کم به جزئیات درونی و ظاهری یکدیگر پی برده و آن جزئیات را به تنهایی مورد بررسی قرار می دهند، غافل از اینکه این جزئیات که برخی بد و برخی خوب هستند در کنار یک دیگر آن کلّیتی را می سازند که در اوایل با چه عشقی به آن دوستت دارم می گفتند.

مشکل اصلی در اینجاست که اگر با دید جامعی به طرف مقابل نگاه کنند خواهند دید که کاستی های او در کنار خوبی هایش چه زیباست و بالا تر از آن در کنار خوبی های خودشان… اگر همیشه به یکدیگر کلی نگاه کنیم و در جزئیات وجودی هم توقف نکنیم، زندگی همیشه همان شیرینی اوّل خود را خواهد داشت، چه بسا با این دید کلی، هر روز ابعاد تازه ای از وجود هم خواهند شناخت که به علاقه یشان بیشتر دامن خواهد زد.

سوال : آیا خوردن منی ولیسیدن اعضای تناسلی همسر اشکال دارد؟

پاسخ حجت الاسلام یوسف وند:

منی طبق نظر فقها جزء نجاسات می باشد، بر همین اساس خوردن آن حرام است. منظور از خوردن، یعنی از حلق پایین برود اما اگر در فضای دهان باشد و به بیرون ریخته شود و دهان تطهیر شود، حرمت شامل آن نیست.

ترشحات آلت تناسلی قبل از خروج منی هر چند نجس نیست، اما چون جزء خبائث می باشد، خوردن آن نیز حرام است.

لیسیدن آلت تناسلی اگر مایعی فرو نرود اشکال ندارد اما از جهت بهداشتی این کارها مناسب نیست و سبب بیماری های مختلف می شود و چه بسا در گرایش به چنین رفتارهای غیر عادی نیاز به رجوع مشاور باشد!.

سوال : ایا در اسلام خوردن الت جنسی مرد توسط همسرش اشکالی دارد توضیح دهید؟

پاسخ: خوردن آلت جنسی مرد توسط همسرش اشکال شرعی ندارد و حلال است؛ ولی منی نجس است و خوردنش حرام است. ترشحات دیگری که در موقع لذت بردن های جنسی از آلت تناسلی مرد یا زن بیرون می آید، پاک است؛ اما بنا به احتیاط واجب نباید خورده شود. این کار از کامجویی های غیر متعارف محسوب می شود و بر زن واجب نیست که در این گونه موارد خواسته شوهر را اجابت کند. (آیت الله مکارم شیرازی، بخشی از مسائل کثیر الابتلا، مسئله 93)

سوال : آیا ساک زدن زن برای مرد کناه کبیره است؟

پاسخ: ساک زدن زن برای شوهرش گناه نیست ولی نباید مایع خارج شده از آلت را فرو برد و شایسته است از ساک زدن خود داری شود. (آیت الله مکارم شیرازی، بخشی از مسائل کثیر الابتلا، مسئله 93)

سوال : خوردن واژن برای شوهر چه حکمی دارد؟

پاسخ: مکیدن اعضای مختلف زن و شوهر توسط همدیگر اشکال ندارد و جایز است. زن و شوهر می توانند هر نوع لذتی از همدیگر ببرند. لیکن بلعیدن رطوباتی که از بدن همدیگر خارج می شود حرام است. ( امام خمینی، تحریر الوسیله، ج2، کتاب النکاح، مسأله 15، ص 242 )

سوال : آیا مکیدن آلت تناسلی زن و شوهر اشکال دارد؟

پاسخ: مکیدن اعضاى تناسلى زن و شوهر و وارد کردن آلت در دهان زن با رضایت همدیگر در صورتی که باعث بیماری نشود، از نظر شرعی اشکال ندارد. بلعیدن عمدی رطوباتی که خارج می شود ،حرام است. اما اگر زن راضی نباشد، مرد نمی تواند زن را مجبور به مکیدن آلت تناسلی خود نماید. ( آیت الله سیستانی، توضیح المسایل، م 2371)

هر چند زن و شوهر به هر شکلی که مایل باشند،می توانند از یکدیگر لذّت جنسی ببرند، لیکن بهتر است مرد و زن مؤمن از راه های متعارف از همدیگر لذت ببرند. لذت بردن جنسی از طریق مکیدن و لیسیدن آلت همدیگر با کرامت زن و شوهر مؤمن سازگار نیست.

هم چنین از نظر پزشکی باید مسائل بهداشتی این نوع لذت بردن رعایت شود، زیرا آلت تناسلى در معرض ابتلا به بیمارى هاى پوستى و رشد قارچ هاى مختلف مى باشد. برای لیسیدن آلت همدیگر باید مطمئن باشند که ناراحتى پوستى و دیگر بیمارى ها وجود ندارد.

سوال : آیا ساک زدن توسط همسر با رعایت بهداشتی جایز است؟

پاسخ: ساک زدن توسط همسر با رعایت بهداشتی شرعا جایز است. ولی رطوبتی که از آلت ترشح می کند نباید خورده شود.(1)

بهتر است از ساک زدن خود داری شود زیرا ممکن است منشا بیماری گردد.

سوال : درخواست مکرر شوهر برای خوردن آلت تناسلی

پاسخ: این گونه استمتاع و لذت بردن از زن در اسلام نهی شده است و مرد می تواند به صورت های مختلف از همسر خوذ تمتع و لذت جنسی ببرد.

شکی نیست این امور برای برخی زنان خوشایند نیست و طبیعی است که از انجام آن طفره روند.

سوال : عمل که بطور عمومی به ساک زدن معروف شده در صورت رضایت کامل زن و شوهر ورعایت کامل مسائل بهداشتی چه حکمی دارد و آیا از مراجع محترم تقلید در این باره نظری وجود دارد؟

پاسخ: ساک زدن، اشکال شرعی ندارد و حلال است؛ ولی منی نجس است و خوردنش حرام است و ترشحات دیگری که در موقع لذت بردن های جنسی از آلت تناسلی مرد یا زن بیرون می آید، پاک است؛ اما بنا به احتیاط واجب نباید خورده شود. (1)

از این قبیل کارها که با کرامت انسانی سازگار نیست، بهتر است اجتناب شود. (امام خمینی، توضیح المسائل، م 87، 141 و 2627)

چند نکته مهم درباره رابطه دهانی و خوردن آلت تناسلی مردان:

الف) هر زن زیرک و دور اندیشی می داند که امروزه مردان یا همان شوهران در معرض انواع و اقسام تبلیغات با موضوع جنسی هستند. از هر کوی و برزنی شیوه های کامجویی جنسی به سمع و نظر مردان می رسد و اگر مردی خود را فاقد برخی لذت های جنسی حلال ببیند، چه بسا خواهان تجربه ان در جای دیگر گردد. البته همه مردان این گونه نیستند؛ ولی نمی توان نقش تحریک زای گپ ها و جوک های جنسی رایج در میان مردان به عنوان کم ترین ابزار تحریک تا ابزار های تحریک زای به مراتب بالاتر (مانند اینترنت فیلم عکس کلیپ و …) را نادیده گرفت.

ب) در برخی موارد ناکامی جنسی هر چند از سوی مرد پذیرفته می گردد؛ ولی به صورت ناهشیار در سایر رفتار های او اثر می گذارد. مرد ناکام مانده ان گونه که باید و شاید از زندگی مشترکش لذت نمی برد و به بهانه های مختلف سعی در اعلام نارضایتی خود از زندگی می نماید.

ج) تلقین ذهنی در ترغیب یا تنفر از این امور غیر متعارف بسیار مؤثر است و شما می توانید در صورت صلاحدید خود به تلقین مثبت این امور به عنوان رفتار استحکام بخش اصل زندگی نمایید. این عمل یا سایر اعمال مشابه فراتر از یک رفتار جنسی یک رفتار استوار کننده پایه های زندگی محسوب می گردند.

د) بهداشت اندام تناسلی بسیار در این روابط مهم است و در صورت اقدام به این عمل بهتر است نکات بهداشتی رعایت گردد. ناگفته نماند برخی وسایل جنسی مانند کاندوم های ویژه برای این رفتار جنسی وجود دارد.

سوال : آیا مکیدن آلت تناسلی زن و شوهر اشکال دارد؟

پاسخ: مکیدن اعضاى تناسلى زن و شوهر و وارد کردن آلت در دهان زن با رضایت همدیگر در صورتی که باعث بیماری نشود، از نظر شرعی اشکال ندارد. بلعیدن عمدی رطوباتی که خارج می شود ،حرام است. اما اگر زن راضی نباشد، مرد نمی تواند زن را مجبور به مکیدن آلت تناسلی خود نماید. ( آیت الله سیستانی، توضیح المسایل، م ۲۳۷۱)

هم چنین از نظر پزشکی باید مسائل بهداشتی این نوع لذت بردن رعایت شود، زیرا آلت تناسلى در معرض ابتلا به بیمارى هاى پوستى و رشد قارچ هاى مختلف مى باشد. برای لیسیدن آلت همدیگر باید مطمئن باشند که ناراحتى پوستى و دیگر بیمارى ها وجود ندارد.

هر چند زن و شوهر به هر شکلی که مایل باشند،می توانند از یکدیگر لذّت جنسی ببرند، لیکن بهتر است مرد و زن مؤمن از راه های متعارف از همدیگر لذت ببرند. لذت بردن جنسی از طریق مکیدن و لیسیدن آلت همدیگر با کرامت زن و شوهر مؤمن سازگار نیست.

پست های مرتبط
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی