فرآوری محصولات راهی مناسب برای توسعه فلاورجان است


فرآوری محصولات راهی مناسب برای توسعه فلاورجان است

اصفهان- ایرنا - نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت و راه اندازی مجموعه های صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی راهی مناسب برای توسعه شهرستان فلاورجان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی روز پنجشنبه در اولین همایش ملی پیشرفت فلاورجان در اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: پیشتر در این منطقه کشاورزی رونق داشت اما هم اکنون مشکلات آبی بر پیکره این بخش سایه انداخته و برای آن باید راه های جایگزین را مورد استفاده قرار داد.
وی اضافه کرد: ساخت و راه اندازی مجموعه های صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی راهی مناسب است، اما در گذشته آن طور که باید و شاید در این زمینه کارهایی انجام نشده است.
نماینده فلاورجاندر مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: توجه به مقوله های دیگر از جمله صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری می‌ تواند زمینه رشد شهرستان را فراهم کند، در این خطه بالغ بر ۴۲۰ اثر میراثی منحصر به فرد مانند پل دوقلوی فلاورجان، بقعه پیربکران که برخی از آنها با قدمتی افزون بر ۸۰۰ سال وجود دارد.
موسوی لارگانی با اشاره به ساحل ۲۰ کیلومتری شهرستان با زاینده رود خاطرنشان کرد: در سال گذشته نتوانستیم از این موهبت بهره‌ برداری کنیم و بسیاری از زمین های بی استفاده در این شهرستان قرار دارد.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: این استان در چند سال گذشته با پیشرفت خاصی روبرو نبوده و نسبت به بسیاری از استان‌ ها مانند آذربایجان از حیث پیشرفت عقب مانده است.
به گزارش ایرنا، اولین همایش ملی پیشرفت شهرستان فلاورجان با رویکرد اقتصادی با بررسی راهکارهای پیشرفت اقتصادی روز پنجشنبه با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، مسوولان و مدیران این منطقه و برخی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
شهرستان فلاورجان با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
6020/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...