راز و رمزهای پخت آبگوشت خوشمزه


 راز و رمزهای پخت آبگوشت خوشمزه

آبگوشت غذای اصیل ایرانی است که با ترکیب مواد مختلف تهیه می‌شود، اما شناخته شده‌ترین نوع آن با گوشت همراه با چربی، نخود، پیاز و سیب زمینی تهیه می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، آبگوشت غذای اصیل ایرانی است که با ترکیب مواد مختلف تهیه می‌شود، اما شناخته شده‌ترین نوع آن با گوشت همراه با چربی، نخود، پیاز و سیب زمینی تهیه می‌شود. برای لذیذ شدن این خوراک در ادامه پیشنهاد‌هایی را آورده‌ایم. بهتر است برای آبگوشت از گوشت گوسفند استفاده کنید.

برای بهتر کردن مزه آبگوشت، بهتر است کمی دنبه و دنبالچه گوسفند به آن اضافه کنید. موقع خرد کردن گوشت و استخوان‎های گوسفند، مراقب باشید خرده استخوان به گوشت نچسبد، چون اگر در آب یا گوشت کوبیده خرده استخوان باشد، مزه آبگوشت را خراب می‌کند. کف گوشت را برای زلال شدن آب گوشت جدا کنید. نمک گوشت را نباید از اول به آن اضافه کنید.

کمی نمک برای مزه‌دار شدن آن مناسب است. اضافه کردن نمک در ابتدا، گوشت را تیره و دیرپز می‌کند. آبگوشت را با حرارت کم و به‌مدت طولانی بپزید تا خوشمزه‌تر شود. اگر می‌توانید آبگوشت را در دیگ سنگی (دیزی) بپزید، در این صورت به دلیل حرارت یکنواخت دیگ خوشمزه‌تر می‌شود. می‌توانید سیب‎زمینی را به‎صورت خام پوست بگیرید و به آبگوشت اضافه کنید.

منبع: روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در