حمایت مرکل از یونکر در برابر تبلیغات منفی دولت مجارستان


حمایت مرکل از یونکر در برابر تبلیغات منفی دولت مجارستان

آنگلا مرکل اعلام کرد، از ژان کلود یونکر در برابر کمپین جدید دولت مجارستان علیه او و اتحادیه اروپا و متهم کردن اتحادیه به تضعیف مرز‌های این بلوک به هدف وارد شدن مهاجران بیشتر، حمایت می‌کند.

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، دولت ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اخیرا با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه آتی، کمپینی علیه اتحادیه اروپا و رهبرانش در ارتباط با مساله ورود مهاجران به این اتحادیه به راه انداخته که به تنش‌ها میان بروکسل و بوداپست بیشتر دامن زده است.

در همین راستا پوستر‌هایی از سوی دولت مجارستان در این کشور نصب شده که روی آن‌ها تصاویر ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و جورج سوروس، میلیاردر سرشناس آمریکایی-مجارستانی به چشم می‌خورد و تصاویر آن‌ها در روزنامه‌ها و مجلات در مجارستان نیز چاپ شده است.

به گفته اوربان، رهبران اتحادیه اروپا مجری دستورات سوروس هستند و مقام‌های دولت وی می‌گویند، رهبران اروپا در حال اجرای پروژه‌های آزمایشی در مورد مهاجران با تمرکز بر کشور‌های آفریقایی بوده و می‌خواهند سهمیه‌های اجباری برای اسکان مهاجران در اتحادیه اروپا اعمال کرده و متعاقب آن کمک‌های مالی به کشور‌های مخالف مهاجران را کاهش دهند.

رهبران اتحادیه اروپا این ادعا‌ها را رد می‌کنند و می‌گویند که این اتحادیه و یونکر به عکس در خط مقدم تلاش برای تقویت مرز‌های خارجی این بلوک هستند.

آنگلا مرکل به خبرنگاران در برلین گفت: من کاملا با ژان کلود یونکر اعلام همبستگی می‌کنم و ما این موضع خود را در مذاکراتمان با مجارستان صراحتا اعلام کرده ایم.

کمپین اخیر اوربان سبب بالا گرفتن درخواست در اروپا برای بیرون انداختن حزب وی از بلوک راست میانه روی موسوم به مردم اروپا در پارلمان این قاره شده و مرکل در صحبتهایش از جواب دادن به این سوال که کی صبرش در قبال ویکتور اوربان تمام می‌شود خودداری کرد.

یونکر و حزب اتحاد دموکرات مسیحی مرکل نیز از اعضای بلوک حزب مردم اروپا هستند.

خود یونکر هم گفت: من از مشاهده توزیع بسیار گسترده این پوستر‌ها در سراسر مجارستان شگفت زده هستم، اما تسلیم نمی‌شوم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)