سیاست گذاری واقعی به دنبال تعامل نهادهای حاکمیتی است


سیاست گذاری واقعی به دنبال تعامل نهادهای حاکمیتی است

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی گفت: تمرکز بر چالش‌های عمومی کشور بدون ورود به راهکار‌های مثبت و سازنده فایده‌ای ندارد،

سیاست گذاری واقعی به دنبال تعامل نهادهای حاکمیتی استعلی ملکی دبیر شورای سیاست‌گذاری کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مساله حکمرانی در کشور گفت: سیاست‌گذاری و حکمرانی موضوعاتی هستند که مسائل عمومی را در برگرفته و به نوعی همه ذی‌نفعان، در یک رابطه متقابل قرار می‌گیرند.

ملکی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته شاهد نقاط درخشان و نقاط ضعف در اداره کشور بودیم؛ افزود: تمرکز بر هر بخش بدون توجه بر روی بخش دیگری خطاست، ما باید از موفقیت‌هایمان درس بگیریم و بدانیم در چه مواقعی می‌توانیم سیاست‌گذاری‌های دقیق و درستی داشته باشیم که به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم در کجا نتوانستیم مشکلات و چالش‌های کشور را با ساز و کار‌های مناسب حل کنیم تا از تجربه‌های گذشته مسائل و مشکلات را بهبود ببخشیم؛ در همه جای دنیا هم به همین صورت است، تمرکز کردن بر روی بخش سیاه و رها کردن بخش سفید طبیعتاً خوب نیست. سال گذشته روی این موضوع کار کردیم که تحلیل و تمرکز بر چالش‌های عمومی کشور بدون ورود به راهکار‌های مثبت و سازنده فایده‌ای ندارد، به همین دلیل در کنفرانس سیاست‌گذاری عمومی امسال با کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی، علاوه بر بررسی چالش‌های موجود به نقاط موفقیت هم اشاره کردیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنفرانس حکمرانی افزود: اگر راه‌حل در تحلیل‌ها وجود نداشته باشد ما با ناامیدی مواجه می‌شویم. تمرکز بسیاری از کار گروه‌ها در این کنفرانس این بود که برخی مشکلات و مسائل را به سمت راه‌حل سوق دهند؛ به طور مثال در موضوع یارانه‌های انرژی که در کشور پر چالش شده است ما مدتی است در پژوهشکده خود روی این موضوع کار می‌کنیم و معتقدیم راه حل عملی بر روی این مسائل وجود دارد و این راه حل را در کفرانس حکمرانی با سیاست‌مداران و کارشناسان در میان می‌گذاریم و سعی می‌کنیم که آن‌ها را متقاعد کنیم که این راه‌حل را بپذیرند.

ملکی در خصوص اهمیت پژوهش در موضوع سیاست‌گذاری گفت: از راه حل‌های بدست آمده می‌توان در نظام انتخاباتی مجلس، حکمرانی عام، استفاده از پلتفرم‌های جدید دیجیتال و توسعه بلاک‌چین، تأکید بر ادغام روش‌های نوآورانه جدید با استفاده از پلتفرم‌های تکنولوژی و افزایش مشارکت‌های مردمی اشاره کرد که امیدواریم این موارد محقق شود.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری