فضائلی: نسل اول و دوم انقلاب آماده واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان باشند


فضائلی: نسل اول و دوم انقلاب آماده واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان باشند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نسل اول و دوم انقلاب باید آماده واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان و جوانان هم باید آماده پذیرش این مسئولیت‌ها باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مهدی فضائلی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، طی سخنانی با اشاره به "بیانیه گام دوم انقلاب" اظهار کرد: این بیانیه، بسیار حائز اهمیت است و لازم است همه مردم آن را مطالعه کرده و نخبگان در جهت تبیین آن و مسئولان در جهت تحقق آن تلاش کنند.

وی افزود: این بیانیه از یک فراگیری محتوایی برخوردار است و نقطه روشن و چشم‌اندازی خوب برای کشور تبیین می‌کند. در بیانیه گام دوم انقلاب آنچه که طی 40 ساله بعد از انقلاب به دست آمده تنظیم شده و دستیابی به تمدن نوین اسلامی به عنوان چشم‌اندازی که قابل تحقق است از آن یاد شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: دشمنان ما منتظر بودند تا مردم 40 سالگی انقلاب را نبینند و برای این منظور طرح‌ها و نقشه‌های جدی را طراحی کرده بودند اما به فضل الهی و همراهی مردم و رهبری نقشه آنها شکست خورد.

فضائلی با بیان اینکه این بیانیه برای دنبال کردن گام بعدی انقلاب صادر شده، عنوان کرد: یکی از مهمترین توصیه‌های رهبر انقلاب در این بیانیه تلاش بیشتر برای کسب علم، دانش و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته است. بهبود وضعیت اقتصادی، تلاش در جهت ایجاد عدالت و مبارزه با فساد از دیگر توصیه‌های مهم رهبر انقلاب در این بیانیه است که دنبال کردن آنها می‌تواند ما را به تمدن نوین اسلامی برساند.

وی با بیان اینکه موتور محرک گام دوم انقلاب جوانان هستند، تصریح کرد: ما امروز با برخورداری از 36 میلیون انسان زیر 40 سال دارای یک جامعه جوان، هستیم و جوانان مومن و تحصیل‌کرده ما توانایی‌های بسیار زیادی دارند. اگر به 40 ساله اول انقلاب هم نگاه کنیم این دوران با دستاوردهای جوانان طی شد و غائله‌های مختلف در کشور و جنگ 8 ساله توسط همین جوانان مدیریت شد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: پس از پایان جنگ هم زمانی که شما پیشرفت‌های انقلاب را بررسی می‌کنید، شروع حرکت علمی ما با دانشمندان جوان بود و در ادامه این راه ما هیچ چاره‌ای جز اینکه کارها را به دست جوانان بسپاریم نداریم. نسل اول و دوم انقلاب باید آماده واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان و جوانان هم باید آماده پذیرش این مسئولیت‌ها باشند.

فضائلی ادامه داد: جوانان اول انقلاب از نقطه صفر شروع کردند اما جوانان امروز از تجربیات 40 سال گذشته بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه این بیانیه بسیار صادقانه نوشته شده، تاکید کرد: حضرت امام و رهبر انقلاب همواره با صداقت با ملت خود رفتار کردند و یکی از کمرنگ‌ترین بخش‌ها در این بیانیه خود رهبری است، در صورتی که همه می‌دانند بسیاری از دستاوردهای کشور مرهون هدایت‌های رهبر انقلاب بوده است. ایشان در این بیانیه از کارکرد عدالت در کشور علیرغم تمام پیشرفت‌ها ناراضی بوده و معتقدند فاصله زیادی بین وضع موجود و نقطه مطلوب وجود دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند اگر طی این سال‌ها بیشتر به شعارهای انقلاب پایبند می‌بودیم، بیشتر پیشرفت می‌کردیم. این نکته کلیدی برای پیمودن گام دوم انقلاب است.

فضائلی خاطر نشان کرد: امروز مردم سوال می‌کنند چگونه است که ما در صنایع موشکی، نانوتکنولوژی و هوافضا پیشرفت کرده‌ایم اما در بسیاری از صنایع و خودروسازی دچار عقب‌ماندگی هستیم. پاسخ این سوال آن است که هر جا ما با تفکر جهادی و انقلابی حرکت کردیم موفق بوده‌ایم و آنجایی که از چنین دستاوردهایی دستمان خالی است ناشی از عدم وجود این تفکر است. بنابراین نباید با این بیانیه برخورد تشریفاتی داشت.

وی تاکید کرد: امروز دولتمردان ما برای تحقق این بیانیه وظیفه سنگینی دارند. دولتمردان می‌بایست در فراهم کردن بستر گسترش اخلاق و معنویت در جامعه کار کنند. سبک زندگی آنها باید به گونه‌ای باشد که معنویت و اخلاق را ترویج کند. امروز دولت در بخش اقتصاد نیز مسئولیت‌های جدی دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»