کراتینه کردن مو با سس مایونز | روش و نحوه استفاده از سس مایونز برای موها


کراتینه کردن موها با سس مایونز کراتینه کردن مو با سس مایونز یک روش خانگی خوب و کارآمد است که باعث مرطوب کردن موها می شود و از فر بودن مو جلوگیری می کند و باعث تقویت و رشد مو می شود. این روش فقط برایا فرادی نیست که موهای فر دارند و همه می … نوشته کراتینه کردن مو با سس مایونز | روش و نحوه استفاده از سس مایونز برای موها اولین بار در مجله تاپ‌ناز‌...

کراتینه کردن مو با سس مایونز | روش و نحوه استفاده از سس مایونز برای موها

کراتینه کردن موها با سس مایونز

کراتینه کردن مو با سس مایونز یک روش خانگی خوب و کارآمد است که باعث مرطوب کردن موها می شود و از فر بودن مو جلوگیری می کند و باعث تقویت و رشد مو می شود. این روش فقط برایا فرادی نیست که موهای فر دارند و همه می توانند از این روش استفاده کنند.

کراتینه کردن مو با سس مایونز موثر است؟ پاسخ این سوال هم مثبت است و هم منفی و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. در این مطلب کارآمدی کراتینه کردن مو با سس مایونز را بررسی می کنیم.

ماسک موی سس مایونز یا کراتیه کردن مو با سس مایونز یک روش جایگزین درمانی است که می تواند تارهای موی شما را صاف و نرم کند. اگر چه این روش به صورت کلی برای افرادی که موهای فر و موجی دارند مورد استفاده قرار می گیرد، ولی می توان این ماسک موی مایونز یا کراتینه مایونز را برای تمام افراد توصیه کرد زیرا که برای همه مفید است.

حالا این سوال به وجود می آید که آیا واقعا سس مایونز به عنوان یک ماسک مو یا کراتینه مو مفید است؟

با یک جستجو در گوگل در مورد ماسک مایونز مو و یا کراتینه کردن مو با سس مایونز می توانید اطلاعات مفید و مزایای آن را برای بهبود سلامت مو بخوانید. این ادعاها پشتوانه دارند ولی هیچ کدام هنوز به اثبات نرسیده اند.

بخوانید : مزایا کراتینه کردن مو و عوارض کراتینه کردن مو

تاثیرات مثبت مایونز روی موها

۱. افزایش رطوبت مو

برای دانستن تاثیرات خوب این ماسک مو و کراتینه کردن مو با سس مایونز باید در مورد عناصر آن بیشتر بدانیدو مایونز در دسته روغن ها قرار دارد. در درجه اول این ماده دارای روغن کانلا یا روغن سویل با زرده تخم مرغ، سرکه و آبلیمو است، بعضی از برندها ممکن است عناصر دیگری مانند روغن زیتون و یا خردل دیژون را هم به سس مایونز اضافه کنند.

ماینوز می تواند کمی موهای شما را چرب تز کند زیرا مواد تشکیل دهنده آن معمولا از روغن تشکیل شده است. در نتیجه، این روش پتانسیل آن را دارد که برای موهای موج دار یا فر مفید باشد زیرا معمولا دچار کمبود سبوم یا پربی طبیعی پوست در وسط و انتهای کوتیکول مو هستند.

در مقابل، موهایی که به طور طبیعی لخت و صاف هستند، نیازی به چربی اضافه ندارند که چرا که سبوم یا چربی طبیعی پوست می‌تواند این کار را به راحتی از پوست سر تا سایر قسمت‌های مو انجام دهد.

۲. کاهش فر بودن مو

وجود رطوبت متعادل و مناسب در مو باعث کاهش فر بودن مو می شود. مایونز می تواند به شما کمک کند تا موی شما به دلیل ایجاد رطوبت کمتر فر شود و خشکی بیش از حد آن هم کاهش پیدا کند.

با این حال شما علاوه بر مایونز نیازمند ایجاد عادات مناسب برای مقابله با فر بودن مو دارید که از جمله آن می توان به کاهش وابستگی به ابزارهای گرمایشی و حالت دادن مو به آرامی و به کمک دستانتان به جای مالش شدید و یا استفاده از سشوار اشاره کرد.

۳. تقویت مو

طبق نظر برخی از سایت‌ها و وبلاگ‌های زیبایی، مایونز ظاهرا می‌تواند موهای شما را تقویت و از آن در مقابل درمان‌های رنگی محافظت کند. با این حال، تحقیق علمی و پشتوانه‌ای برای این نوع ادعاها وجود ندارد. مایونز در درجه اول یک روغن است بنابراین از دیگر عناصر مانند زرده تخم‌مرغ و یا سرکه به مقدار کافی بهره نمی‌برد که بتواند چنین تأثیری برای شما داشته باشد.

۴. رشد مو

بعضی ها عقیده دارند که ماسک موی مایونز یا کراتینه کردن مو با سس مایونز می تواندد مانند انواع شامپو برای رشد سریع مو باعث رشد موها شما بشود. گفته می شود که یک آمینو اسید موجود در مایونز به نام سیستئین می تواند این کار را انجام دهد.

طبق یک مطالعه که بر روی زنان یائسه یا ریزش مو انجام شد، نقش آمینواسیدهای مغذی مانند سیستئین بر روی ریزش مو بررسی شد. تحقیقات نشان داده که این آمینو اسید در تولید کراتین که نوعی پروتئین است نقش دارد و باعث افزایش نیروی مو می شود و رشد آن را نیز در پی دارد.

گفته می شود سیستئین هنگامی بیشترین تاثیر را دارد که با ویتامین ب6 ترکیب شود که آن هم می تواند در جذب دیگر مواد غذایی مهم در رشد مو مانند روی و آهن تاثیر داشته باشد. با این حال هنوز این مطالعه بر روی رژیم غذایی و مکمل های سیستئین متمرکز است نه استعمال مستقیم آن بر روی موی سر هماره با مایونز. کمبود تحقیقات علمی باعث شده است که اصر ماسک مو بر روی رشد و تقویت مو مبهم بماند.

۵. درمان طبیعی شپش

گفته می شود که این ماسک حتی می تواند شپش سر را هم می تواند از بین ببرد. این تئوری بیان می کند که ضخامت مایونز می تواند شپش ها را خفه کند و این ویزگی مانند دیگر روش های درمانی شپش است که از جمله آن می توان به کره یا مارگارین اشاره کرد.

به هر حال، هیچ کدام از این روش های درمانی توسط مرکز نترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده تایید نشده است. اگر شما مایونز را بر روی موهای خود برای درمان شپش قرار می دهید، ممکن است بتوانید شپش ها را به صورت موقت غیر فعال کنید ولی آنها را نمی کشد. این نظریه را آکادمی پوست آمریکا مطرح کرده است.

کراتینه کردن مو با سس مایونز | روش و نحوه استفاده از سس مایونز برای موها

روش استفاده از سس مایونز روی مو

اگرچه برخی از ویژگی‌های یاد‌شده در قسمت بالا معتبرتر از دیگری هستند اما به نظر نمی‌رسد ماسک مایونز آسیبی به موهای شما وارد کند. شاید مهم‌ترین استثنا را بتوان وجود آلرژی سبت به عناصر تشکیل دهنده این ماده مانند زرده تخم مرغ در افراد دانست.

بنابراین برای بهره‌مندی از کراتینه مو با سس مایونز اقدامات زیر را دنبال کنید:

موهای خود را مرطوب کنید. یک فنجان مایونز را روی موهای خود بمالید. از پوست سر شروع کنید و تا پایان تار مو جلو ببرید و مطمئن شوید که موهای سر شما به صورت مساوی پوشش داده شده اند. این محصول را روی سر خود ماساژ دهید و یا از یک برس مو برای استفاده حداکثری آن بهره بگیرید. موهای خود را کاملا به کمک شامپو به صورت عادی بشویید. برای نتیجه گیری بهتر، از ماسک موی مایونز یا کراتینه مو با مایونز هر هفته استفاده کنید تا موهای شما نرم و صاف شود.

نتیجه‌گیری

هنوز مشخص نیست که خیلی از ادعاهای مطرح شده در مورد مزایای ماسک مایونز روی مو درست است یا نه. با این حال ممکن است این ماسک برای شما مفید باشد اگر به دنبال مرطوب کردن موهای خود هستید و موهایا موج دار یا فر دارید.

به جز این روش می تواند از دیگر روش ها برای متعادل سازی چربی مو در موهای موج دار استفاده کنید.

ار شامپوی ویژه موهای چرب استفاده نکنید که باعث خشک ودن بیشتر و فر شدن موها می شود. ماتونید پوست سر را شامپو کنید و از نرم کننده برای تارهای موی خود استفاده کنید. شستن مو یک روز در میان به جای هر روز هم می تواند کمک کند. بخوانید : روش درست خشک کردن موها بدون وز شدن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است