از شلیک موشک های کروز تا انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها


از شلیک موشک های کروز تا انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها

شلیک ٣ فروند موشک کروز از روی شناور و پرتابگرهای ساحلی، پرتاب اژدر از بالگرد و زیردریایی‌های طارق و غدیر، انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها بخش هایی از اقدامات انجام شده در دومین روز از برگزاری رزمایش دریایی ولایت 97 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با عنوان ولایت 97، با رمز مقدس یا زهرا(س) به مدت 3 روز از صبح دیروز (جمعه سوم اسفند ماه) با انجام رژه دریایی انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان های پروازی این نیرو در دریای عمان آغاز شد.

بیش از یکصد فروند از یگان های نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای پشتیبانی، زیردریایی‌های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیماهای بال ثابت و بالگردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناوبالگرد بر خارک حضور دارند.

از شلیک موشک های کروز تا انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها

در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی ولایت٩٧، دو شناور این نیرو شامل ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناوچه موشک انداز تبرزین، با شلیک دو فروند موشک کروز قادر و قدیر، اهداف دریایی مورد نظر را منهدم کردند. علاوه بر این دو شناور، سامانه موشکی ساحل به دریا نیز با پرتاب یک فروند موشک قادر، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.

موشک های قادر با برد ٢٥٠ و قدیر با برد ٣٠٠ کیلومتر، قابلیت شلیک از روی شناورهای سطحی، سامانه های ساخلی و هواگرد را دارند.

از شلیک موشک های کروز تا انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها

بنابراین گزارش، در دومین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش دریایی ولایت 97، یگان های زیرسطحی نیروی دریایی، با بکارگیری انواع اژدرها، به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند.

در جریان این تمرین، زیردریایی طارق اقدام به پرتاب اژدر الکتریکی کرده وزیردریایی غدیر نیز اژدر والفجر را شلیک کرد. یک فروند بالگرد SH نیز در ادامه این رزمایش، با پرتاب اژدر مارک 46، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.

از شلیک موشک های کروز تا انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها

همچنین در ادامه دومین روز از مرحله سوم رزمایش دریایی ولایت 97، هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی مجهز به انواع بمب اقدام به مقابله با یگان های دشمن فرضی کردند. در ادامه این عملیات، یکان‌های پدافندی نیروی دریایی نیز تواستند با سامانه‌های در اختیار خود از جمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن که قصد نفوذ به آسمان کشورمان را داشتن، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند.

یادآور می شود: مرحله نمایش قدرت رزمایش ولایت ٩٧ به مدت سه روز در گستره ای به وسعت بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10درجه) در حال برگزاری است و طی آن ضمن اجرای سناریوهای تاکنیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آبهای سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی و به اهتزاز در اروردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، برخی از مهمترین سامانه های رزمی از جمله موشک های کروز دریایی، اژدر و سامانه های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی و یگان های پروازی مورد تست و آزمایش قرار می گیرد.

ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای پشتیبانی بوشهر و لاوان و ناوشکن بایندر نیز که هم اکنون در ماموریت برون مرزی خود به سر می‌برند، بخشی از سناریوی رزمایش ولایت 97 را اجرا می کند. یگن های حاضر در این ناوگروه که هم اکنون در اقیانوس هند حضور دارند، ضمن اشراف طلاعاتی و رصد شناورهای بیگانه و دشمن در هزاران کیلومتر دورتر از آبهای سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات های مقابله در اختیار دیگر یگان های حاضر در رزمایش قرار می دهند.

زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند برای اولین بار در رزمایش ولایت 97 نیروی دریایی ارتش شرکت کردند. زیردریایی فاتح اولین زیردریایی ساخت ایران در کلاس متوسط است که روز یکشنبه با حضور رییس جمهور به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد. ناوشکن بومی و تمام ایرانی سهند نیز سومین ناوشکن از کلاس موج است که در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جموری اسلامی ایران ساخته شده است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری