باید چلچراغ‌ هایی را بین چله ‌های انقلاب اسلامی روشن نگاه داریم


باید چلچراغ‌ هایی را  بین چله ‌های انقلاب اسلامی روشن نگاه داریم

طهرانچی با بیان اینکه نظریه نظام انقلابی می گوید انقلاب و نظام پیر نمی شوند، گفت: کتابت، علم و پژوهش که افق آن در گام دوم انقلاب بسیار روشن است، یک مسیر است و ما باید این چلچراغ ها و ارتباط بین نسلی میان چله اول و دوم را روشن نگاه داریم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان: آیین «چلچراغ»، ویژه رونمایی و بازنمایی از ۴۰ اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی امروز (سه شنبه، 30 بهمن ماه) در تالار شهید باکری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

«محمدمهدی طهرانچی» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: امروز به استعاره رونمایی از 40 کتاب در چله انقلاب اسلامی را چلچراغ نامیده اند. در این مجال با استفاده از بیانیه گام دوم رهبری اشاره ای می کنم به این مساله که اساسا چرا باید چلچراغ های این چنینی بیشتر از این روشن شود؟ رهبری در این بیانیه مهم نکته ای ار مطرح می کند و نظریه نظام انقلابی را طرح می کند و می گوید: «انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌ شود و در نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌ بیند». نکته ای که در این نظریه و بیانیه آن است که چرا خطاب بیانیه جوانان بود و اینکه چرا گام دوم؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این باز می گردد به بحثی با عنوان تقویم رشد این نظام که در این تقویم به این معنا نیست که انقلابی نظام‌ سازی شود و بعد هم دولت‌ سازی و اکنون بعد از ۴۰ سال وارد عرصه پیری و فرسودگی و از آرمان‌های خود دور شود. این نظام با چله‌ های پیاپی همراه است.

وی تاکید کرد: در سال 1343 از امام راحل سوال کردند که سربازان شما چه کسانی هستند؟ امام فرمودند: در گهواره هستند و سال 57 جوانان چله اول را شروع کردند و ۴۰ سال گذشت و آن حرکت به پیروزی رسید. نظریه نظام انقلابی می گوید انقلاب و نظام پیر نمی شوند. انقلاب شروع می کند و به بلوغ می رسد و شروعی دیگر و اکنون که می خواهیم نسل جوان در این چله ها حرکتی را شروع کند سوال آن است که چه طور باید این انتقال صورت پذیرد؟

طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: کتابت، علم و پژوهش که افق آن در گام دوم انقلاب بسیار روشن است، یک مسیر است و ما باید این چلچراغ ها و ارتباط بین نسلی میان چله اول و دوم را روشن نگاه داریم آن هم با نگاشت نقاط قوت و ضعف انقلاب به نسل جوانی که می‌خواهد چله دوم را آغاز کند. ما نیاز داریم چلچراغ‌ هایی را در بین چله ‌های انقلاب اسلامی روشن نگاه داریم.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان