نوسان ارز ارتباطی با قانون ارتقا معیشت مرزنشینان ندارد


نوسان ارز ارتباطی با قانون ارتقا معیشت مرزنشینان ندارد

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و نماینده این وزارتخانه در شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی کشور گفت: نوسانات ارزی موجود در بازار ارتباطی با تصویب قانون ارتقا معیشت مرزنشینان مناطق مرزی ندارد.

نوسان ارز ارتباطی با قانون ارتقا معیشت مرزنشینان ندارد




ایران اکونومیست- شهریار حیدری روز شنبه در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به ایلام افزود: این قانون 24 بهمن ماه امسال تصویب و با واکنش رئیس بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ ارز در بازار روبه رو شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که اجرای این قانون حداقل 45 روز زمان نیاز داشته و نوسان های ارزی ارتباطی با این مساله ندارد.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: این آیین با هدف کمک به مرزنشینان ساکن در غرب، شمال غرب و سواحل خلیج فارس تصویب شده است.
به گفته حیدری، در تمامی فرآیندهای تصویب این آیین نامه وزارت اقتصاد و صنعت حضور داشته و کلیه ملاحظات تامین ارزی اعمال شده و منشا قانونی دارد.
وی گفت: تاکنون برای اجرای این آیین نامه یک دلار اختصاص نیافته و اظهارات رییس بانک مرکزی در این خصوص دور از نگاه کارشناسی شده است.
به گفته عضو شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی، این آیین نامه بصورت کامل ملجا قانونی داشته و مرجع تامین ارز آن نیز مشخص شده است.
حیدری افزود: بر اساس این آیین نامه به 48 قلم کالا باید ارز دولتی اختصاص و 100 قلم نیز ارز آزاد داشته و هیچ ارتباطی به گرانی ارز ندارند.
به گفته نماینده وزارت کشور در شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی کشور هیچ یک از این اقلام تولید مشابه داخلی ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت