4درمان قطعی ترک های پوست


4درمان قطعی ترک های پوست

علائم ترک پوستی چیست؟ ترک پوست یا خشکی پوست و پوست خشن ترک پوست در دست، پا و لب ها پوست خشک و خشن در تمام...

علائم ترک پوستی چیست؟

ترک پوست یا خشکی پوست و پوست خشن ترک پوست در دست، پا و لب ها پوست خشک و خشن در تمام سطح بدن

علت ترک در پوست چیست؟

اکثر پوست های ترک خورده روی پاها، دست یا لب ها دیده می شود.

۱- پا:

کف پاها اغلب درگیر است. اغلب ترک در پاشنه پا و انگشت بزرگ پا رخ می دهد. این درماتیت کفش نامیده می شود. ترک های عمیق بسیار دردناک هستند و می توانند باعث خونریزی شوند. دلیل اصلی پوشیدن جوراب های مرطوب یا عرق یا شنا کردن زیاد است.

۲- دست ها:

ترک ها در دست کودکان می توانند دیده شوند. دلیل اصلی شستشوی بیش از حد دست ها و یا شستن ظروف است. همچنین می تواند به علت به خاطر حضور در زمستان خارج از منزل باشد. ترک های بدتر انگشتان با مکیدن انگشت شست رخ می دهد.

۳- لب ها:

لب ها می توانند در کودکان زیر نور خورشید یا در اثر باد دچار ترک شوند. اگر لب ها ترک بخورند، معمولا به علت عادت "مکیدن لب" ایجاد می شوند. پوست اطراف لب می تواند صورتی و خشک شود. این مسئله به ویژه در کودکانی که لب هایشان را می مکند اتفاق می افتد.

سایر علت خشک شدن پوست

پوست خشک یک بیماری شایع است.

۱- صابون

پوست خشک عمدتا در اثر حمام بیش از اندازه و صابون (درماتیت صابون) ایجاد می شود. صابون چربی های محافظ پوست را حذف می کند. هنگامی که این چربی ها از بین میروند، پوست نمی تواند رطوبت خود را حفظ کند.

۲- آب و هوا

هوای خشک پوست را بدتر می کند، مانند آب و هوای زمستانی. ژنتیک نیز در پوست خشک نقش دارد. پوست خشک در نوجوانان کمتر از کودکان دیده می شود. این به این دلیل است که غدد چربی در نوجوانان فعال تر هستند.

۳- کراتوز پیلریس

پوست خشک و خشن پشت بازوها دیده می شود. این مسئله با صابون بدتر می شود. درمان با کرم مرطوب کننده بهتر می شود.

۴- Pityriasis Alba

لکه های خشک بر روی صورت دیده می شود. این مشکلات در زمستان بیشتر شایع است و همچنین توسط صابون بدتر می شوند. با کرم مرطوب کننده می توان این مشکل را درمان کرد.

۵- اگزما

کودکان مبتلا به اگزما دچار خشکی پوست می شوند.

درمان ترک های محتلف سطح پوست

درمان ترک های پوست پا

4درمان قطعی ترک های پوست

۱٫ آنچه را که باید درباره ترک های پا بدانید: در اغلب موارد، ترک پوست از طریق تماس مکرر با رطوبت ایجاد می شود. دلیل اصلی اغلب پوشیدن جوراب های مرطوب (یا عرق) است. شناگران نیز این مشکل را دارند. کف پاها اغلب درگیر هستند. معمولا، پاشنه ها و انگشتان پا نیز دچار ترک می شوند. این مشکل درماتیت کفش نامیده می شود. پاهای خشک و ترک خورده معمولا در خانه درمان می شود.

در اینجا توصیه های مراقبتی برای ترک پا ذکر شده است:

۲٫ ترک های کم عمق – استفاده از پماد: اگر ترک در تماس با هوا نباشد و خشک شود، سریع تر بهبود می یابد. ترک ها را به طور مداوم با روغن ژله ای (مانند وازلین) حفاظت کنید. این روغن را ۳ بار در روز بر روی ترک قرار دهید. اگر ترک کمی آلوده به نظر می رسد از پماد آنتی بیوتیکی (مانند پولیسپورین) استفاده کنید. هیچ نسخه ای لازم نیست. این پماد را ۳ بار در روز بر روی ترک قرار دهید. پماد را با باند بپوشانید تا سریع تر بهبود یابد. همچنین می توانید جوراب بپوشید. ۳٫ ترک های عمیق – استفاده از پانسمان مایع برای پوست: ترک های عمیق پا یا انگشتان پا معمولا با پماد درمان نمی شوند. از یک باند مایع پوست استفاده کنید تا ترک را ببندید. با ۲ لایه شروع کنید. در صورت لزوم لایه دیگری قرار دهید. پس از ترمیم و بهبود ترک ها، لایه پلاستیکی جدا می شود. ۴٫ جلوگیری از ترک در پا: هنگامی که جوراب خیس است یا عرق کرده اید آن را عوض کنید. جوراب اضافی همراه خود داشته باشید. اگر ممکن است کفش نپوشید. پابرهنه باشید یا فقط جوراب بپوشید. از حمام حباب یا دیگر صابون ها در آب حمام استفاده نکنید. صابون روغن طبیعی را از پوست خارج می کند. بعد از حمام از کرم مرطوب کننده روی پاها استفاده کنید. از کفش هایی استفاده کنید که پوست بتواند "نفس بکشد". ۵٫ آنچه انتظار می رود: ترکها در عرض یک هفته با درمان برطرف میشوند. اگر ترک را تماما تحت پوشش قرار دهید، ترک های عمیق بهبود می یابند. ترک های عمیق در حدود ۲ هفته به وسیله پوشش ترک بهبود می یابند. ۶٫ درصورت موارد زیر با دکتر خود تماس بگیرید: درصورتی که ترک آلوده به نظر برسد (قرمزی) ترک بیش از ۲ هفته درمان نشود

درمان برای ترک پوست روی دست

4درمان قطعی ترک های پوست

۱٫ آنچه باید درباره ترک روی دست بدانید: ترک روی پوست دست معمولا با تماس مکرر با رطوبت ایجاد می شود. نمونه هایی ترک اغلب در اثر شستن ظروف یا شستن دست ایجاد می شود. صابون روغن های محافظتی طبیعی را از پوست حذف می کند. ترک خشک دست را می توان در خانه درمان کرد. ۲٫ کرک های کوچک – استفاده از پماد:

– اگر ترک در تماس با هوا نباشد و خشک شود، سریع تر بهبود می یابد.

ترک ها را به طور مداوم با روغن مایع (مانند وازلین) بپوشانید. این روغن را ۳ بار در روز بر روی ترک اعمال کنید. اگر ترک کمی آلوده به نظر می رسد از پماد آنتی بیوتیکی (مانند پولیسپورین) استفاده کنید. هیچ نسخه ای لازم نیست. این پماد را ۳ بار در روز بر روی ترک قرار دهید. ترک را با پماد و باند بپوشانید تا سریع بهبود یابد. می توانید ترک را با دستکش پوشش دهید. ۳٫ ترک های عمیق – استفاده از پانسمان مایع پوست: ترک های عمیق انگشتان معمولا با پماد درمان نمی شوند. از یک باند مایع پوست استفاده کنید تا ترک ها را کامل پوشش دهید بندد. با ۲ لایه شروع کنید. در صورت لزوم لایه دیگری قرار دهید. پس از ترمیم و بهبود ترک ها، لایه پلاستیکی جدا می شود. ۴٫ جلوگیری از ایجاد ترک در دست: دست ها را با آب گرم بشویید. اگر دست ها بسیار کثیف است، از صابون استفاده کنید. در هنگام شستن ظروف، دستکش بپوشید. در هوای سرد، دستکش بپوشید. پس از خروج از آب، از کرم مرطوب کننده بر روی دست استفاده کنید. ۵٫ آنچه انتظار می رود: ترکها در یک هفته با درمان برطرف میشوند. اگر ترک ها تماما تحت پوشش قرار گیرند، به سرعت بهبود می یابند. ترک های عمیق در حدود ۲ هفته بعد از استفاده از باند بهبود می یابند. درصورتی که ترک آلوده به نظر برسد (قرمزی) ترک بیش از ۲ هفته درمان نشود

درمان ترک لب ها

4درمان قطعی ترک های پوست

چیزی که باید درباره ترک لب ها بدانید: لب کودکان زیر نور خورشید یا در باد ترک می خورد. پوست اطراف لب می تواند صورتی و خشک شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بچه ها لب های خود را می مکند. ۲٫ مرطوب کننده لب:

مرطوب کردن لب باید اغلب هر یک ساعت انجام شود. اطمینان حاصل کنید که بعد از خوردن یا نوشیدن آن را استفاده کنید.

۳٫ از "کندن لب" اجتناب کنید: به کودک کمک کنید عادت کندن و یا مکیدن لب را کنار بگذارد. این عادت معمولا قبل از ۶ سالگی مشاهده نمی شود. به کودک بگویید در آینه ببیند کندن لب چه تاثیری بر ظاهر او گذاشته است. یک روغن و مرطوب کننده لب به کودک بدهید تا روی لب بمالد. به کودک بگوئید هنگامی که احساس نیاز به مکیدن لب می کند از مرطوب کننده استفاده کند. یکی دیگر از گزینه ها آدامس جویدن است. به کودک قول بدهید اگر یک روز لبش را نمکد یا گاز نگیرد به او جایزه می دهید. از هرگونه فشار یا مجازات اجتناب کنید. ۴٫ در صورت مشاهده موارد زیر با دکتر خود تماس بگیرید: درصورتی که ترک آلوده به نظر برسد (قرمزی) ترک بیش از ۲ هفته درمان نشود

درمان خشکی و خارش پوست

۱٫ آنچه باید در مورد خشکی پوست بدانید: خشکی پوست یک بیماری شایع است. عمدتا توسط صابون (درماتیت صابون) ایجاد می شود. صابون روغن های محافظ پوست را حذف می کند. هنگامی که چربی های محافظ پوست از بین می روند، پوست نمی تواند رطوبت را حفظ کند. هوای خشک باعث بدتر شدن خشکی پوست می شود، مانند آب و هوای زمستانی ژنتیک نیز در خشکی پوست نقش دارد. پوست خشک در نوجوانان کمتر از کودکان دیده می شود. این به این دلیل است که غدد چربی در نوجوانان بیشتر فعال است. ۲٫ حمام کردن – اجتناب از صابون: کودکان جوان با پوست خشک باید از همه نوع صابون اجتناب کنند. صابون چربی های محافظتی طبیعی پوست را پاک می کند. حمام حباب بیشترین آسیب را به پوست می رساند. برای کودکان جوان، پوست را تنها با آب گرم پاک کنید. تا ۱۰ دقیقه یا کمتر حمام کنید. بچه های کوچک فقط باید دو بار در هفته حمام کنند. نوجوانان می توانند از صابون فقط برای زیر بغل، منطقه تناسلی و پاها استفاده کنند. همچنین بهتر است از یک صابون ملایم (مانند (Dove استفاده کنید. از صابون در مناطق خارش دار یا بثورات استفاده نکنید. ۳٫ کرم مرطوب کننده: یک بطری بزرگ از کرم مرطوب کننده (مانند Eucerin) بخرید. از کرم های معطر اجتناب کنید. کرم را در منطقه خشک یا خارش دار ۳ بار در روز استفاده کنید. پس از حمام آب گرم کرم مرطوب کننده را روی پوست بمالید. از کرم ظرف ۳ دقیقه بعد از تکمیل حمام استفاده کنید.

در طول زمستان، هر روز کرم را بر روی پوست خشک بمالید.

۴٫ کرم استروئید:

برای نقاطی که می خارد، از کرم هیدروکورتیزون ۱٪ (مانند (Cortaid استفاده کنید. تا زمانی که خارش بهتر باشد، تا ۳ بار در روز از این کرم استفاده کنید. در نهایت از کرم مرطوب کننده برای درمان خشکی پوست استفاده کنید.

۵٫ تهویه:

اگر زمستان خشک است، پوست کودک را در برابر خشک شدن مداوم محافظت کنید. این کار را با استفاده از یک تهویه انجام دهید.

۶٫ پیشگیری از خشکی پوست: از صابون یا حمام حباب استفاده نکنید. دست ها را با آب گرم بشویید. اگر دست ها بسیار کثیف است، از صابون استفاده کنید. همچنین در صورتی که کثیفی بدون صابون پاک نمی شود از صابون استفاده کنید. از استخر استفاده نکنید. دلیل: مواد شیمیایی استخر باعث خشکی پوست می شوند. در صورتی که هوا خشک است در زمستان از دستگاه تهویه استفاده کنید. در هوای سرد، دستکش بپوشید. دستکش از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. مقدار زیادی مایعات بنوشید. ۷٫ در صورت مشاهده موارد زیر با دکتر خود تماس بگیرید:

پوست خشک بعد از ۲ هفته درمان نشود

پانسمان مایع پوست برای ترک های شدید و مزمن

1- پانسمان مایع پلاستیکی پوست یک محصول جدید است که زخم را می بندد. این یک پوشش پلاستیکی است که تا ۱ هفته طول می کشد تا درمان شود.

۲- این بهترین راه برای از بین بردن درد و بهبود زخم است. همانطور که ترک بهبود می یابد، این پوشش پلاستیکی برطرف می شود.

۳- پس از شستن زخم و خشک شدن آن، پانسمان مایع را روی آن قرار دهید. با یک قلم مو کوچک یا یک گوش پاک کن پانسمان را روی سطح پوست بمالید. این پوشش در کمتر از یک دقیقه خشک می شود. سپس یک پوشش دوم را اعمال کنید. این پوشش ضد آب است و ممکن است یک هفته طول بکشد درمان شود.

۴- می توانید این پانسمان را از هر داروخانه ای خریداری کنید.

چه زمانی باید برای پوست خشک یا ترک پوست با پزشک تماس بگیرید:

تب و آلودگی (گسترش قرمزی) ترک های لب قرمز شوند و تب ۵ روز یا بیشتر طول بکشد کودک شما به نظر بیمار است شما فکر می کنید فرزند شما باید دیده شود، و مشکل فوری است در صورت مشاهده موارد زیر در طول ۲۴ ساعت با دکتر تماس بگیرید: ترک ها لب آلوده به نظر می رسد (قرمزی یا گسترش قرمزی) خونریزی از لب های ترک خورده جراحات بر روی پاها که باعث می شود پیاده روی دشوار شود فکر می کنید فرزند شما نیاز به معاینه دارد اما این مسئله اورژانسی نیست در طول ساعات اداری با دکتر تماس بگیرید: ترک در مکیدن انگشت شست و یا انگشت پوسته شدن پوست و علت روشن نیست پس از ۲ هفته درمان، لب های ترک خورده شفا نمی یابند پس از ۲ هفته درمان، پوست ترک خورده ترمیم نمی شود پس از دو هفته درمان، پوست خشک هنوز دچار خارش می شود مراقبت از خود در منزل پوست ترک خورده روی پاها پوست ترک خورده روی دست لبهای خشکیده و ترک خورده پوست خشک و خارش ناشی از صابون یا هوای سرد / خشک

www.seattlechildrens.org



منبع

شاید دیگر مطالب روژان راهم دوست داشته باشید
4درمان قطعی ترک های پوست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

+ سه = نُه .hide-if-no-js { display: none !important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!