استعداد‌های دیده‌نشده با «عصر جدید» کشف می‌شود/ مشارکت 700 نفر در برنامه علیخانی


استعداد‌های دیده‌نشده با «عصر جدید» کشف می‌شود/ مشارکت 700 نفر در برنامه علیخانی

محمد یمینی گفت:سعی کردیم بستری را برای افرادی که از امکانات لازم برای بروز استعدادشان برخوردار نیستند، فراهم کنیم.

محمد یمینی مجری طرح برنامه «عصر جدید» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سال‌هاست کار‌های سینمایی انجام می‌دهد، گفت: به دعوت احسان علیخانی، افتخار همکاری در مجموعه «عصر جدید» را پیدا کردم.

وی ادامه داد: برای اولین بار است چنین پروژه‌ای در ایران اجرا می شود؛ فضایی بزرگ به لحاظ اجرایی و طراحی دارد. در ابتدا ما دغدغه این موضوع را داشتیم که هزینه این پروژه چقدر خواهد بود و نیاز به چه تعداد متخصص داریم تا نیرو‌های کاربلد را در جای خود قرار دهیم و چون این پروژه تا حالا در ایران اتفاق نیفتاده بود، به زمان بیشتری نیاز داشت.

استعداد‌های دیده‌نشده با «عصر جدید» کشف می‌شود/ مشارکت 700 نفر در برنامه علیخانی

مجری طرح بزرگترین مسابقه استعدادیابی ایران بیان کرد: ۷ ماه پیش پروژه تصویب شد و از مهرماه به طور رسمی کار را شروع کردیم. حدود ۵۰ درصد از عوامل از اول مهرماه سر کار بودند، اتاق فکر‌ها تشکیل و طراحی‌ها انجام شد. بعد از انتخاب لوکیشن، دکور اصلی را طراحی کردیم و تصمیم گرفتیم کار‌های اداری را هم در لوکیشن برنامه انجام دهیم. به دلیل موقعیت جغرافیایی، مرکز شهر را انتخاب کردیم که هم به سازمان نزدیک باشیم و هم تماشاگران به راحتی در برنامه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در روز‌های ضبط برنامه، نزدیک به ۷۰۰ نفر در لوکیشن حضور دارند،گفت: در پروژه «عصرجدید» ۵۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم، مشغول کار هستند.

یمینی درباره رسالت برنامه عنوان کرد: بسیاری از آدم‌ها استعداد دارند، اما به‌ دلیل دوری از امکانات پایتخت یا به هر دلیل دیگری، هیچ وقت دیده نمی‌شوند از این رو سعی کردیم بستری برای همه افراد مهیا کنیم و تا آنجا که در توان داریم، فرصت را برای همه یکسان ببینیم. معیار ما کسانی هستند که استعداد دارند و تا کنون فضایی مهیا نبوده که استعداد خود را ارائه بدهند؛ به نظرم از این زاویه، رسالت برنامه ارزشمند است.

استعداد‌های دیده‌نشده با «عصر جدید» کشف می‌شود/ مشارکت 700 نفر در برنامه علیخانی

مجری طرح «عصر جدید» با اشاره به ساخت این برنامه با استاندارد‌های جهانی تصریح کرد: می‌توانم با تاکید بگویم «عصر جدید» برنامه تلویزیونی است که با استاندارد‌های جهانی ساخته می‌شود؛ از طراحی و روند آغاز دریافت و داوری ویدیو‌های ارسالی و مرحله ثبت‌نام شرکت‌کنندگان و اتفاقات پشت صحنه تا مرحله‌ای که بینندگان یک قسمت از برنامه را روی آنتن می‌بینند.

وی پیرامون جزئیات برنامه توضیح داد: بیش از ۵ هزار نفر فیلم ارسال کردند، ما به دنبال استعداد خاص بودیم از این رو یک هیئت ۲۰ نفره متخصص در حوزه‌های مختلف، فیلم‌ها را با دقت رصد کردند. سعی کردیم انتخاب‌ها عادلانه باشد و حتما آن فرد، استعداد و توانمندی واقعی داشته باشد و ویدئوی ارسالی او ساختگی نباشد؛ استعدادش، قابل عرضه با مقتضیات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود باشد.

استعداد‌های دیده‌نشده با «عصر جدید» کشف می‌شود/ مشارکت 700 نفر در برنامه علیخانی

یمینی گفت: در هر برنامه ۷ شرکت‌کننده حاضر هستند و از بین آن‌ها یک اجرا با رای داوران، مستقیما به مرحله بعد می‌رود و یک اجرا در هر برنامه، با رای مردم به مرحله نهایی خواهد رفت، البته هر داور ۳ اعتبارنامه هم دارد که در طول ۲۶ قسمت می‌تواند به اعتبار خود ۳ نفر را برای مرحله نهایی انتخاب کند. مجری و گروه سازنده برنامه نیز سه اعتبارنامه دارند که می‌توانند سه شرکت‌کننده را انتخاب کنند و در نهایت ۵۴ نفر در مرحله نهایی به رقابت می‌پردازند و شش نفر به مرحله فینال می‌روند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد