دفاع ولیعهد سعودی از سرکوب مسلمانان در چین!


دفاع ولیعهد سعودی از سرکوب مسلمانان در چین!

ولیعهد عربستان سعودی از اقدامات چین برای نگه داشتن مسلمانان اویغور در اردوگاه های کار اجباری دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی تلگراف»، ولیعهد عربستان سعودی از اقدامات چین برای نگه داشتن مسلمانان اویغور در اردوگاه های کار اجباری دفاع کرد.

«محمد بن سلمان» گفت که استفاده از این اردوگاه ها برای نگه داشتن مسلمانان،حق پکن است.

وی در این بار گفت: «چین حق دارد تا برای امنیت ملی خود دست به اقدامات ضد تروریستی و ضد افراط گرایی بزند.»

بن سلمان برای امضای توافقنامه های مالی چند میلیون دلاری به چین سفر کرده است.

«شی جین پینگ»،رئیس جمهوری چین به ولیعهد سعودی گفت که دو کشور باید همکاری های بین المللی خود برای مقابله با افراط گرایی را به منظور جلوگیری از گسترش افکار افراط گرایانه تقویت کنند.

چین بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان اویغور را در اردوگاه های به اصطلاح آموزشی که بیشتر شبیه به اردوگاه های کار اجباری است،زندانی کرده است.

پکن ، خشم بین المللی علیه برنامه اردوگاه های اجباری در سین کیانگ که مسلمانان را زندانی کرده و آنها را مجبور به تبرا جستن از دین و مذهب خود و سوگند وفاداری به حزب کمونیست می کند را محکوم کرده است.

آشکار شدن برنامه کار اجباری ،نشان دهنده عزم جزم دولت چین برای ادامه این روند در اردوگاه ها با وجود درخواست مقامات حقوق بشری سازمان ملل،آمریکا و دیگر کشورهای جهان برای تعطیل کردن آنهاست.

هدف از اجرای این برنامه،تبدیل اویغورها،قزاق ها و دیگر اقلیت های قومی که اکثر آنها کشاورز یا مغازه دار هستند به نیروهای کار صنعتی است که به زبان چینی صحیت می کنند و وفادار به حزب کمونیست و کارفرمایان خود هستند.

بر اساس گزارش هایی که خبرگزاری فرانسه آنها را جمع آوری کرده است، حداقل 181 مرکز از این دست در ایالت «سین کیانگ» وجود دارند.

این مراکز برای اولین بار در سال 2014 میلادی بر پا شدند، سالی که مقالمات چینی کمپین «حمله سخت» علیه تروریسم را پس از یک خشونت مرگبار در سین گیانگ آغاز کردند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)