فاز اول و دوم مسجد جامع بندرعباس افتتاح شد


فاز اول و دوم مسجد جامع بندرعباس افتتاح شد

فازاول و دوم مسجد جامع بندرعباس به عنوان بزرگترین مسجد ایران با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام «مصطفی پور محمدی»، دبیر جامعه روحانیت مبارز در این آیین اظهار کرد: مسجد جامع بندرعباس یک مجموعه فرهنگی کامل است.

وی ضمن گلایه از عدم شرکت برخی از مسئولان هرمزگانی در آیین افتتاح این مسجد، تاکید کرد: مسئولان باید کمک کنند تا این مجموعه فرهنگی هرچه زودتر تکمیل شود.

دبیر جامعه روحانیت مبارز در ادامه به تبیین گام دوم انقلاب مدنظر مقام مهظم رهبری اشاره کرد و افزود: دشمنان انقلاب و نظام بدانند که ملت ایران تسلیم فشارها نخواهند شد و از آرمان های شهدا حفاظت خواهند کرد.

وی گفت: امروز پس از 40 سال از عمر بابرکت انقلاب می توان به گذشته و اقدامات صورت گرفته طی این چهار دهه افتخار کرد.

آیت الله «غلامعلی نعیم آبادی» نیز از مسجد جامع بندرعباس به عنوان برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، خون شهدا و هدایت های رهبری نام برد و عنوان کرد: بدون وجود نظام ساخت چنین مسجدی امکانپذیر نبود.

وی با بیان اینکه قرار بود این مسجد مدت ها قبل افتتاح شود، افزود: به علت آماده نبودن فضای بیرونی با افتتاح مسجد مخالفت کردم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: هم اکنون طبقه اول و دوم مسجد آماده شده و با افتتاح آن، مردم برای تکمیل فاز سوم کمک خواهند کرد.

«عباس مومن آبادی»، نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز با بیان اینکه مسجد جامع بندرعباس بزرگترین مسجد کشور است، گفت: ساخت مسجد از سال 70 آغاز و تا کنون چهار مرحله را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به سپری شدن مدت زمان 15 ساله برای مرحله نخست ساخت این مسجد، افزود: کار پیگیری و تملک زمین مسجد 14 سال طول کشید.

نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: از سال 85 مرحله اول کار با شرکت طرف قرارداد آغاز شد و تا سال 91 دو بار قرارداد تغییر کرد.

وی اضافه کرد: در مرحله اول کار به دلیل مشکلات بودجه ای متوقف و در مرحله دوم مقرر شد از محل فروش زمین شرق مسجد به عنوان تجاری بخشی از هزینه ساخت مسجد تامین شود که به مشکل برخورد.

مومن آبادی با اشاره به اینکه طی مراحل اول و دوم با دو میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی روبرو شدیم، افزود: امروز بدهی مسجد به پیمانکار 381 میلیون تومان است که بزودی پرداخت خواهد شد.

وی زیر بنای شبستان های مسجد را 11 هزار و 517 متر اعلام کرد و گفت: شش هزار و 73 متر آن در فاز اول و دوم افتتاح و پنج هزار و 444 متر باقی مانده است.

مومن آبادی افزود: مجموع زیربنای مسجد 22 هزار و 500 متر مربع است که 19 هزار و 85 متر آن تکمیل شده است و از مجموع هزینه های آن 43 درصد از محل فروش زمین، شش درصد کمک دولت، نیم درصد کمک مردم و 50 درصد نیز از محل های دیگر تامین شده است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...