کانون های خادمیاری امام رضا (ع) در مساجد فعال می شود


کانون های خادمیاری  امام رضا (ع) در مساجد فعال می شود

سروری با اشاره به خدمات مساجد به محرومین و مستضعفین، گفت: تلاش می کنیم کانون های خادمیاری را در مساجد فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری در آستانه شروع چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی، در پیام مهمی ضمن تشریح آنچه که طی این چهار دهه بر ملت انقلابی ایران رفت، توصیه‌های مهمی برای شروع گام دوم انقلاب داشته اند و در خصوص فضای معنوی جامعه و نقش مساجد فرمودند:«مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت و صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهادسازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد.

در راستای تبیین وظیفه متولیان، کارگزاران و خادمان مساجد در مرحله دوم انقلاب اسلامی گفت و گویی با ««پرویز سروری»،«نماینده آستان قدس رضوی در تهران» انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

«پرویز سروری» با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و نقش مساجد و کارگزاران مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب گفت: نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران تلاش می کند، کانون های خادمیاری امام رضا(ع) را در مساجد فعال کند.

وی با اشاره به اینکه هر مسجدی می تواند یک کانون خادمیاری شود و خدمات بسیاری به محرومین ارایه دهد، افزود: خوشبختانه از سوی مساجد برای 350 جوان در آستانه ازدواج جهیزیه تهیه شده و ۱۵هزار سبد کالا در اختیار محرومین قرار گرفته که از سوی خیرین و نمازگزاران مساجد آماده شده است، نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران در تلاش است با محوریت مساجد و از طریق کانون های خادمیاری به محرومین خدمات ارایه دهد.

«نماینده آستان قدس رضوی در تهران» اظهار کرد: مساجد بهترین بستری است با استفاده از ظرفیت جوانان می توانیم بهترین خدمات را برای محرومیت زدایی فراهم کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران گفت: علاقه مندان می توانند با ورود به سایت آستان قدس رضوی در بخش خادمیاران ثبت نام کنند و سپس خادمیاران در جلسه توجیهی و آموزشی حضوری شرکت می کنند و مراحل گزینش آنها انجام می شود.

سروری به شرایط خادمین رضوی اشاره و خاطر نشان کرد: هر کسی می خواهد خادم امام رضا(ع) باشد، بخشی از شیفت های کاریشان را باید در شهر سکونتش بگذراند و تخصص و ظرفیتش را برای خدمت به محرومین ارایه دهد، تا شیفت و خادمیشان در حرم رضا(ع) فراهم شود.

سروری با اشاره به حضور 21 هزار خادم‌یار تهرانی تصریح کرد: تاکنون 2 میلیارد و 400 میلیون توسط مردم تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه شده و 16 هزار نفر از کسانی که به علت فقر مالی قادر به سفر به مشهد نبودند، به کمک خیرین به مشهد مقدس اعزام شدند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...