عملیات مردم یاری در حاشیه رزمایش بزرگ دریایی ولایت 97


عملیات مردم یاری در حاشیه رزمایش بزرگ دریایی ولایت 97

همزمان با آغاز مرحه نمایش قدرت رزمایش ولایت 97 یگان‌های پزشکی و امدادی این نیرو به انجام ماموریت مردم یاری و محرومیت زدایی پرداختند.

عملیات مردم یاری در حاشیه رزمایش بزرگ دریایی ولایت 97ایران اکونومیست- به گزارش روابط عمومی ارتش، همزمان با آغاز مرحه نمایش قدرت رزمایش ولایت ۹۷ که از در مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور آغاز شده است، یکان‌های پرشکی و امدادی این نیرو به انجام ماموریت مردمیاری، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف که در نزدیکی مناطق عملیاتی رزمایش دارند، پرداختند.

طی این طرح، پزشکان و بهیاران این نیرو از جمله متخصصین چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی و پزشک عمومی به ارائه خدمات رایگان شامل ویزیت، تحویل دارو و اهدای بسته سلامت به مراجعین و بیماران نیازمند پرداختند.

در این طرح انواع تجهیزات بیمارستانی از جمله اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین به کارگرفته شده است.

لازم به ذکر است که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از یکان‌های اصلی در آبادانی و عمران منطقه مکران است.

این نیرو هم راستا با ساخت منطقه دریایی در جاسک و احداث زیرساخت‌های اساسی برای استقرار یکان‌های متعدد در آب‌های ساحلی دریای عمان، بیشترین نقش را در عمران این مناطق در حوزه‌های غیر نظامی نیز دارد.

امیر دریادار دوم محسن مرادی نیا رییس اداره بهداشت و درمان نداجا نیز در این باره اظهار داشت: همزمان با اجرای رزمایش بزرگ ولایت ٩٧، تیم‌های پزشکی ما ازجمله یک تیم ١٠ نفره از پزشکان متخصص با حضور در جاسک و مناطق محروم و روستا‌های اطراف منطقه، درحال ویزیت و معالجه رایگان مردم این مناطق هستند.

مرادی نیا افزود: برای این کار درمانگاهی در نظر گرفته شده و بیمارانی هم که نیاز به معالجه بیشتر دارند به بیمارستان سیدالشدا در بندرعباس منتقل میشود.

رییس اداره بهداشت و درمان نداجا افزود: در این خدمات که از پیش از آغاز رزمایش شروع شده؛ صد‌ها نفر از مردم مراجعه کرده و ویزیت میشوند.

مرادی نیل خاطر نشان کرد: در خصوص رزمایش نیز ما اقدام به برپایی جادر‌های بیمارستانی و بیمارستان‌های صحرایی کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش