اتلاف مخفیانه بیش از 37 قلاده سگ در اسدآباد


اتلاف مخفیانه بیش از 37 قلاده سگ در اسدآباد

چند روز پیش در یکی از کانال‌های تلگرامی اسدآباد تصویری از ‌کشتار بیش از 30 قلاده سگ‌ در روستای طویلان سفلی با سلاح گرم منتشر شد در حالی که موضوع زنده‌گیری سگ‌ها و تحویل آنها به مراکز مجاز از سوی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مطرح شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، چند روز پیش در یکی از کانال‌های تلگرامی اسدآباد تصویری از ‌کشتار بیش از 30 قلاده سگ‌ در روستای طویلان سفلی با سلاح گرم منتشر شد در حالی که موضوع زنده‌گیری سگ‌ها و تحویل آنها به مراکز مجاز از سوی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مطرح شده است.

وقتی موضوع رو از دهیار روستای طویلان‌سفلی پیگیری کردیم در گفت‌وگو با نافع اظهار کرد: بحث اتلاف سگ‌ها به صورت زنده‌گیری توسط شهرداری باید انجام شده و در محلی جمع‌آوری شود و دامپزشکی نیز سگ‌های صاحب‌دار را شناسایی و قلاده‌گذاری کند که البته این امر صورت نگرفت.

حسن میرویسی با بیان اینکه ما با چند موضوع روبرو بودیم، افزود: از یک سو اتلاف سگ‌ با سلاح گرم ممنوع شده بود، از سوی دیگر شهرداری و دامپزشکی اقدامی برای زنده‌گیری و قلاده‌گذاری سگ‌های صاحب‌دار انجام نمی‌دادند و از سوی دیگر جان اهالی روستا در خطر بود که حتی چند مورد گازگرفتگی داشتیم که برای تزرویق واکسن به خانه بهداشت مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه با اعضای شورا تصمیم به اتلاف سگ‌ها گرفتیم، گفت: ۳۷ قلاده سگ به صورت مخفیانه تلف شد ولی همچنان تعداد زیادی سگ‌ ولگرد در سطح روستا وجود دارد.

در ادامه دادستان اسدآباد به خبرنگار ما گفت: اتلاف سگ در صورتی که ولگرد باشد با سلاح گرم مانعی ندارد اما این امر زیر نظر شهرداری و شبکه بهداشت باید صورت بگیرد.

علیرضا سلطانی‌متهور افزود: ما برای جلوگیری از حمله‌ور شدن سگ‌های ولگرد در سطح شهر و روستاها دستور بر اتلاف دادیم که البته ممکن است اتلاف سگ‌ها در روستای طویلان سفلی با دستور ما نبوده باشد.

وی بیان کرد: اتلاف سگ مقوله‌ای است که با صدور مجوز باید از سوی شهرداری انجام ‌شود و اگر غیر از این باشد که بدون مجوز سگ‌ها اتلاف شده‌اند و یا موضوع سگ‌آزاری بوده باشد، این یک جرم محسوب می‌شود.

همچنین موضوع را از اداره محیط زیست اسدآباد پیگیری کردیم که رئیس اداره محیط زیست اسدآباد در گفت‌وگو با نافع در واکنش به خبر اتلاف 37 قلاده سگ در روستای طویلان‌سفلی اسدآباد، اتلاف سگ‌های ولگرد را ممنوع خواند و اظهار کرد: ما دستورالعملی داریم که کشتن سگ‌ها با اسلحه گرم ممنوع بوده و باید سگ‌ها به روش‌های مختلف زنده‌گیری شود و در مراکزی نگهداری شوند.

روح‌الله زال‌پور گفت: زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از طریق روش‌هایی از جمله اسلحه بیهوشی یا تور انجام می‌شود و سپس در مراکزی توسط دامپزشک معاینه شده و سگ‌هایی که سالم هستند، قلاده گذاری شده و آنهایی که بیماری دارند جدا می‌شوند.

وی ادامه داد: سگ‌هایی که قلاده‌گذاری می‌شوند را می‌توان به کسانی که دوستدار نگهداری سگ هستند، تحویل داد.

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد با بیان اینکه محیط زیست حامی و حافظ حیوانات است و کشتار جمعی این تعداد قلاده سگ انسانی و قابل قبول نیست، افزود: ما از فرمانداری و بخشداران و البته مراجعه قضایی می‌خواهیم که نسبت به این نوع مسئله با عاملان این کشتار برخورد کنند.

وی تأکید کرد: شهرداری و دهیاری‌ها به ترتیب در شهر و روستا متولی امر جمع‌آوری سگ‌ها هستند و با توجه به ممنوع بودن اتلاف سگ‌ها باید پاسخگوی این امر باشند و محیط زیست نیز به عنوان حافظ حیوانان ناظر بر این عمل است.

پیش از این در جلسه‌ای مصوب شده بود که اتلاف سگ در شهرستان انجام نشود و به صورت زنده‌گیری و نگهداری در مکان‌هایی از سوی شهرداری‌ها انجام شود که گویا این مصوبه اجرا نشده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !