حمایت وزارت ورزش از نامزدی خاص صحت ندارد


حمایت وزارت ورزش از نامزدی خاص صحت ندارد

رئیس هیئت هاکی استان تهران: به رغم طرح برخی شایعات مبنی بر حمایت وزارت ورزش از یک نامزد در انتخابات فدراسیون هاکی، این وزارتخانه اعلام بی طرفی کرده است

حمایت وزارت ورزش از نامزدی خاص صحت نداردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ مسعود مختاری، رئیس هیئت هاکی استان تهران در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت هاکی تهران همزمان با افتتاح فدراسیون هاکی در سال 1350 فعالیتش را آغاز کرد. این روند به گونه‌ای پیش رفته که از سال 88 تقریبا تمام فعالیت‌های هیئت متوقف شده بود و حتی این هیئت دفتر هم نداشت.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 96 مسئولیت سرپرستی هاکی تهران به من واگذار شد و پس از آن هم رئیس شدم، اولویت اول من جمع آوری اطلاعات و سپس راه اندازی دفتر هیئت بود. در یک سال گذشته فقط توانستیم این مشکلات را حل و ساختار سازی کنیم. ما در همین مدت توانستیم در مسابقات لیگ دسته اول مردان شرکت کنیم و به مقام قهرمانی و به لیگ برتر رسیدیم.
مختاری تصریح کرد: امسال در دور رفت لیگ برتر تیم تهران یکی از مدعیان قهرمانی است و امیدواریم حداقل بتوانیم در نهایت یکی از رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنیم، تیم بانوان هم در لیگ شرکت کرد و به مقام چهارم لیگ برتر رسید که شروع خوبی در اولین سال فعالیتش بود.
رئیس هیئت هاکی استان تهران افزود: تاکنون 9 هیئت شهرستانی را فعال کردیم و استعدادیابی هم صورت گرفته است. برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری از پایه یکی از برنامه‌های اصلی ما بود و همچنین هاکی به مدارس راه یافته تا توجه به ورزش پایه هم شده باشد، و همچنین تدوین برنامه پنج ساله هیئت را انجام داده‌ایم. این به ما کمک می‌کند تا هدف‌گذاری خوبی داشته باشیم.
مختاری گفت: برای هر سال یک تقویم جداگانه تدوین شده تا اجرایی شود. سال 97 اولین سال این برنامه پنج ساله بود. البته راه طولانی پیش رو داریم و نباید متوقف شویم. ما روی دو محور برنامه ریزی کرده‌ایم. محور اول استعدادیابی و حضور در مدارس و جاهایی است که این اتفاق محقق شود. محور بعدی توجه به بخش قهرمانی است.
هاکی نسبت به سایر رشته ها خیلی شناخته شده نیست و این هدف را داریم که بتوانیم به جایگاهی برسانیم که این رشته برای اهل ورزش شناخته شود. قدم بعدی هم پیشرفت در سطح جهان است.
وی عنوان کرد: تمرکز ما بیشتر روی هاکی سالنی است زیرا به جز یک استان، سایر استان‌ها فاقد زمین چمن برای هاکی چمنی هستند، امیدواریم با کمکی که از طرف بخش خصوصی می‌شود، بتوانیم خلأهای این رشته را برطرف کنیم؛ البته وزارت ورزش هم باید در توسعه زیرساخت‌های این رشته به ما کمک کند.
مختاری در خصوص حضورش در انتخابات آتی فدراسیون هاکی گفت: شش نفر در عرصه رقابت هستند. هر رقابتی سازو کار خودش را دارد. من به دنبال ارائه برنامه هدفمند و رساندن آن به دست روسای هیئت‌ها هستم. قطعا وزارت ورزش در این انتخابات بی‌طرف است. البته شایعاتی درباره حمایت از یک نامزد مطرح می‌شود، اما وزارت ورزش موضع بی‌طرفانه دارد، در ضمن یکی از اهداف مهم ما این است که از کمک شهرداری‌ها هم استفاده کنیم، البته باید رایزنی شود. اگر به امید اعتبارات دولتی باشیم، دچار مشکل می‌شویم.
وی گفت: یکی از بهترین روش‌ها استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اسپانسرینگ است. الان ساخت یک سالن برای یک رشته خاص شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد، اما ایجاد سالن چند منظوره می‌تواند این خلأ را پر کند.
مختاری در پاسخ به این سوال که به عملکردتان در هیئت استان تهران چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: با توجه به عدم فعالیت هیئت در گذشته و حضور در مسابقات کشوری و لیگ در حال حاضر، می‌توان گفت که از عملکرد مان راضی هستم، اما کافی نیست. در واقع تهران باید در جایگاه واقعی اش قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟