ایران و اقلیم کردستان کمیته تبادل زندانیان تشکیل دادند


 ایران و اقلیم کردستان کمیته تبادل زندانیان تشکیل دادند

مسؤل روابط دولت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کمیته ای هفت نفره برای تبادل زندانیان ایرانی زندانی در اقلیم با زندانیان کرد عراقی در ایران تشکیل شده است.

قانون- مسؤل روابط دولت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کمیته ای هفت نفره برای تبادل زندانیان ایرانی زندانی در اقلیم با زندانیان کرد عراقی در ایران تشکیل شده است.

به گزارش قانون به نقل از ایرنا, 'عبدالله صالح' مدیرکل دفتر روابط دولت اقلیم کردستان عراق با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: کمیته هفت نفره ای برای مبادله زندانیان تشکیل شده و بزودی 70 زندانی ایرانی که در اقلیم کردستان عراق زندانی هستند برای پشت سرگذاستن بقیه دوران محکومیت خود تحویل مقامات ایران خواهند شد.
وی افزود: اقدامات برای انجام مبادله آغاز شده اما بدلیل اینکه هنوز این اقدامات به اتمام نرسیده لذا نمی توانیم روز مشخصی را برای انجام مبادله زندانیان درنظر بگیریم.
این مقام کرد عراقی در ادامه اضافه کرد: در این مبادله 40 زندانی ایرانی در اربیل و 30 زندانی در سلیمانیه مبادله خواهند شد.
عبدالله صالح در خصوص اینکه مبادله زندانی شامل چه کسانی می شود اظهار داشت: مبادله شامل کسانی می شود که زندانی سیاسی نباشند، شاکی خصوصی نداشته و خود افراد به مبادله رضایت دهند.
مدیرکل دفتر روابط دولت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پنج شهروند کرد عراقی نیز در ایران زندانی هستند که دولت اقلیم خواستار مبادله همزمان این زندانیان بوده ودرخواستی در این زمینه به مقامات ایرانی داده شده است.
گفتنی است به منظور تسهیل شرایط محکومیت ایرانیانی که دراقلیم کردستان عراق زندانی هستند مقامات کشور در تلاش هستند تمامی زندانیان مبادله شده و برای طی ادامه محکومیت خود به کشور بازگردانده شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!