بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه


سیمگه ساعین Simge Sağın یکی از خوانندگان مطرح حال حاضر در موسیقی ترکیه است که اگرچه دیر شناخته شد اما توانست در مدتی کوتاه به موفقیتی چشمگیر برسد. سیمگه بیشتر به خاطر تک آهنگ‌ها و کاورهایی که از موسیقی‌های معروف تهیه و اجرا می‌کند شهرت پیدا کرده است و به جایگاهی خاص در میان هنرمندان […] نوشته بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه اولین...

مهشید ۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۰۱ 22
بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه
0
بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه

سیمگه ساعین Simge Sağın یکی از خوانندگان مطرح حال حاضر در موسیقی ترکیه است که اگرچه دیر شناخته شد اما توانست در مدتی کوتاه به موفقیتی چشمگیر برسد. سیمگه بیشتر به خاطر تک آهنگ‌ها و کاورهایی که از موسیقی‌های معروف تهیه و اجرا می‌کند شهرت پیدا کرده است و به جایگاهی خاص در میان هنرمندان ترک دست پیدا کرده است. سیمگه اصالتی آلبانیایی دارد و ۳۸ ساله است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده و دو آلبوم در کارنامه کاری خود دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به زندگی نامه و بیوگرافی سیمگه خواهیم پرداخت و شما را بیش از پیش با این خواننده و هنرمند محبوب ترک آشنا خواهیم کرد.

زندگی نامه سیمگه

سیمگه ساعین در هشتم آگوست ۱۹۸۱ در در شیشلی استانبول به دنیا آمد. او از نژاد آلبانیایی و دومین فرزند از سه فرزند خانواده است. پدر سیمگه از اهالی آماسیه (شهری در جنوب ترکیه) و اهل هنر و موسیقی است. سیمگه در دوازده سالگی آهنگسازی و نواختن گیتار را آغاز کرد و هرگز در مدرسه و تحصیل آکادمیک موفق نبود. خود او می‌گوید: “درس خواندن برای من تهوع آور و بد بود و از کپی کردن و مشق نوشتن متنفر بودم، در ریاضی، شیمی و فیزیک افتضاح بودم و همیشه روی پاهایم تقلب می‌نوشتم. از میان همه درس‌ها فقط به ادبیات علاقه داشتم.” در هر حال او تحصیل خود را ادامه داد و در رشته موسیقی کلاسیک ترکیه در دانشگاه ITU فارغ التحصیل شد. این تحصیل در دانشگاه، فرصت آشنایی با بسیاری از موسیقیدانان برتر ترکیه مثل علاالدین یاواشچا و صلاح الدین ایچلی را برای وی فراهم کرد.

بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه

سیمگه اولین شانس حرفه‌ای خود را در ارکستر زینب دیزدار تجربه کرد و پس از آن به عنوان خواننده هم آواز با چهره‌هایی مثل گولشن، یاشار و سردار اورتاش نیز همکاری کرد. او یک ترانه دونفره را با کیراچ برای سریال تلویزیونی “مادرم” در سال ۲۰۰۷ اجرا کرد که ترانه آن “Annem” که به معنای “مادرم” است در میان بیست ترانه محبوب سال جای گرفت. سیمگه در ساخت موسیقی چند سریال دیگر از جمله Son Bahar نیز همکاری داشته است و در آلبوم خوانندگان معروفی مثل دمت آکالین و گولشن نیز ههم آوایی کرده است. او زمانی که با سردار اورتاش همکاری می‌کرد با اردم کینای آشنا شد و اردم به او برای تهیه آلبوم شخصی‌اش کمک کرد.

پس از یک سال کار با اردم کینای، او در سال ۲۰۱۱ اولین آلبوم خود را با نام Yeni Çıktı منتشر کرد که یکی از ترانه‌های آن نیز به صورت منفرد و همراه با موزیک ویدئو پخش شد. او برای معرفی بیشتر خودش و کارهایش رد برنامه‌های تلویزیونی مثل Beyaz Show، Disko Kralı و Hakan Bey حضور پیدا کرد. او در سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین هنرمند تازه وارد را از دومین مراسم Pal FM کسب کرد. البته اولین آلبوم سیمگه به موفقیتی که او انتظارش را داشت دست پیدا نکرد و علت آن را تبلیغات و انتشار بد عنوان کرد. بعدها، نیام دیلمنر در روزنامه حریت نوشت: “شرکت تولید کننده این آلبوم هیچ تلاشی برای معرفی این خواننده جوان و بااستعداد انجام نداد و صدای او آن طور که باید توسط عموم شنیده نشد.”

بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه

اوج موفقیت سیمگه

پس از آن سیمگه به اجرای شخصی روی آورد و در سال ۲۰۱۳ قراردادهایی فصلی برای اجرا در اسکی شهر و ازمیر امضا کرد. برای ادامه کار، او قراردادی با شرکت دوغان موزیک امضا کرد و تک آهنگ “بیپ بیپ” را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. این آهنگ به موفقیت خوبی رسید و نام سیمگه را در دنیای موسیقی ترکیه بر سر زبان‌ها انداخت. موزیک ویدئوی این آهنگ توسط نیهات اوداباشی کارگردانی شد که خود سیمگه شخصا هزینه ۳۰ هزار لیره‌ای آن را پرداخت کرد و تا مدت‌ها به خاطر آن مقروض بود. او در سال ۲۰۱۵ آهنگ “میش میش” را که کاوری ترکی از ترانه Dans mon Quartier اثر ریف کوهن بود منتشر کرد که به مدت چهار هفته در لست بیست آهنگ برتر ترکیه قرار داشت و سیمگه را به شهرت و محبوبیتی رساند که تا پایان آن سال بیش از ۲۰۰ کنسرت در داخل ترکیه اجرا کرد. به گزارش Telifmetre این آهنگ تکرار شده ترین آهنگ در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ در رادیو و تلویزیون بوده و جوایز متعددی را کسب کرده است.

بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه

پس از موفقیت “میش میش” سیمگه به مدت دو سال به تک آهنگ روی آورد. در سال ۲۰۱۶ او دومین تک آهنگ را با نام “Yankı” منتشر کرد که در لیست رسمی منتقدین به رتبه دوم دست پیدا کرد و تکرار شده‌ترین آهنگ رادیو و تلویزیون از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۶ بود. در مراسم ستاره سال که توسط دانشگاه ییلدیز تکنیکال برگزار می‌شود آهنگ یانکی جایزه محبوب‌ترین آهنگ سال را دریافت کرد و موزیک ویدئوی آن نیز به رتبه نهم پربیننده ترین ویدئوی یوتیوب در ترکیه دست پیدا کرد. در سال ۲۰۱۶ او در فیلم سینمایی Her Şey Aşktan حضوری افتخاری داشت و در ماه می همان سال نیز در مراسم قهرمانی بشیکتاش در سوپرلیگ ترکیه اجرایی زنده داشت. دو ماه بعد او تک آهنگ “کامرا” را که کاوری از یک موسیقی هندی به نام Badtameez Dil بود منتشر کرد و موزیک ویدئوی آن نیز با هزینه ۲۰۰ هزار لیره ساخته شد که نامزد جایزه بهترین موزیک ویدئوی سال شد.

بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه

در سال ۲۰۱۷ او تک آهنگ دیگری با نام “پرنس‌ها و پرنسس‌ها” را منتشر کرد که در لیست بیست آهنگ برتر ترکیه قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸ سیمگه بالاخره اولین آلبوم خود را با نام Ben Bazen منتشر کرد و در آن با هنرمندان دیگری از جمله آلپر نارمان، ارسای اونر، اونور و سزن آکسو همکاری داشت. منتقدان، تنوع هنری این آلبوم را پسندیدند و آن را نتیجه یک کار تیمی موفق دانستند. به گزارش Telifmetre سیمگه دومین هنرمند زنی است که به بیشترین اجرا و پخش تلویزیونی و رادیویی دست پیدا کرده است. صدای سیمگه سوپرانو است، او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سعی دارد کمی موسیقی ترکی را با عناصر مدرن در ترانه‌های خود ترکیب کند پس موسیقی او هم شرقی و هم غربی است. او سزن آکسو را هنرمند الهام بخش خود می‌خواند.

بیوگرافی سیمگه خواننده و ترانه سرای محبوب ترکیه

اطلاعات ارتباطی سیمگه

سایت شخصی

صفحه اینستاگرام

صفحه فیسبوک

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه بیوگرافی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiPedia (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

کپی شد

دیدگاه ها 0
2000
2000
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات