چهره‌ زن در حکمت، ادبیات و هنر بررسی می شود


چهره‌ زن در حکمت، ادبیات و هنر بررسی می شود

نشست «چهره‌ زن در حکمت، ادبیات و هنر» در آستانه سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)در شهر کتاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست «چهره‌ زن در حکمت، ادبیات و هنر» در آستانه سالروز میلاد با سعادت دخت نبی اکرم(ص) با حضور جمعی از نویسندگان دوشنبه، ۶ اسفند در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

«زهرا زواریان» از داستان نویسان کشورمان در نشست«چهره‌ زن در حکمت، ادبیات و هنر» در مورد جایگاه زنان در ادبیات داستانی سخنرانی می کند. خاتون عشق، شبستان دل،چهار بانوی تاریخ ساز، دیانا که بود، قامت بلند سپیدار و بهشت را زینت کنید از جمله کتابهایی است که زواریان به رشته تحریر در آورده است.

«انشاءالله رحمتی» نیز در این نشست در مورد جایگاه زن در حکمت اسلامی سخنرانی می کند. رحمتی پژوهشگر، استاد دانشگاه و مترجم در حوزه فلسفه و عرفان است. چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی، فلسفه اخلاق، عشق الهی، عرفان شرق و غرب،واقع انگاری رنگها و علم میزان، معبد و مکاشفه پلورالیسم دینی، ده اشتباه فلسفی و تاریخچه فلسفه اخلاق از جمله کتابهای است که رحمتی آنها را ترجمه کرده است.

تک‌نوازی سه‌تار «سپیده مشکی» از دیگر قسمت های این نشست است. مشکی مدرس سه تار است و در محضر استادانی چون مسعود شعاری، حسین علیزاده و علی بیانی بوده است. از مشکی یک اثر دو زبانه با نام «به یاد حافظ » در آلمان منتشر شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا