تماشا کنید: اولین نمونه عکس های دوربین Nokia 9 PureView: بسیار عالی و با کیفیت


تماشا کنید: اولین نمونه عکس های دوربین Nokia 9 PureView: بسیار عالی و با کیفیت

روز گذشته شرکت HMD بالاخره از گوشی Nokia 9 PureView به صورت رسمی رونمایی کرد که اولین گوشی با 5 سنسور دوربین و یک سنسور ToF در پشت دستگاه است. در ادامه با هم نگاهی به نمونه عکس‌های این گوشی خواهیم انداخت تا به کیفیت نهایی آن پی ببریم.

روز گذشته شرکت HMD بالاخره از گوشی Nokia 9 PureView به صورت رسمی رونمایی کرد که اولین گوشی با 5 سنسور دوربین و یک سنسور ToF در پشت دستگاه است. در ادامه با هم نگاهی به نمونه عکس‌های این گوشی خواهیم انداخت تا به کیفیت نهایی آن پی ببریم.

شاید با اولین نگاه به این گوشی به خودتان بگویید که باز هم تعداد دوربین‌ها بالاتر رفته و شاید در عمل اتفاق خاصی نیفتاده باشد. اما در مورد نوکیا 9 پیور ویو چنین تفکری صحیح نیست. در واقع نه تنها این گوشی در بحث سخت‌افزاری بی رقیب است، بلکه در بحث نرم‌‎افزار توسعه داده شده نیز HMD برای آن تدابیر خاصی اندیشیده که به هر چه بهتر شدن آن خواهد انجامید.

نوکیا با همکاری گوگل در واقع تلاش کرده تا از تجارب این شرکت در پردازش تصویر عکس که نمونه بی‌نظیر آن را در نرم‌افزار دوربین گوشی‌های پیکسل جدید دیدیم استفاده کرده و از ورودی تصویری که با 5 دوربین گرفته شده‌اند بیشترین استفاده را ببرد.

در ادامه با هم نگاهی به مجموعه عکسی از این گوشی خواهیم انداخت که توسط شرکت سازنده منتشر شده تا میزان توان عکاسی دستگاه را نشان دهد.

عکاسی در شرایط واقعی:

این گوشی توانایی بسیار بالایی در ثبت عکس‌ در حالت واقعی دارد. این بدان معناست که الگوریتم‌هایی که برای کاهش اثر نویزهای محیطی و کاهش لرزش‌های دست در هنگام عکاسی با آن نوشته شده‌اند می‌توانند در نهایت بسیاری از این اعوجاجات را حذف کرده و به خروجی با کیفیتی منجر شوند.

لطفاً تا باز شدن کامل عکس‌ها شکیبا باشید.

چشم انداز مناظر:

این گوشی فاقد سنسورهای تله‌فوتو و زاویه عریض است ولی با این حال ترکیب اطلاعات 5 سنسور می‌تواند خروجی تصویر با کیفیتی را هنگام عکاسی از مناظر ارائه کند.

عمق میدان:

یک سنسور ToF در ساختار دستگاه جای گرفته که می‌تواند عمق میدان بسیار بالایی تا 1200 لایه را تشخیص دهد. این حالت در عکاسی از محیط‌هایی که در آنها نیاز به فوکوس دقیق است بسیار کاربردی خواهد بود.

رنگ‌ها:

میوه‌ها محدوده رنگ‌های متنوعی دارند و عکاسی از آنها می‌تواند قدرت این گوشی را در این زمینه نشان دهد.

همچنین اگر بخواهیم به رنگ‌های تیره و تار اهمیت بدهیم نیز دو تصویر زیر موید میزان توان دوربین دستگاه خواهند بود.

سه سنسور از 5 سنسور این دستگاه از نوع سیاه و سفید هستند و فیلتر Bayer روی ان وجود ندارد. این بدان معناست که همواره نوری که از محیط دریافت می‌شود در حالت حداکثری خود قرار دارد. پس این گوشی باید عملکرد طبیعی (بدون فیلترهای نرم‌افزاری) و البته با کیفیتی در ثبت عکس‌هاس سیاه و سفید داشته باشد.

نور کم:

عکاسی در نور کم نیازمند دقت به موارد بسیار زیادی از سوی توسعه‌دهندگان است و شرکت HMD نیز اعلام کرده که دوربین PureView می‌تواند تا 10 برابر عملکرد بهتری نسبت به یک دوربین تک سنسوره در این زمینه داشته باشد. اما عکس‌ها چه می‌گویند؟

رنج پویا (داینامیک):

Nokia 9 PureView در این زمینه نیز عملکرد بسیار با کیفیتی دارد.

در انتها می‌توانید چند نمونه عکس متفاوت را نیز از این گوشی ببینید.

با وجود تصاویر فوق حالا می‌توان در مورد قدرت این دوربین بهتر صحبت کرد. نظر شما دوستان در مورد دوربین Nokia 9 PureView چیست؟ آیا این 5 سنسور آنطور که باید با کیفیت عمل می‌کنند؟

توجه: برای اطلاع از آخرین اخبار نمایشگاه MWC2019 به صفحه اختصاصی تماشا کنید: اولین نمونه عکس های دوربین Nokia 9 PureView: بسیار عالی و با کیفیتمراجعه فرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا