زن فرانسوی بازداشت شده در جزیره کیش آزاد شد


زن فرانسوی بازداشت شده در جزیره کیش آزاد شد

سخنگوی وزارت امور...

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد تبعه فرانسوی که در جزیره کیش بازداشت شده بود، آزاد شده است. بهرام قاسمی گفت: «یک تبعه فرانسه که به دلیل ورود غیر مجاز به ایران بازداشت شده بود پس از طی مراحل قانونی و رفع سایر اتهام‌ها در روزهای اخیر آزاد شد.»

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه چندی پیش درباره ارین کامبرول، تبعه فرانسه بازداشت شده در ایران اطلاعات بیشتری به نمایندگان پارلمان فرانسه ارائه کرد. در این گزارش آمده بود که یک شهروند فرانسه از اوایل پاییز (ماه اکتبر) در جزیره کیش به دلیل امضای قرارداد غیرقانونی استخراج معدن بازداشت شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز این شهروند فرانسه را بازرگانی ۵۹ ساله اهل مارتینیک، جزیره‌ای در دریای کارائیب در آمریکای مرکزی معرفی کرده بود، جزیره ای که به فرانسه تعلق دارد.

خبر دستگیری این زن فرانسوی برای نخستین بار توسط یکی از رسانه‌های محلی مارتینیک منتشر شد. در گزارش این رسانه به نقل از یکی از دوستان و همکاران خانم ارین کامبرول اعلام شده بود که تهران برای آزادی او ۴۰ هزار یورو درخواست کرده است. ژان ایو لودریان در گزارش خود به پارلمان فرانسه اعلام کرده بود که سرویس‌های کنسولی فرانسه به دفعات با کامبرول دیدار کرده و از وضعیت بازداشت او ابراز نگرانی کرده اند.

وزارت امور خارجه ایران جزییات بیشتری در این باره اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای دستگیری زن فرانسوی در کیش چه بود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس