رابطه جنسی در حاملگی | مراقبت های رابطه جنسی در بارداری چیست؟


رابطه جنسی در حاملگی | مراقبت های رابطه جنسی در بارداری چیست؟

رابطه جنسی در حاملگی : رابطه جنسی در دوران بارداری باید چگونه باشد ؟  در هنگام رابطه جنسی در حاملگی چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره آموزش مسائل جنسی در بارداری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید. فیلم پوزیشن برای بارداری ، رابطه جنسی در حاملگی … نوشته رابطه جنسی در حاملگی | مراقبت های رابطه جنسی در بارداری چیست؟ اولین...

رابطه جنسی در حاملگی : رابطه جنسی در دوران بارداری باید چگونه باشد ؟ در هنگام رابطه جنسی در حاملگی چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره آموزش مسائل جنسی در بارداری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

رابطه جنسی در حاملگی | مراقبت های رابطه جنسی در بارداری چیست؟

فیلم پوزیشن برای بارداری ، رابطه جنسی در حاملگی

رابطه جنسی در بارداری؛ مفید یا مضر؟!

وقتی می‌فهمید باردارید طبیعی است که این سوال برای‌تان مطرح شود که چه چیزهایی برای شما و جنین‌تان خوب یا بد است که البته شامل مسائل جنسی نیز خواهد شد: آیا می‌توانید حین بارداری رابطه جنسی داشته باشید؟ رابطه جنسی در دوران بارداری چه تفاوتی با این رابطه در زمانی که باردار نبوده‌اید دارد؟ با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است در این زمینه بدانید به شما بگوییم.

وقتی باردار هستید می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید؟

به جز چند مورد استثنا، به طور کلی توصیه شده است که درست مانند پیش از بارداری‌تان به فعالیت‌های جنسی خود ادامه دهید. یعنی از همان شروع بارداری تا ماههای آخر می‌توانید به رابطه جنسی خود ادامه دهید. اما شکم در حال بزرگ شدن‌تان مطمئنا باعث می‌شود در بعضی از پوزیشن‌ها راحت نباشید، بنابراین لازم است پوزیشن‌های مربوط به این دوره را امتحان کنید تا ببینید با کدام‌شان راحت‌ترید.

رابطه جنسی حین بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

شما تنها کسی نیستید که این سوال را می پرسید؛ این سوال در لیست بیشترین سوالات مطرح شده در مورد بارداری قرار دارد. رابطه جنسی در دوران بارداری هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند مگر اینکه پزشک‌تان توصیه دیگری کرده باشد.

به ندرت پیش می‌آید که پزشک‌، رابطه جنسی حین بارداری را منع کند اما تحت شرایط خاصی ممکن است رابطه جنسی عوارضی داشته باشد که شامل جفت سرراهی (وقتی که جفت تا حدودی یا کاملا دهانه رحم را پوشانده)، سابقه‌ی زایمان زودرس یا نارسایی و ضعف دهانه رحم (وقتی که دهانه رحم نمی‌تواند طی بارداری بسته بماند) می‌شود.

به طور کلی، هیچ پوزیشنی در رابطه جنسی خطرناک نیست، مخصوصا در ماههای اول بارداری، اما پزشکان توصیه می‌کنند از هفته‌ی بیستم به بعد، باید از پوزیشن‌هایی که صاف به پشت دراز می‌کشید خودداری کنید، زیرا جنین‌تان بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده و وقتی به پشت دراز می‌کشید به آئورت‌تان (سرخرگ اصلی) فشار وارد می‌شود که می‌تواند جریان خون به سمت جفت را مختل کند. در عوض می‌توانید پوزیشن قاشقی را امتحان کنید.

آیا رابطه جنسی حین بارداری فوایدی هم دارد؟

درست مانند زمانی که باردار نبودید، رابطه جنسی در دوران بارداری نیز فوایدی برای‌‌تان دارد. اوکسی توسین که هورمون عشق نام دارد، وقتی که به ارگاسم می‌رسید ترشح می‌شود و این اتفاق، اثرات مثبتی روی شما و جنین‌تان دارد. حس خوشایند امنیت و عشقی که حین رابطه جنسی با همسرتان به شما دست می‌دهد می‌تواند تاثیرغیر مستقیم خوشایندی از آرامش روی جنینی که در رحم دارید بگذارد. رسیدن به ارگاسم، عضلات کف لگن‌تان را نیز تقویت می‌کند و این اتفاق نیز برای بازیابی بدن‌تان بعد از زایمان مفید است.

اگر در پایان دوره‌ی بارداری‌تان هستید و می‌خواهید زایمان را شروع کنید، ارگاسم (همراه با پروستاگلاندین موجود در اسپرم) می‌تواند انقباضات رحمی را افزایش دهد (اگر نزدیک به زمان زایمان باشد). وقتی زن باردار در آستانه‌ی زایمان است، دهانه‌ی رحمش شروع به نرم شدن و باز شدن می‌کند و پروستاگلاندین موجود در اسپرم می‌تواند به جلو بردن این پروسه کمک کند. اما در بارداری‌های سالم و بدون مشکل، پروستاگلاندین باعث شروع زودهنگام پروسه‌ی زایمان نمی‌شود.

ضمنا رابطه جنسی در دوران بارداری فرصتی است برای ارتباط عمیق‌تر با همسرتان. شما مجبور نیستید طی بارداری رابطه جنسی برقرار کنید، مگر اینکه خودتان هم بخواهید، اما اگر در رابطه‌ای هستید که دوست دارید صمیمیت و نزدیکی‌تان را نیز خفظ کنید پس حتما می‌دانید که رابطه جنسی بخش بسیار مهمی از زندگی نرمال یک زوج است.

میل جنسی شما طی بارداری

واضح است که هر زنی با زن دیگر فرق می‌کند بنابراین هر بارداری نیز با بارداری دیگر متفاوت است. بعضی از خانمها ممکن است متوجه تغییراتی در میل جنسی‌شان طی بارداری شوند. اگر در سه ماهه اول بارداری‌تان ویار صبحگاهی دارید، پس ممکن است مثل زمان پیش از بارداری تمایل به رابطه جنسی نداشته باشید. اما با ورود به سه ماهه دوم بارداری و فروکش کردن علائم ویارتان، میل جنسی‌تان نیز تا حدود زیادی برخواهد گشت.

حجم خون نیز طی بارداری در بدن‌تان بالاست که باعث می‌شود جریان خون به سمت اندامهای تناسلی‌تان درست مانند سایر قسمتها، بیشتر شود. این اتفاق‌ها همراه با تغییرات هورمونی می‌توانند میل جنسی‌ و توانایی‌تان برای رسیدن به ارگاسم را در دوره‌ی بارداری افزایش دهند. اما باز هم یادآوری می‌کنیم که هر زنی متفاوت است. برخی از خانمها به گفته‌ی خودشان، احساس جنسی خود را متفاوت با قبل از بارداری تجربه می‌کنند و برای عده‌ای از زنان، رابطه جنسی در دوران بارداری، لذتبخش‌تر می‌شود.

خونریزی بعد از رابطه جنسی در دوران بارداری

لکه بینی یا خونریزی بعد از رابطه جنسی در دوره بارداری می‌تواند روی بدهد. قابل درک است که این اتفاق می‌تواند شما را بترساند اما لزوما زنگ خطر نیست. دهانه رحم شما طی این دوره بسیار حساس است و به هر حال در صورت مشاهده هر گونه خونریزی یا لکه بینی باید به پزشک‌تان اطلاع دهید. اگر خونریزی کم بود (یعنی نیازی به استفاده از پد بهداشتی نداشتید) و بعد از یکی دو ساعت متوقف شد، احتمالا پزشک‌تان نیز خیال‌تان را راحت خواهد کرد که موردی برای نگرانی وجود ندارد.

اما اگر نیاز به استفاده از پد بهداشتی پیدا کردید و لازم شد هر ساعت یا زودتر تعویضش کنید، و یا لخته‌های خون بزرگتر از گیلاس دفع کردید، نیاز به بررسی اورژانسی دارید. فرقی نمی‌کند چقدر خونریزی داشته‌اید، نباید تا زمانی که پزشک شما را ندیده مجددا رابطه جنسی برقرار کنید. فقط در این مورد است که خونریزی می‌تواند ناشی از مشکلی جدی باشد.

رابطه جنسی دردناک در دوره بارداری

تا حدودی احساس درد و ناراحتی طبیعی است، اما اغلب می‌توانید از آن پیشگیری کنید. بارداری می‌تواند شیب استخوان لگن را تغییر بدهد و عضلات‌تان ممکن است حساس‌تر شوند. بنابراین سعی کنید پوزیشن خود را تغییر دهید و پوزیشنی را انتخاب کنید که بتوانید عمق ورود آلت را کنترل کنید. اگر دردتان ادامه پیدا کرد یا مکررا آن را طی رابطه جنسی تجربه کردید، از مطرح کردن آن با پزشک‌تان خجالت نکشید.

چند نکته

خیلی مهم است که در مورد رابطه جنسی، مخصوصا طی بارداری، روراست و راحت باشید. نکات گفته شده را به خاطر بسپارید تا بیشترین لذت را از تجربیات‌تان در این دوران ببرید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید رابطه جنسی راحتی داشته باشید، لزومی ندارد حتما دخول صورت بگیرد. راههای لذتبخش دیگری با کمک همسرتان پیدا کنید.

ممکن است احساس‌تان طی دوران بارداری تغییر کند، بنابراین از همسرتان بخواهید صبور و محتاط باشد و به احساس‌تان چه خوب و چه بد اهمیت بدهد. از مطرح کردن چیزی که دل‌تان می‌خواهد نترسید و خجالت را کنار بگذارید.

باور کنید که هنوز هم جذاب و زیبا هستید و تغییرات بدن‌تان را دوست داشته باشید. تغییرات زیبایی طی بارداری در بدن‌تان روی می‌دهد که باید آنها را کشف کنید و لذت ببرید.

رابطه جنسی در بارداری وتاثیر آن بر جنین

رابطه جنسی در بارداری بسیار نوسانی است و ممکن است در مقطعی کاملا از بین برود. برای مثال، در اوایل بارداری خانمی که مبتلا به تهوع صبحگاهی است و هر روز احساس بیماری و کسالت می کند ممکن است برای مدتی تمایلی به داشتن رابطه جنسی با همسر خود نداشته باشد. علاوه بر این تحقیقات نشان داده اند این میل در سه ماهه سوم بشدت کاهش می یابد.پیشنهاد میکنم حتما در مورد خونریزی در بارداری اطلاعات کافی داشته باشید.

البته برخی از خانم ها نیز بیان می دارند که در زمان بارداری بیش از هر زمان دیگر برای رابطه جنسی راغب بوده اند.تغییرات شگفت انگیزی در بدن یک زن باردار رخ می دهد که گاه برخلاف تصور عموم از زیبایی است. این تغییرات ظاهری می تواند رابطه جنسی در بارداری زن و همسرش تأثیرگذار باشد. در واقع در فرهنگ ما که تمایلی به قدردانی و احترام به تمایلات جنسی یک زن باردار دیده نمی شود تغییرات جسمانی موجب این تفکر می شود که مادر باردار هیچ تمایلی برای همبستری نخواهد داشت.

اما برخلاف تصور عموم زوجین می توانند براحتی بر احساسات مثبت و عشق خود به همسرشان تمرکز کنند و هرگونه حس منفی که در مقابل رابطه جنسی است برطرف سازند. در طول بارداری مقاربت کاملا امکان پذیر است البته به شرط این که دخول متناسب با بزرگی شکم مادر صورت گیرد. حالت سنتی برای نزدیکی که مرد به روی زن را می گیرد برای روزهای آخر بارداری بسیار نامطلوب و ناراحت کننده است،در این اوقات می توان از حالت کنار به کنار یا نشسته که بسیار مناسب تر است استفاده کرد.

رابطه جنسی در بارداری بعد از افتادن نوزاد به داخل لگن حالت دخول از پشت بسیار راحت تر خواهد بود بخصوص بشکلی که زن زانو زده، دولا شده یا دراز بکشد. برای حمایت بیشتر و جلوگیری از افتادن وزن بروی شکم مادر می توان از تعداد زیادی بالش استفاده کرد.در مراحل پیشرفته بارداری برای مرد بهتر است قبل از این که زن به اوج لذت جنسی برسد ارضا شود.

آلت مرد ممکن است در مورد زن باردار اجازه برخی ازحرکات را که در ارضا شدن به وی کمک می کند، ندهد. در زمان بارداری نیز چون هر زمان دیگر مرد باید بداند که کلیتوریس بیش از اندازه حساس است و نباید آن را بیش از حد تحریک کرد. بهترین کار این است که مرد بپرسد کی همسرش برای دخول آماده است.

زنان باردار اغلب نمی خواهند رابطه جنسی داشته باشند، زیرا فکر می کنند که ممکن است نوزاد درون رحم را آسیب برساند، جنبش تقسیم یا نفوذ به نوزاد آسیب نمی رساند، اما در هفته های آخر بارداری بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که از داشتن رابطه جنسی به عنوان یک اقدام احتیاطی اجتناب شود، زیرا هورمون های موجود در اسپرم ممکن است انقباضات را تحریک کنند.) به غیر از این هیچ دلیلی برای تغییر در زندگی جنسی شما در طول بارداری، مگر اینکه متخصص شما توصیه کند.

با توجه به برخی تغییرات در دوران بارداری، بسیاری از زنان ممکن است در طول رابطه جنسی در بارداری احساس متفاوت داشته باشند. تغییرات خاصی رخ می دهد؛ جریان خون افزایش یافته به قسمت های پایین بدن می تواند حساسیت در برخی از زنان را افزایش دهد، در حالی که برای بسیاری دیگر تغییرات مایع واژینال برای یک زمان آسان تر می شود. اما همه زنان خیلی خوش شانس نیستند. بعضی از افراد ممکن است از تغییرات هورمونی خسته شوند و هجوم خون باعث می شود که احساس ناراحتی و خشنودی کنند.

آیا بارداری بر میل جنسی زن تاثیر می گذارد؟

بارداری برای هر زن یکسان نیست، اما برخی از خانمها به دلیل تغییرات هورمونی میل جنسی کمتری دارند. چند ماه اول بارداری برای برخی از زنان ممکن است بسیار دشوار باشد. ممکن است منجر به خستگی، حالت تهوع و تحریک پذیری شود. اغلب در سه ماهه دوم ، لیبیدها به این علت که این علایم کاهش می یابد، دوباره بازمی گردند و دوباره احساس پرخاشگری می کنند.

آیا بارداری بر روی میل جنسی پدر تاثیر می گذارد؟

از آنجا که شریک زندگی شما ممکن است مضطرب شود و نمیخواهد به شما یا کودک آسیب برساند، بارداری اغلب او را با رابطه جنسی ناراحت میکند. به علاوه، او همچنین ممکن است شما را جذاب تر به نظر می رسد زیرا شما روزانه به صورت منحنی می شوید. با همسر خود صحبت کنید و احساسات خود را به او بگویید اگر شما هر دو برای مقاربت آماده نیستند راه های دیگری نیز برای لذت بردن از شرکت های دیگر وجود دارد.

کدام موقعیت مناسب تر برای رابطه جنسی در بارداری است؟

موقعیت های نرمال شما ممکن است ناراحت کننده باشد زیرا شکم شما شروع به دخالت می کند و ممکن است ناخوشایند شود. شما باید موقعیت های دیگر را که راحت هستند را امتحان کنید. موارد زیر جنبه های جنس مخالف را در هنگام بارداری امتحان کنید.

در زمان بارداری بسیاری از زوجین اشکال دیگری از همبستری را برای بیان احساس جنسی خود ترجیح می دهند: نوازش کردن، باهم حمام کردن، ماساژ دادن یا نوازش کردن تا رسیدن به مرحله ارضا شدن، پستان ها و نوک آنها در زمان بارداری حساسیت فوق العاده ای می یابند و زوج می تواند برای ایجاد تحریکات شهوانی به آنها بپردازد اما باید این کار را با ملایمت بسیار انجام دهد. دوران بارداری به زوجین این فرصت را می دهد که روش های نویی را برای بیان احساسات خود پیدا کنند که حتی پس از تولد بچه دوم نیز می تواند ادامه پیدا کند.

تصورات رایج در مورد رابطه و ارضای جنسی در زمان بارداری و ترس از ایجاد سقط جنین (سقط غیر عمد)، زایمان زودرس و در بعضی مواقع تولد نابهنگام نوزاد کاملا غیر منطقی است و در حقیقت هیچ مدرک و سندی وجود ندارد که ثابت کند روابط جنسی در دوران بارداری ممکن است موجب سقط جنین شود. دانشمندان همه بر این اعتقادند که به نظر نمی رسد رابطه جنسی عامل زایمان زودرس باشد و مدرکی بر آسیب جنین در هنگام ارتباط جنسی وجود ندارد.

در بعضی موارد خاص در آخرین ماه های بارداری بهتر است از رابطه جنسی در بارداری خودداری شود. این موارد شامل:

١- بعد از پاره شدن کیسه آمینوتیک: رابطه جنسی در این اوقات احتمال عفونت رحم و جنین را بالا می برد.
۲ – مصرف دارو برای پیشگیری از زایمان زودهنگام

رابطه جنسی در حاملگی | مراقبت های رابطه جنسی در بارداری چیست؟

روشهای نزدیکی در دوران بارداری تصویری

۳- جفت سرراهی
۴- رشد ناقص جنین. بطور مثال، در کودکی که مشکوک به اختلال رشد درون رحمیاست.

برای برخی از مادران باردار ممکن است بارداری راهی برای دست یافتن به ارضای جنسی باشد. بسیاری از زنانی که قبل از بارداری توانایی جنسی چندانی نداشته اند گزارش می دهند که بعد از بارداری برای اولین بار در حین مقاربت چند بار ارضا می شوند. چنین خانم هایی معمولا از بدن حامله خود بسیار راضی و مغرورند و به همین دلیل اعتماد بنفس بیشتری در رابطه جنسی در خود می بینند.

مرد باید آگاه باشد که در این دوران همسرش بسیار حساس و احساساتی است و در این حالت باید ارتباط جنسی و نزدیکی بسیار آرام تر و ملایم تر صورت گیرد تا رابطه ای بسیار نشاط انگیز و لذت بخش را تجربه کنند و خود را به همسرشان نزدیک تر نمایند.
بارداری فرصت مناسبی برای برقراری یک ارتباط صمیمی و نزدیک در رابطه جنسی و سایر موارد است. معمولا هر مشکلی که در زندگی رخ می دهد یک فرصت استثنایی برای افزایش رشد و تفاهم و ساختن یک زندگی جدید می باشد.

پدران جوان باید بدانند روابط جنسی با همسرشان تغییر می یابد و در ماه های ابتدایی بارداری ممکن است حتی بیش از پیش به همبستری با همسرشان تمایل پیدا کنند. برای بسیاری از مردان بارداری همسرشان به نوعی اثبات مردانگی آنهاست و آنها از این بابت بسیار لذت می برند. اغلب مردها قبل از اینکه پدر شوند بطور پنهانی از این می ترسند که مبادا نابارور باشند و پس از بارداری همسرشان احساس رضایت او خوشی می کنند. علاوه بر این بسیاری از پدران آینده پس از بارداری همسرشان به او احساس نزدیکی بیشتری می کنند و اغلب این احساس را بشکل لذت بیشتر از همبستری با او نشان می دهند.

برای قطع رابطه جنسی در بارداری پدران و مادران جوان در طول اما شاید شایع ترین دلیل برای قطع روابط جنسی پدران ۳ بارداری ترس از صدمه به کودک باشد. اما جنین درون کیسه ای قرار دارد که پر از مایعی به نام امینو فیک است، این مایع تا حد زیادی از فشارهای وارد به نوزاد کم می کند و اگر فعالیت جنسی شما خیلی شدید نباشد احتمال صدمه به نوزاد تقریباصفر خواهد بود.

احساس جنسی در طول بارداری

احساس جنسی همسرتان نیز ممکن است در طول بارداری افزایش یابد زیرا اکنون دیگر ترس از بارداری ناخواسته ندارد و او راحت تر از همبستری با شما لذت می برد. از سوی دیگر برخی از زنان با شروع بارداری احساس زنانگی بیشتری دارند آگاه نیز برخی از زنان با بارداری احساس جنسی بیشتری دارند اما احتمالا به رابطه جنسی با شما تن نمی دهند زیرا تصور می کنند اندامشان برای شما دیگر جذابیتی ندارد، با او صحبت کنید.

بهترین راه در میان گذاشتن احساستان با یکدیگر خواهد بود. به او بگویید چه احساسی دارید و از وی چه انتظاری خواهید داشت. ممکن است در طول بارداری بویژه در چند ماه انتهایی آن، همسرتان هنگام مقاربت احساس کند حالت میسیونری (مرد در بالا برای او ناراحت کننده و حتی غیر قابل تحمل شده است. به هیچ وجه برای هماغوشی به این شکل اصرار نورزید از سوی دیگر لازم نیست از برقراری جنسی خودداری کنید زیرا حالت های بسیاری وجود دارد که می توان بدون ناراحتی هیچکدام از شما از آنها استفاده کرد.

کودکان بزرگتر و تولد نوزاد جدید

اغلب زوجین برای فراهم آوردن زمینه برای تولد نوزاد جدید در خانواده تلاش می کنند و به آماده کردن کودک بزرگتر برای قبول تولد و رسیدن نوزاد جدید توجه کافی دارند اما از آنجا که بسیاری از زوج ها این موضوع را بسیار مشکل دانسته اند.

آیا بارداری باعث علاقه شما به رابطه جنسی می شود؟یا رابطه جنسی آخرین چیزی که در ذهن شماست؟
در هر صورت، در اینجا چیزی است که شما باید درباره رابطه جنسی در دوران بارداری بدانید.
اگر می خواهید باردار شوید،. هیچ شگفتی وجود ندارد اما درباره جنس در حالی که باردار هستید پاسخ ها همیشه به اندازه واضح نیستند.
در اینجا چیزی است که شما باید در مورد جنس در طول بارداری بدانید.

آیا در طول بارداری رابطه جنسی خوب است؟

تا زمانی که بارداری شما به طور معمول ادامه می یابد، می توانید رابطه جنسی در بارداری را به همان اندازه که دوست دارید داشته باشید.

اما نوسانات هورمونی، خستگی، حالت تهوع و حساسیت پستان در اوایل بارداری ممکن است میل جنسی شما را کاهش دهد. با پیشرفت بارداری، افزایش وزن، درد پشت و سایر علائم ممکن است شور و شوق شما را برای رابطه جنسی کاهش دهد.احساسات شما نیز می تواند بر روی جنس جنسی شما تاثیر بگذارد. نگرانی درباره اینکه چگونه بارداری یا کودک ارتباط شما با شریک زندگی شما را تغییر می دهد ممکن است به شدت بر ذهن شما تأثیر بگذارد حتی اگر شما مشتاقانه انتظار داشته باشید که علاوه بر خانواده تان نیز پیش بینی کنید.

آیا رابطه جنسی در بارداری باعث سقط جنین می شود؟

اگر چه بسیاری از زوجها نگران این هستند که رابطه جنسی در دوران بارداری باعث سقط جنین شود، جنس عموما نگرانی نیست. اغلب سقط جنین به این دلیل رخ می دهد که جنین به طور طبیعی رشد نمی کند.

آیا ارتباط جنسی در دوران بارداری به کودک آسیب می رساند؟

کودک شما در حال رشد با مایع آمنیوتیک در رحم شما و همچنین عضلات قوی رحم شما محافظت می شود.رابطه جنسی شما بر کودک شما تأثیر نخواهد گذاشت.

بهترین موقعیت رابطه جنسی در بارداری چیست؟

تا زمانی که راحت هستید، اکثر موقعیت های جنسی در دوران بارداری خوب است.
همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند، آزمایش کنید تا بهترین چیز را پیدا کنید. برای مثال، به جای دروغ گفتن بر روی پشت، ممکن است بخواهید کنار همسر خود قرار بگیرید یا خودتان را در کنار همسرتان یا در کنار همسرتان قرار دهید. اجازه دهید خلاقیت خود را از دست بدهد، تا زمانی که در ذهن داشته باشید که لذت دو جانبه و راحتی را در خود داشته باشید.

رابطه جنسی دهانی در زمان بارداری؟

رابطه جنسی دهانی دربارداری ایمن است. با این حال، اگر رابطه جنسی دهانی را دریافت کنید، مطمئن شوید که شریک زندگی شما در واژن خود نفوذ نمی کند. به ندرت، حادثه ای از هوا ممکن است یک رگ خونی (آمبولیس هوا) را مسدود کند که می تواند یک وضعیت تهدید کننده زندگی برای شما و کودک باشد.
رابطه جنسی مقعدی ممکن است ناراحت کننده باشد اگر شما هموروئید مرتبط با بارداری دارید. در مورد رابطه جنسی مقعدی که به دنبال رابطه جنسی واژن می شود، ممکن است باکتری هایی که باعث ایجاد عفونت می شوند از رکتوم تا واژن گسترش یابد.

آیا کاندوم لازم است؟

قرار گرفتن در معرض آلودگی های جنسی در دوران بارداری، خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد که می تواند بر حاملگی و سلامت کودک تاثیر بگذارد. اجتناب از تمام انواع جنسیت – واژینال، دهانی و مقعد – اگر شریک زندگی شما یک عفونت منتقله از راه جنسی و یا به تازگی تشخیص داده شده است.

از کاندوم استفاده کنید.

شما در روابط متقابل یکپارچه نیستید شما برای داشتن رابطه جنسی با یک شریک جدید در دوران بارداری تصمیم می گیرید.

آیا ارتباط جنسی می تواند زایمان زودرس را انجام دهد؟

ارگاسم، و همچنین پروستاگلاندین ها در منی، می توانند باعث انقباض رحم شوند. اکثر مطالعات نشان داده اند که ارتباط جنسی در دوران بارداری با افزایش خطر ابتلا به زایمان زودرس یا تولد نوزاد نارس همراه است. با این حال، اگر شما در معرض خطر زایمان زودرس هستید، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما از اجتناب از رابطه جنسی توصیه می کند.

آیا زمان هایی وجود دارد که از رابطه جنسی اجتناب شود؟

گرچه اکثر زنان می توانند با خیال راحت در تمام رابطه جنسی در زمان بارداری داشته باشند، گاهی بهتر است که احتیاط شود.

اگر نمیخواهم رابطه جنسی داشته باشم چه؟

خوب است رابطه جنسی بیشتر از مقاربت وجود دارد.
تقاضاهای و نگرانی های خود را با شریک خود در راه باز و دوستانه به اشتراک بگذارید. اگر رابطه جنسی دشوار است و غیر قابل تحمل یا غیرمجاز است، سعی کنید نوع دیگری از تماس – مانند، بوسیدن و یا ماساژ را انجام دهید.

پس از تولد نوزاد، چه موقع می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

این که آیا شما به وسیله واژینال یا بخش C به دنیا می آورید، بدن شما برای بهبودی نیاز دارد. در حالی که انتظار میرود که رابطه جنسی داشته باشید، تا زمانی که مراقبت های بهداشتی شما سبب نور سبز شود – اغلب ۴-۶ هفته پس از زایمان این اجازه می دهد.
اگر بیش از حد ناراحت هستید یا خسته شده اید حتی در رابطه با رابطه جنسی فکر کنید، صمیمیت را با شیوه های دیگر حفظ کنید. در طول روز با تماس های تلفنی کوتاه و یا پیام های متنی در ارتباط باشید.

رابطه جنسی در حاملگی | مراقبت های رابطه جنسی در بارداری چیست؟

آمیزش در حاملگی

رابطه جنسی در حاملگی | مراقبت های رابطه جنسی در بارداری چیست؟

منبع : himadar.ir / برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است