12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما


علائم اگزما و درمان های موثر متفاوت است. درمان اگزمای شدید ممکن است شامل درمان های خانگی و داروهای تجویزی برای...

علائم اگزما و درمان های موثر متفاوت است. درمان اگزمای شدید ممکن است شامل درمان های خانگی و داروهای تجویزی برای کاهش خارش و ناراحتی ناخوشایند و خسته کننده باشد. همواره محققان تحقیقات بالینی جدیدی در مورد داروها و درمان های بلند مدت برای مدیریت اگزما انجام می دهند که با پیشرفت های زیادی همراه بوده است.

کرم های درمان کننده اگزما

۱- کرم ترمیمی مراقبت از پوست بدون عطر وازلین

12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

آماندا دایل، MD، متخصص پوست در شهر نیویورک می گوید: این لوسیون مناسب پوست حساس است زیرا بدون عطر می باشد. وازلین بهترین ماده برای درمان اگزما است زیرا بافت ژلی آن غلیظ است و رطوبت را حفظ می کند.

۲- کرم مرطوب کننده CerVe

12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

دبرا جالیمن، متخصص پوست در نیویورک می گوید: "این مرطوب کننده طولانی مدت حاوی سرامیدها است که باعث ایجاد مانع رطوبت بر روی پوست می شود".

۳- Curel Hydra Therapy

12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

از این مرطوب کننده بلافاصله پس از خارج شدن از حمام قبل از خشک کردن بدن استفاده کنید. این مرطوب کننده به وسیله آب برای نفوذ به عمق پوست، فعال می شود. این مرطوب کننده شامل گلیسیرین و کره شیا است. دکتر جلیلان این مرطوب کننده را برای بهبود مانع رطوبتی پوست توصیه می کند.

۴- کرم پرکننده لیپید اون (Aven)

12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

این لوسیون حاوی گلیسیرین حبس کننده رطوبت و لیپیدهایی است که برای ایجاد مانع پوستی استفاده می شود و به طور خاص برای پوست مبتلا به اگزما طراحی شده است.

۵- درمان روزانه ترمیم پوست SkinClinical

12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

این مرطوب کننده با کمک موسسه ملی سلامتی برای کمک به بیماری خشکی پوست مانند اگزما طراحی شده است. این مرطوب کننده حاوی کره شیا و آنجلیکا چینی می باشد. این گیاه باعث بهبود ترمیم و افزایش گردش خون می شود.

۶- مرطوب کننده پوست موستلا ( Mustela Stelatopia)

12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

این لوسیون برای پوست های حساس می باشد و مولکول های آووکادو و روغن های گیاهی موجود در آن پوست را محافظت و تغذیه می کند.

۷- لوسیون آبرسان روزانه Cetaphil

12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

این فرمول حاوی اسید هیالورونیک است. این ماده توسط دکتر جلیلان برای ایجاد مانع رطوبتی پوست توصیه می شود و می تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند، بنابراین پوست در طول روز هیدراته خواهد ماند.

سایر پمادهای درمانی اگزما

کرم فلوئوسینولون کرم اوسرین ۴۰ میل AtopiControl پماد کورتیزون ۱۰ درمان خارش ناشی از اگزما Cortizone-10 کرم "لوویا" پماد بدن "اَم لاکتین" AmLactin

سایر روش های درمانی اگزما

اگزمای شدید می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر خارش، سوزش و ناراحتی اگزما غیرقابل تحمل است، وقت آن است با متخصص پوست تماس بگیرید. بسیاری از داروها و درمان ها می توانند علائم شدید را کاهش دهند یا متوقف کنند. علاوه بر تمیزی منظم و استفاده از مرطوب کننده، پیشنهادات دیگری برای درمان اگزمای شدید وجود دارد که در ادامه ذکر شده است.

12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

۱- پانسمان مرطوب

پانسمان مرطوب یک روش موثر برای درمان اگزمای شدید است و اغلب علائم را در عرض چند ساعت تا چند روز کاهش می دهد. ممکن است استفاده از پانسمان مرطوب ساده به نظر برسد، اما باید پزشک یا پرستار آن را اعمال کنند. آنها کرم کورتیکواستروئید را در ناحیه آسیب دیده پخش می کنند و با باند مرطوب سطح آن را می پوشانند. سپس باندهای مرطوب به وسیله باندهای خشک پوشش داده می شوند.

گاهی اوقات پزشک میتواند به شما نشان دهد چگونه پانسمان مرطوب را استفاده کنید تا بتوانید در خانه پانسمان مرطوب ببندید.

۲- مهارکننده های کالسینورین

مهارکننده های کالسینورین داروهایی هستند که سیستم ایمنی بدن شما را اصلاح می کنند. هدف آنها کاهش التهاب همراه با اگزما است. نمونه هایی از این داروها عبارتند از:

تاکرولیموس (Protopic) پیمکورولیموس (الیدل)

این ها کرم های تجویزی هستند که می توانید بر روی پوست خود اعمال کنید. هنگامی که از این کرم ها استفاده می کنید، ممکن است ناراحتی پوستی، سوزش و خارش را تجربه کنید. این مشکلات معمولا پس از چند برنامه کاربردی، از بین می روند. سایر عوارض جانبی شامل زخم های سرد یا تورم ها بر روی پوست شما می باشند.

۳- داروهای خوراکی

پزشکان ممکن است داروهای خوراکی را برای افراد مبتلا به اگزما تجویز کنند. کسانی که به کرم ها واکنش نشان نمی دهند ممکن است از مصرف داروهای خوراکی سود ببرند. این دارو با کاهش پاسخ سیستم ایمنی بدن اثر و کاهش شدت علائم اگزما عمل می کند. بعضی از داروهای خوراکی برای علائم شدید اگزما عبارتند از:

آزاتیوپرین (ایمورن) سیکلوسپورین متوترکسات مایکوفنولات مفتیل استروئیدهای خوراکی، مانند پردنیزولون یا پردنیزون

در حالی که ممکن است این داروها به کاهش بروز اگزما کمک کنند، می تواند با برخی از عوارض جانبی شدید همراه باشد، از جمله:

افزایش خطر عفونت حالت تهوع فشار خون بالا آسیب به کلیه یا کبد، بسته به نوع دارو

به عنوان یک نتیجه، معمولا این داروها برای کاهش علائم شدید برای مدت کوتاهی استفاده می شوند.

۴- نور ماورای بنفش و نور درمانی

نور درمانی اغلب برای درمان اگزمای شدید که به کرم پاسخ نمی دهد استفاده می شود. این عمل شامل یک دستگاه است که پوست شما را در معرض نور ماورای بنفش (UV) قرار می دهد. نور UVB بسیار شایع است. با این حال، برخی از اشکال درمان اگزما از UVA استفاده می کنند. به گفته انجمن ملی اگزما، حدود ۷۰ درصد افراد مبتلا به اگزما پس از نوردرمانی با بهبود علائم مواجه می شوند.

نور درمانی معمولا شامل دو تا سه بار در هفته مراجعه به یک متخصص پوست می باشد. اگر روند کار موثر باشد، پزشک تعداد جلسات درمانی را کاهش می دهد. گاهی اوقات ممکن است مراجعه به پزشک به یک تا دو بار در ماه برسد.

۵- داروهای تزریقی

در ماه مارس سال ۲۰۱۷، اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) دوپیلوامب ( (Dupixent ) را تأیید کرد. این دارو بیولوژیک است و می تواند باعث کاهش التهاب در درمان اگزمای متوسط تا شدید شود. این دارو برای افرادی استفاده می شود که نمی توانند اگزما را به خوبی کنترل کنند و نمی توانند از مواد موضعی استفاده کنند.

بیش از ۲۰۰۰ بزرگسال مبتلا به اگزما در سه کارآزمایی بالینی که شامل دوپیلوامب هستند شرکت کردند. این آزمایشات نشان داد پس از تقریبا ۱۶ هفته اکثر افراد پوستی شفاف داشتند و کاهش خارش را تجربه کردند. عوارض جانبی رایج همراه با این دارو عبارتند از:

ورم ملتحمه تاول تبخالی التهاب پلک

محققان در حال مطالعه یکی دیگر از داروهای تزریقی اگزما به نام nemolizumab هستند. این دارو نیز بیولوژیک است و باعث کاهش التهاب می شود. این دارو به تزریق ماهانه نیاز دارد. کسانی که در آزمایشات بالینی این دارو مصرف می کردند، کاهش خارش را تجربه کردند. Nemolizumab باید آزمایش های بالینی بیشتری را قبل از اینکه FDA بتواند آن را برای افراد مبتلا به اگزمای شدید تایید کند، انجام دهد.

www.healthline.com و www.health.com



منبع

شاید دیگر مطالب روژان راهم دوست داشته باشید
12 تا از بهترین کرم برای درمان اگزما

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

نُه + پنج = .hide-if-no-js { display: none !important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا