معلمان توجه به معنویات را به دانش‌آموزان بیاموزند


معلمان توجه به معنویات را به دانش‌آموزان بیاموزند

گروه اجتماعی- استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه توجه بیش از حد به مادیات نشاط را از دل انسان برمی‌چیند، گفت: معلمان باید توجه به معنویات را به دانش‌آموزان بیاموزند.

معلمان توجه به معنویات را به دانش‌آموزان بیاموزند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد رضا شیبانی، استاد حوزه و دانشگاه یک‌شنبه شب، پنجم اسفندماه در کارگاه آموزش ویژه معلمان و معاونان آموزشی و پرورشی که با موضوع نشاط اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه تقوا یکی از عوامل ایجاد نشاط است و افراد باتقوا می‌توانند بانشاط و امیدواری در جامعه زندگی کنند، اظهار کرد: اگر می‌خواهید فرهنگ جامعه را تغییر دهید با ضد فرهنگ جلو نروید چون مقاومت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه باید تغییر فرهنگ را از خانواده و فرزندان آغاز کرد، افزود: اگر فرزندان از پدر و مادر فرمان برند قطعا از مسئولان جامعه نیز فرمان نخواهند برد.
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: معلمان باید در راستای تربیت درست دانش‌آموزان این مرزو بوم تلاش کنند تا شاهد جامعه‌ای پویا، سالم و با فرهنگ باشیم.
ویبا اشاره به موضوع نشاط اجتماعی و اهمیت آن در جامعه بیان کرد: کسی که شکرگزار پروردگار باشد نشاط را در درون خود زنده کرده و امیدواری را به زندگی خود می‌بخشد.
حجت‌الاسلام شیبانی خوش‌بینی را عاملی برای ایجاد نشاط و بدبینی را زمینه عدم اعتماد به نفس دانست و اعلام کرد: اگر بخواهیم در زندگی امیدوار باشیم باید نشاط را در زندگی حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه توجه بیش از حد به مادیات نشاط را از دل انسان برمی‌چیند، عنوان کرد: معلمان باید توجه به معنویات را به دانش‌آموزان بیاموزند.
وی از دیگر عوامل نشاط‌آور جامعه را ایجاد اشتغال دانست و گفت: هر چه مشغولیت بیشتر باشد نشاط بیشتر خواهد بود و زمینه‌ی سلامت جسمی افراد نیز مهیا خواهد شد.
استاد حوزه و دانشگاه داشتن تقوا را نیز از دیگر عومل ایجاد نشاط دانست و یادآور شد: هر فرد باتقوایی می‌تواند به نشاط درونی برسد و امید را در زندگی خود جاری کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد