روستای لیلستان


روستای لیلستان واقع در 42 کیلومتری جاده چالوس بعد از پل خواب قرار دارد . این روستا با آبشار و امامزاده معروفش به عنوان یکی از جاذبه های تفرجگاهی اطراف پایتخت شناخته می شود.با تابلوی زرد رنگ روستای سیرا، وار دمسیر روستاهای همجوار روستای لیلستان می شویم؛ این روستا با وجود مقبره مقدس امام زاده […] نوشته روستای لیلستان اولین بار در جاهای دیدنی ایران....

روستای لیلستان واقع در ۴۲ کیلومتری جاده چالوس بعد از پل خواب قرار دارد . این روستا با آبشار و امامزاده معروفش به عنوان یکی از جاذبه های تفرجگاهی اطراف پایتخت شناخته می شود.با تابلوی زرد رنگ روستای سیرا، وار دمسیر روستاهای همجوار روستای لیلستان می شویم؛ این روستا با وجود مقبره مقدس امام زاده هارون و هاشم به یکی از جاذبه های تفریحی، سیاحتی و زیارتی تبدیل شده است.
روستای لیلستان از شمال به روستای آیگان ( شهر اجتماعی)، از شرق به کوه هورس دار، از غرب به روستای کلوان (شهر مردان آهنین) و از جنوب به چاکی تخته ختم می شود. چاکی تخته نام کوهی مجاور روستا می باشد که به نام محله بالای روستا یعنی چاک می باشد.

اماکن دیدنی :
۱٫ امامزاده هاشم وهارون
۲٫ زیارت پی
۳٫ درختان کهنسال
۴٫ ارتفاعات چالی
۵٫ چشمه سر
۶٫ چشمه بابا موسی
۷٫ تپه غدیر
۸٫ تپه امین آقا
۹٫ چشمه
۱۰٫ جوی آسیاب
۱۱٫ بهمن آواز
۱۲٫ تران
۱۳٫ حرین

زیبایی رود های جاری و صدای پای آب در سرتاسر این روستا طنین انداز است؛ در هرکجا ازروستا یا روستاهای اطراف قرار داشته باشید صدای آرامش بخش آب ، روح شما را نوازش می دهد. قدم زدن در کوچه و باغ های پر از درختان سپیدار و گردو و درختان گیلاس و آلبالو و آلوچه وحشی لذتی وصف ناشدنی را به شما می دهد.
شما در این روستا می توانید در جمع مردمانی بسیار خونگرم و مهربان، در کنار امامزاده، درخت گردوی پیری کنار امامزاده و طبیعتی چشم نواز به دور از هیاهوی پایتخت، از بودن در طبیعت لذت ببرید.
در این روستا مخصوصا در فصل زمستان تعداد ساعات آفتابی در روز به ۲ ساعت هم نمی رسد اما پایه شنی بودن آن باعث می شود برف کمتری در آن باقی بماند.

پربازدیدترین ها:

روستای لیلستان
روستای لیلستان
روستای لیلستان
روستای لیلستان

منبع:
bezanimbiroon.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی