پلیس راه: 70 نقطه حادثه خیز همدان آشکارسازی شد


پلیس راه: 70 نقطه حادثه خیز همدان آشکارسازی شد

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: 70 نقطه حادثه خیز این استان شناسایی و با نصب تابلوهای هشداری برای کاربران ترافیک آشکارسازی شده است.

سرهنگ رضا عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: چراغ های چشمک زن، شیار لرزاننده، میخ های رنگی چشم گربه ای و تابلوهای 1.5 تا 2 متری فسفری رنگ در محدوده های حادثه خیز نصب شده تا رانندگان پیش از ورود به این محورها با کاهش سرعت و افزایش دقت مسیر را با سلامت عبور کنند.
وی توضیح داد: محدوده های حادثه خیز بر اساس میزان بروز تصادف های جرحی، خسارتی و فوتی در یکسال مشخص می شود.
رییس پلیس راه استان همدان افزود: برای هر یک از سوانح فوتی، جرحی و خسارتی نمره منفی پیش بینی شده که با رسیدن به یک عدد مشخص آن نقطه یا محدوده به عنوان حادثه خیز معرفی می شود.
سرهنگ عزیزی افزود: با توجه به اینکه اعتبار بالایی برای ایمن سازی مناطق حادثه خیز نیاز است بنابراین تا پیش بینی اعتبار لازم، برای پیشگیری از بروز سانحه رانندگی، تابلو و علائم در این محدوده ها نصب می شود.
وی گردنه اسدآباد را یکی از جاده های حادثه خیز استان همدان دانست و گفت: در یکسال گذشته 14 تن در این گردنه 15 کیلومتری جان باختند.
رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: برای ایمن کردن گردنه اسدآباد نیازمند تعریض جاده، نصب نیوجرسی و تغییر مکان سیستم روشنایی هستیم.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: جاده قدیم همدان - ساوه، جاده آورزمان و نهاوند کنگاور از دیگر محورهای حادثه خیزی است که ایمن کردن آنها اعتبار کلانی نیاز دارد.
وی ایمن بودن انسان، جاده و خودرو را سه ضلع تصادف دانست و گفت: پنج درصد رانندگان به قانون و مقررات رانندگی پایبند نیستند که این آمار با توجه به میزان تردد بسیار بالا است.
رییس پلیس راه استان همدان معتقد است است خودروهای تولید کشور نیز از ایمنی کافی برخوردار نیستند و بی توجهی به این مولفه نیز بخش زیادی از رانندگان و سرنشینان خودرو را به کام مرگ می برد.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: بنابراین برای کاهش سوانح فوتی باید ایمنی راه ها را افزایش داد تا حتی در صورت بروز تخلف توسط پنج درصد رانندگان شاهد مرگ و میر نباشیم.
7526/2087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در