9 ترفند برای ارور Server not found در مرورگر فایرفاکس


اگر شما هم از کاربران مروگر فایرفاکس باشید، احتمال دارد با خطا یا ارور Problem Loading Page Firefox Server not Found مواجه شوید. این پیغام اشاره به پیدا نکردن سرور مورد نظر دارد که این ارور هم همانند سایر مشکلات راه حل هایی دارد. امروز  روش های رفع ارور Server not Found مرورگر فایرفاکس را بررسی و مرور خواهیم کرد. حل مشکل خطای Server not Found...

اگر شما هم از کاربران مروگر فایرفاکس باشید، احتمال دارد با خطا یا ارور Problem Loading Page Firefox Server not Found مواجه شوید. این پیغام اشاره به پیدا نکردن سرور مورد نظر دارد که این ارور هم همانند سایر مشکلات راه حل هایی دارد. امروز روش های رفع ارور Server not Found مرورگر فایرفاکس را بررسی و مرور خواهیم کرد.

حل مشکل خطای Server not Found مرورگر فایرفاکس

خطای پیدا نکردن سرور فایرفاکس یا Server not Found ممکن است در پیام هایی مانند Problem Loading Page Firefox Server not Found و.. نمایش داده شود. قبل از هر کاری برای رفع این ارور، باید مطمئن شوید که مشکل از مرورگر بوده و سرور سایت های مورد نظر یا به طور کلی، اینترنت سالم باشد. برای این کار از مرورگر های دیگر مانند کروم، ادج، اینترنت اکسپلورر و.. هم می توانید کمک بگیرید تا مطمئن شوید که سایت مورد نظر، در سایر مرورگر ها لود می شود و همینطور اینترنت شما بدون مشکل متصل است.

معنی ارور Server not Found در موزیلا

به طور کلی ارور Server not Found ممکن است در هر مرورگری از جمله موزیلا فایرفاکس نشان داده شود که به معنی عدم امکان برقراری ارتباط بین مرورگر و وبسایت می باشد. این خطا مشابه ارور ۴۰۴ می باشد و ممکن است در یک بازه زمانی، در سایر مروگر ها این خطا رخ ندهد ولی در فایرفاکس با آن مواجه شوید. علت ایجاد این خطا به دو بخش تقسیم می شود.

9 ترفند برای ارور Server not found در مرورگر فایرفاکس

در سمت سرور ممکن است آدرس صفحه تغییر پیدا کرده و یا حذف شده باشد، مشکلات فیزیکی و سخت افزاری در سرور و سایت به وجود آمده باشد. در سمت کاربر هم مسدود شدن مرورگر توسط فایروال و..، وجود برخی از مشکلات در تنظیمات مرورگر و یا شبکه می تواند عامل آن باشد.

رفع ارور Server not Found در موزیلا

اگر در سایر مرورگر ها هم سایت یا سایت ها باز نشدند و همین ارور را مشاهده کردید، مشکلی از جانب موزیلا نیست و احتمالا سرور سایت یا اینترنت دچار مشکل شده است. البته ممکن است در شبکه شما هم ایراد هایی به وجود امده باشند. به همین منظور بهتر است ابتدا مودم خود را خاموش و روشن کنید و همچنین مطمئن شوید که فایروال یا آنتی ویروس شما دسترسی به سایت را مسدود نکرده باشد.

9 ترفند برای ارور Server not found در مرورگر فایرفاکس

همچنین چک کردن مجدد صحیح بودن آدرس سایت را فراموش نکنید. اگر آدرس سایتی را اشتباه وارد کنید، این مشکل ممکن است برای شما رخ دهد.

مشکل DNS در ارور Server not Found فایرفاکس

به عنوان قدم بعدی بهتر است از روش تغییر دی ان اس (DNS) هم برای حل مشکل DNS استفاده کنید تا از بابت عدم وجود مشکل در در ان اس هم مطمئن شوید. از سایر دوستان خود هم سوال کنید، اگر مشکل فقط برای شما باقی بود شاید بهتر باشد با ارائه دهنده اینترنت خود هم تماس بگیرید تا مشکل در آنجا هم پیگیری شود.

روش های رفع مشکل Server not Found در فایرفاکس

اصلی ترین دلیل این مشکل در زمان هایی که فایرفاکس هیچ سایتی را نمی تواند باز کند، این است که فایرفاکس توسط نرم افزار های امنیتی و فایر وال شما مسدود شده است. در این موارد باید به تنظیمات آنتی ویروس یا فایروال بروید و برنامه را از لیست مسدودی ها حارج کنید. بهتر است این برنامه را در لیست برنامه های مورد اعتماد قرار دهید.

تنظیمات پروکسی در فایرفاکس

برای حل مشکل Server not Found در فایرفاکس، دکمه منو (علامت سه خط) در گوشه سمت راست و بالای برنامه را بزنید و به تنظیمات یا Settings بروید. سپس به قسمت Advanced رفته و تب Network را انتخاب کنید.

در آپدیت های جدید تر این برنامه، Network Settings را به صورت مستقیم در انتهای لیست تنظیمات خواهید دید که کافیست روی آن کلیک کنید. حال در پنجره باز شده گزینه No Proxy را انتخاب کنید و با کلیک روی OK تنظیمات را ذخیره کنید.

9 ترفند برای ارور Server not found در مرورگر فایرفاکس

بررسی تنظیمات DNS داخلی فایرفاکس برای رفع خطای Server not Found

فایرفاکس از فناوری DNS پیشفرض استفاده می کند تا سرعت خود را بهبود بخشد. برای تغییر این تنظیم، برنامه را باز کرده و در قسمت آدرس عبارت about:config را تایپ و اینتر کنید. با این کار هشداری به شما نشان داده می شود که باید I accept the risk را انتخاب کنید.

9 ترفند برای ارور Server not found در مرورگر فایرفاکس

سپس در لیست دکمه کنترل را نگه داشته و راست کلیک کنید. سپس New و بعد Boolean را انتخاب کنید. در قسمت Enter the preference name باید عبارت network.dns.disablePrefetch را وارد و سپس OK را بزنید. در پیام نشان داده شده True و سپس OK را بزنید.

9 ترفند برای ارور Server not found در مرورگر فایرفاکس

رفع مشکل ارور Server not Found فایرفاکس با غیر فعال کردن IPv6

فایرفاکس به طور پیش فرض IPv6 را فعال می کند. برای حل مشکل می توانید IPv6 را غیر فعال کنید و چک کنید که آیا مشکل حل می شود یا خیر. مجدد در قسمت آدرس عبارت about:config را تایپ کرده و در پیام نشان داده شده I accept the risk! را انتخاب کنید. سپس در فیلد سرچ که مشاهده می کنید، عبارت network.dns.disableIPv6 را سرچ کنید. پس از پیدا کردن روی آن دابل کلیک کرده تا Value آن به true تغییر پیدا کند.

پاک کردن کش و کوکی فایرفاکس در مشکل ارور برای برخی از سایت ها

اگر مرورگر شما فقط برخی از سایت ها را باز نمی کند و ارور Server not Found فایرفاکس نشان داده می شود، پیشنهاد می کنیم که کوکی و کش مروگر را به صورت کامل پاک کنید. در برخی موارد نیاز است تا به طور کامل خود مرورگر را حذف کنید و مجدد اقدام به نصب آخرین نسخه آن کنید.

9 ترفند برای ارور Server not found در مرورگر فایرفاکس

ویروس کشی کردن کامپیوتر برای رفع پیغام Server not Found در فایرفاکس

برخی از بد افزار ها هم وجود دارند که هدف آن ها اختلال در کار فایرفاکس است. برای مقابله با آن ها آنتی ویروس خود را آپدیت کنید و کل سیستم را اسکن کنید تا در صورت وجود بد افزار، حذف شوند و مشکل شما رفع شود.

منبع

شاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید

9 ترفند برای ارور Server not found در مرورگر فایرفاکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!